Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt Digital kamera, hvad skal jeg vælge.
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 02:35

Skal snart have udskiftet mit gammel Canon S10 digital kamera til et nyt.

Prisen mellem 3000-4000.

Det jeg godt vil have er:

God kvalitets linse.
Høj optisk zoom, 8X helst mere.
Størrer end 4 MP.
Skal have en hurtig opstartstid.

Har kikket lidt på Minolta Dimage Z3, men har læst at det har problemer med
auto instillinger.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-12-04 07:39

"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> skrev:

> [...]
> Størrer end 4 MP.
> Skal have en hurtig opstartstid.
>
> Har kikket lidt på Minolta Dimage Z3, men har læst at det har

Canon S1IS eller Panasonic FZ-20 er de mest interessante kameraer i den
kategori. Canon har dog "kun" 3MPixels og lidt mindre zoom men er
billigere end FZ-20.

Der har været en del problemer med Z3 om de er løst med nyere firmware
er jeg ikke helt klar over.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 13:49

> Canon S1IS eller Panasonic FZ-20 er de mest interessante kameraer i den
> kategori. Canon har dog "kun" 3MPixels og lidt mindre zoom men er
> billigere end FZ-20.

Min gammel Canon S10 er på 2.1 MP så det skulle gerne være noget mere end
Canon S1IS, men det ser lækkert ud.

Panasonic har 3 i den model FZ20, FZ20EG-K og FZ20EG-S, kan se at K og S
står for sort eller sølv. Forstår bare ikke hvorfor den i sort er dyrere end
den i sølv, ifølge edbpriser.

FZ20 ligger på ca 5000,- kr det er en tusse mere end forventet.

Panasonic ser ud til at blive mit nye digitale kamera, venter lige til
januar måske kommer det på udsalg.

Hvad er forskellen mellem FZ20 og FZ20EG-K(S), prisen siger 600,- kr. hvad
ellers.

> Der har været en del problemer med Z3 om de er løst med nyere firmware
> er jeg ikke helt klar over.

Det ved jeg ikke noget om.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-04 16:04

In article <41c578c6$0$33727$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Kim Michael Larsen wrote:
> Panasonic har 3 i den model FZ20, FZ20EG-K og FZ20EG-S, kan se at K og S
> står for sort eller sølv. Forstår bare ikke hvorfor den i sort er dyrere end
> den i sølv, ifølge edbpriser.

Fordi sort giver mere selvtillid til fotografen, og derfor er mere
værd. Canon EOS 300D er også en del dyrere i sort.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-12-04 16:12

Povl H. Pedersen wrote:
> Fordi sort giver mere selvtillid til fotografen, og derfor er mere

Sikke noget sludder.. du glemte din smiley

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-04 19:19

In article <slrncsb6hn.mol.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Sikke noget sludder.. du glemte din smiley

Hvis du havde fulgt 300D diskussionerne på dpreview, så ville du
se at der ikke skal være en smiley. Der er flere der har ment at
den sølvgrå farve var det værste ved 300D, og flere har malet den
sort. Så der er nogen der ikke psykisk kan klare et sølvgrå hus.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-12-04 19:33

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> den sølvgrå farve var det værste ved 300D, og flere har malet den
> sort. Så der er nogen der ikke psykisk kan klare et sølvgrå hus.

Så skulle de måske søge læge, jeg føler absolut ikke noget
mindreværd når jeg går omkring og skyder med mit 300D.. masser af
folk tager langt dårligere billeder, og er langt mindre "modige" når
de fotograferer med sorte kamerahuse..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-04 21:14

In article <slrncsbib3.mol.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> [...]
> mindreværd når jeg går omkring og skyder med mit 300D.. masser af
> folk tager langt dårligere billeder, og er langt mindre "modige" når

Enig. Jeg havde heller ikke problemer med mit 300D, og slet ikke
med farven. Og det generede mig heller ikke at det var beklædt
med polycarbonat fremfor et metal med væsentlig lavere brudstyrke
som 10D. Men nogle folk går op i sådanne ting.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-12-04 10:07

> [...]
> K og S står for sort eller sølv. Forstår bare ikke hvorfor den i
> sort er dyrere end den i sølv, ifølge edbpriser.

Der er muligvis større efterspørgsel efter den sorte udgave. Udover
farven er kameraene fuldstændigt identiske.

> FZ20 ligger på ca 5000,- kr det er en tusse mere end forventet.

Det kan fås for lige godt 4000 i Tyskland eller hos Pixmania.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 00:15

Da FZ20 koster ca en tusse mere end FZ20EG-K(S), har den nogle flere
funktioner og en bedre linse.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-12-04 11:11

> Da FZ20 koster ca en tusse mere end FZ20EG-K(S), har den nogle flere
> funktioner og en bedre linse.

Nej der findes kun én FZ-20. FZ-20 kan så fås i enten sort eller sølv
men indmaden er præcis den samme.

Det er forhandlerne der ikke har oprettet deres produkter med ens navne
på EDBpriser der giver forvirringen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 12:11

> Nej der findes kun én FZ-20. FZ-20 kan så fås i enten sort eller sølv
> men indmaden er præcis den samme.
>
> Det er forhandlerne der ikke har oprettet deres produkter med ens navne
> på EDBpriser der giver forvirringen.

OK, men hvis man kikker på EDBpriser på billedet af FZ20 er det lidt
anderledes end de to andre, men jeg kan da godt se at deres data'er er ens.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-12-04 17:40

> OK, men hvis man kikker på EDBpriser på billedet af FZ20 er det
> lidt anderledes end de to andre, men jeg kan da godt se at deres
> data'er er ens.

Det er bare blitzen der er poppet op på det ene billede mens den er
nede på de to andre billeder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik S.

Dato : 19-12-04 13:36

Hvad med et nyt Powershot?

Har lige købt et Powershot S70.

Fordele:
God linse m. 28 mm. vidvinkel
CF-kort
RAW-format
Helt manuelt - eller automatisk
MASSER af Pixels 7 mill. = god til udsnitsforstørrelser
Ikke urimeligt stort - okay - større end IXUS - mindre end DSLR

Bagsider:
Film er under øvrige kameraers standard.
"kun" 3.6 gange zoom - meeen kombineret med 7 mio. pixels sååååeeeeh -
er det faktisk ret godt...

Det er et kamera som jeg bliver gladere og gladere for, jo mere jeg
bruger det....

mvh. Henrik