HL2 vil ikke starte
Fra : jan

Dato : 19-12-04 12:15

Hej

HL2 vil ikke starte. Er kommet rimlig langt og syntes at jeg har prøvet
alt. Der er ingen riser i skiven og dvd genkender og åbner ind til
første side med install-besøg ovs men der kommer ingen pausemus selvom
jeg forsøger at starte spillet op 1 gang eller mange gange dog fortæller
steam at det allerede køre og kan kun køre en gang..
spørgsmål:
1 kan jeg slette spillet og geninstall det uden problemer
2 den der steam konto .......kan jeg få den samme igen eller vil jeg
blive mistænkt for at snyde/kopier cd og forresten hvorfor skal der gå
så lang tid med at starte spillet op ??

HH jan
Fejl i email adress svar i gruppe

Fra : BuFFerz

Dato : 19-12-04 14:09

> 1 kan jeg slette spillet og geninstall det uden problemer

Ja - både spillet og steam kan slettes og geninstalleres uden problemer.

> 2 den der steam konto .......kan jeg få den samme igen eller vil jeg blive
> mistænkt for at snyde/kopier cd og forresten hvorfor skal der gå så lang
> tid med at starte spillet op ??

Du logger bare på med den samme steam konto - din cd-key er bundet til den
konto/email.

Første gang spillet starter bliver filerne dekrypteret, det kan tage lidt
tid.. msåke 15 min.

Fra : Radio

Dato : 19-12-04 16:10

On Sun, 19 Dec 2004 12:15:01 +0100, jan <stop@stop.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Hej
>
>HL2 vil ikke starte. Er kommet rimlig langt og syntes at jeg har prøvet

Har du været inde og rode i config filen ?

--
Gerner

Hørt i boghandelen.:
Nej lille De, jeg spurgte efter en bog om nissemænd.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : jan

Dato : 19-12-04 16:30

> Har du været inde og rode i config filen ?

Næææ det tror jeg.... men forsøgte at install en routler. dog har jeg
ccleaner og regcleaner så måske er det dem som "gør" noget galt...

En gang har jeg fået steam til at starte lige efter opstart af pc men
i msconfig skulle den starte automatisk, men den viser sig aldrig i
proceslinjen det gjorte det "før" da alt virkede godt..

Fra : Radio

Dato : 19-12-04 17:30

On Sun, 19 Dec 2004 16:29:53 +0100, jan <stop@stop.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Næææ det tror jeg.... men forsøgte at install en routler. dog har jeg
>ccleaner og regcleaner så måske er det dem som "gør" noget galt...

Selv bruger jeg regcleaner, og har ikke opevet den laver fejl.

>En gang har jeg fået steam til at starte lige efter opstart af pc men
>i msconfig skulle den starte automatisk, men den viser sig aldrig i
>proceslinjen det gjorte det "før" da alt virkede godt..

Godt du mindede mig om den, da jeg skulle fjerne et program der ikke skal
starte.
Men du kan kontrollere om steam skal starte med windows ved at gå ind i
settings/interface og se om den er valgt.

Selv har jeg lige skiftet Crevet ud, med alt hvad det indebærer af mistede
cd-keys, passwords, og registreringer, og steam fungerer næsten perfekt (den
opdaterer ikke længere automatisk ved genstart).

Prøvede lige HL2, og den starter normalt.

Fra : jan

Dato : 20-12-04 15:42

Hej Radio

Jeg er ikke en ørn i win (dels alder... dels A gider ikke mere forsøge
at klare det som driller) men hvor finder jeg:
"Men du kan kontrollere om steam skal starte med windows ved at gå ind i
settings/interface og se om den er valgt".

Jeg kender "kun" msconfig

Fra : Jan Dam

Dato : 20-12-04 15:47

On Mon, 20 Dec 2004 15:42:17 +0100, jan <stop@stop.dk> wrote:

> [...]
> "Men du kan kontrollere om steam skal starte med windows ved at gå ind i
>settings/interface og se om den er valgt".

Start > Programmer > Valve > Steam > Steam > Settings

Fra : jan

Dato : 20-12-04 16:09

Hej afprøvet men når jeg klikker på sidste Steam får jeg beskeden:
STEAM IS ALREADY RUNNING -- You may only run on copy af steam at a time
Kan ej nå ind til settings

> Start > Programmer > Valve > Steam > Steam > Settings

Tak for de mange og hurtige svar men jeg syntes ikke jeg når vidre så
spillet skal vel slettes og så geninstalleres igen

Fra : Jan Dam

Dato : 20-12-04 16:18

On Mon, 20 Dec 2004 16:08:46 +0100, jan <stop@stop.dk> wrote:

>Hej afprøvet men når jeg klikker på sidste Steam får jeg beskeden:
>STEAM IS ALREADY RUNNING -- You may only run on copy af steam at a time
>Kan ej nå ind til settings

Hvis Steam allerede kører, har du så ikke et sort/hvidt Steam ikon
nede i din Systray ? ( nede ved uret i højre hjørne af skærmen )

mvh Jan

Fra : jan

Dato : 20-12-04 16:24

Hej JAN
NEJ, men da hl2 virkede var den i systray
Lige nu kan jeg ej spille counterstreke eller registr hl2 igen der
kommer et pop up vindu med besked: Elementet register.url, som denne
genvej refererer til, er ændret eller flytter, så genvejen fungere ikkke
længere.

Vil du slette genvejen ...........ja--nej

Betyder det at jeg måske på en eller anden måde har slettet hl2????????
og det bare er at geninstall hl2 igen

Fra : Jan Dam

Dato : 20-12-04 16:33

On Mon, 20 Dec 2004 16:23:47 +0100, jan <stop@stop.dk> wrote:

> [...]
>
>Vil du slette genvejen ...........ja--nej
>
>Betyder det at jeg måske på en eller anden måde har slettet hl2????????

Det tyder da på at der er gået et eller andet galt, men jeg ved
ikke lige hvad det er.

Jeg ville nok prøve at afinstallere HL2 og så smide det ind igen.

Det kan jo ikke blive værre.

mvh Jan

Fra : jan

Dato : 20-12-04 16:51

Hej Jan

Tit når der er problemer med pc er det første spørgsmål fra expertens
side; "hvad skete/gjorte du sidst med/i programmet"
I HL2 skete der det at jeg ikke hørte efter hvordan jeg skulle bruge
misildimsen så jeg måtte starte spillet på et tidligere tidspunkt/save
lige før han begynder at fortælle om denne granatkaster/misil men det
var sent og efter at havde startet op igen måtte jeg slutte og siden har
jeg ikke kunne komme i kontakt med HL2 også selv med dvd som kommer ind
i skuffen

> Det tyder da på at der er gået et eller andet galt, men jeg ved
> ikke lige hvad det er.
>

> Det kan jo ikke blive værre.
OK jeg geninstall det igen og så starter spillet op ........Min
personlige mening om spillet er at der ikke er så meget humor som i den
første

HH JAN

Fra : jan

Dato : 20-12-04 17:29

Hej igen

Jeg har lige slettet spillet og geninstall men jeg kan ikke starte
spillet op......... Dog registerede jeg ikke spillet men nu vil jeg
slette igen og bruge ccleaner + regcleaner og så forsøge igen

DVD drevet virker fint....

HH JAN

Fra : jan

Dato : 20-12-04 19:00

Hej

Sjov når jeg geninstall spillet skal jeg ikke bruge key koden i æsken
..................Jeg forstår ikke noget mere.............men kontakt med
spillet er væk og Stream opdatere -- lukker og derefter ........ingen spil

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 21-12-04 00:38

Hej Jan,

Skal vi ikke lige tage den fra toppen?

Din cd-key er nu knyttet til din Steam-account.
Du skal altså nu ikke længere indtaste din cd-key nogen steder, når du
installerer spillet på en maskine der allerede har Steam installeret, og
du vel at mærke har oprettet adgang til din account på den maskine.
Fremover vil du kunne spille på enhver pc med Steam installeret, du skal
bare logge på Steam med dit brugernavn og adgangskode. Steam skal /ikke/
bruge DVD'en/CD'en i drevet længere.
Når du fjerner ting fra din computer, så afinstaller via kontrolpanelet,
istedet for at slette filerne direkte -det giver for meget bøvl, f.eks.
som det du oplever nu.

Mit forslag:

Du skrev at du havde forsøgt at installere en router, men ikke om det
lykkedes. Prøv evt. at fjerne den, og koble dig på Steam igen. Hvis det
virker uden routeren, så har du fundet synderen.
Du kan læse mere om porte og Steam her:

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=160&p_created=1093381261&p_sid=gshSwuth&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9ODcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9MiZwX2NhdF9sdmwxPTUyJnBfY2F0X2x2bDI9NTQmcF9wYWdlPTE*&p_li=
Om hvilke porte der skal være åbne, hvis du har en router installeret.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv følgende:

Afinstaller Steam.
Når afinstallationen er færdig, genstarter du maskinen, så den selv lige
kan få lov at rydde op.
Derefter sletter du manuelt de filer der måtte være tilbage, samt bruger
regcleaner el. lign. til at rydde de sidste spor.
Og genstarter igen.
Så installerer du Steam, og HL2, logger på din account med dit
brugernavn og adgangskode, og hvis det stadig ikke virker, så er der
lidt at læse her:

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=282&p_created=1101182584&p_sid=gshSwuth&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9ODcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9MiZwX2NhdF9sdmwxPTUyJnBfY2F0X2x2bDI9NTQmcF9wYWdlPTE*&p_li=
-om at verificere Steam filerne

Håber at det lykkes!

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 19:32

jan wrote:
> [...]
> blive mistænkt for at snyde/kopier cd og forresten hvorfor skal der
> gå så lang tid med at starte spillet op ??

Lige en sidebemærkning, du behøver ikke længere have DVD'en i drevet for
at spille Half Life 2, hvis du ellers har ladet Steam holde spillet
opdateret.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.