Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotosafari og Photoshopworkshop d. 29/1 20~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-12-04 19:58

Erik Wildau og jeg har længe talt om at lave et nyt arrrangement oven på den
vellykkede tur, vi havde den 13. november i Hillerød og omegn.
Og vi var enige om at inddrage postprocessingen lidt i arrangementet.
Der er mange, os selv inklusive, der ikke kender deres software fuldt ud og
kunne få meget mere ud af Photoshop og beslægtede programmer.
Det har vi besluttet at gøre noget ved!

Så Erik har skaffet os husly til en workshop lørdag eftermiddag d 29/1 2005 i
Fælleshuset på Kildehøjen, nærmere betegnet Kildehøjen 148, Risskov, ved
Århus.

Arrangementet bliver så som følger:

Vi mødes kl 10:00 ved Kildehøjen 148 (Fælleshuset), herfra drager vi ud i
Århus og nærmeste omegn på fotosafari indtil kl 13:00
Herefter er der en kort frokost inden vi kaster os over Workshoppen.
Vi har ikke hidkaldt bestemte guruer, da det er meningen, at vi skal lære af
hinanden og hjælpe hinanden til alternative måder at se billederne på.

Vi runder dagen af med at gå på Clemensborg Bryghus kl 19:00 for at spise
Spareribs og drikke Husets hjemmebryggede øl til.

Hvad skal du ha med?:

Du bliver nødt til ud over dit kameragrej at slæbe din bærbare/stationære
computer med.
Vi har desværre ikke selv ekstra computere, vi kan stille til rådighed.

En madpakke til frokosten er nok osse nødvendig.

Hvad koster det?

Ikke en rød reje!
Jo, turen på Clemens Bryghus er for egen regning, men det skal nok blive
hyggeligt, og madpakken skal du nok osse ha med hjemmefra.

Så meld dig til og reservér dagen til turen

Fra : CS

Dato : 18-12-04 21:14

Count me in

Jeg er med

CS

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-12-04 21:46

In article <41c47db3$0$89144$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Fælleshuset på Kildehøjen, nærmere betegnet Kildehøjen 148, Risskov, ved

Med lidt held når jeg at få en skærmkalibrator hjem inden det tidspunkt,
og i så fald vil jeg kunne være folk behjælpelig med at få kalibreret
deres skærm. (Muligvis mod mindre gebyr til at dække en del af min
investerina)g. Har også et IT8 target hvis folk skal have kalibreret
deres scanner. Licensen på Profile Prism som jeg bruger til printer
kalibrering tillader ikke at jeg uddeler printerprofiler, men det
holder vist ikke i DK. Jeg undersøger om jeg evt kan være behjælpelig
med printerprofiler.

Jeg kan nok godt hjælpe med lidt omkring farvestyring og farvematching
uden at være super ekspert.

Jeg tror det vil være en ide at finde ud af hvem der har evner til
hvad, og lave små sessioner som folk har forberedt.

> [...]
> hinanden og hjælpe hinanden til alternative måder at se billederne på.

Hvis vi kunne lade de deltagere der har evner/lyst køre nogle små
sessioner /demoer, så ville det være godt. Der er masser af tid til
at man kan dele emner ud, og lade nogle "forske" lidt på nettet til
glæde for os andre. Men ikke noget krav.

Ideer til noget der kunne bruges:
Sharpen på forskellige måder
Udvidet dynamik med flere eksponeringer
Hvordan skal man bruger Shadow/Highlight optimalt
Linear workflow
Actions i Photoshop

Men jeg er enig i, at ting som billedsyn, herunder beskæring,
farvemætning, hvidbalance og andet subjektivt.

> Vi runder dagen af med at gå på Clemensborg Bryghus kl 19:00 for at spise
> Spareribs og drikke Husets hjemmebryggede øl til.

Spareribs er væsentlig bedre 200 meter derfra hos Bones. Men Sct.Clemens
har lidt bedre øl.

Jeg dukker op.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-12-04 22:03

> [...]
> hyggeligt, og madpakken skal du nok osse ha med hjemmefra.
>
> Så meld dig til og reservér dagen til turen

Count me in. Jeg skal i hvert fald med, hvis bare det bliver halvt så
hyggeligt som det har været på de sidste ture, så er det kanon

MVH
Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-12-04 22:16

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in

> Vi runder dagen af med at gå på Clemensborg Bryghus kl 19:00 for at
> spise Spareribs og drikke Husets hjemmebryggede øl til.

Til de der ikke kender ovenstående sted, kan jeg varmt anbefale deres mange
gode øl - og så laver de iøvrigt nogle glimrende bøffer også :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : CS

Dato : 18-12-04 23:47

Er det festlokalerne ved siden af vuggestuen i Kildehøjen ???

Måske vi skulle arrangere noget studiefotografering - lokalerne, hvis det er
dem, kan jo godt bruges i en håndevending

Fra : Erik W.

Dato : 19-12-04 10:04

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det festlokalerne ved siden af vuggestuen i Kildehøjen ???
>
> Måske vi skulle arrangere noget studiefotografering - lokalerne, hvis det
er
> dem, kan jo godt bruges i en håndevending

God idé, bare vi ikke spreder os for meget.
Det er ikke selskabslokalerne men derimod fælleshuset, der ligger over for
fællesvaskeriet. Jeg skal nok lave kørevejledning og kort, når vi kommer
lidt tættere på dagen. Fælleshuset er i modsætning til selskabslokalerne
gratis at bruge for beboere.
Men hvad angår studiefotografering, burde fælleshuset være lige så godt.

Mvh Erik W.

Fra : Erik W.

Dato : 19-12-04 10:20

"Erik W." skrev i news:41c543e9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> God idé, bare vi ikke spreder os for meget.

Jamen ved nærmere eftertanke er CS jo genial Hvis det står ned i
stænger om formiddagen så vi ikke kan komme på fotosafari kan vi gå indenfor
og lave studiefotografering. Det vil jeg i hvertfald gerne lære noget om.
Også selvom vejret er og lyset er fint, gør det jo ikke noget hvis nogen
bliver i lokalerne og bygger studie, mens vi andre går ud og jager.

Mvh Erik

Fra : Food_life

Dato : 19-12-04 16:32

On Sat, 18 Dec 2004 19:57:53 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

Er det en fotoklub som arrangerer det beskrevne ? Skal man være medlem
- et par ord om klubben kunne jeg godt bruge?

MVH

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-12-04 17:42

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 18 Dec 2004 19:57:53 +0100, "Frodo Nifinger"
> <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:
>
> Er det en fotoklub som arrangerer det beskrevne ? Skal man være medlem
> - et par ord om klubben kunne jeg godt bruge?

Det er ikke en klub der står bag, det er nogle af brugerne på denne
nyhedsgruppe der ind i mellem arrangerer en fototur et eller andet sted hen,
og denne gang er det altså Århus der skal gøres usikker Turene plejer at
være meget hyggelige, og man ender som regel med at blive lidt klogere end
man var før man tog afsted, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-04 19:16

In article <5m7bs0d70q1d3hm9btcce1d2e24gkn54le@4ax.com>, Food_life wrote:
> On Sat, 18 Dec 2004 19:57:53 +0100, "Frodo Nifinger"
><jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:
>
> Er det en fotoklub som arrangerer det beskrevne ? Skal man være medlem
> - et par ord om klubben kunne jeg godt bruge?

Da du bruger dk.fritid.foto er du medlem. Det er nemlig os her
i gruppen (eller ihvertfald nogle af os) der ind imellem mødesog
hygger os, tager billeder og snakker teknik og alt muligt andet.

Første tur jeg var med på var Kalø Vig, næste var på Sjælland, og
så bliver der en her i Århus d. 29-1-2004.

Vi bevæger os altså ind imellem ud af cyberspace, og ud i det
virkelige liv

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-12-04 23:02

Povl H. Pedersen wrote:
> så bliver der en her i Århus d. 29-1-2004.

Øv, så kom jeg for sent. Var det en god tur? )

M.v.h
Niels

Fra :

Dato : 19-12-04 23:50

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:41c5fa53$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øv, så kom jeg for sent. Var det en god tur? )
>
> M.v.h
> Niels

HA HA
henrik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-12-04 19:43

> [...]
>
> Er det en fotoklub som arrangerer det beskrevne ? Skal man være medlem
> - et par ord om klubben kunne jeg godt bruge?

Vi er såmænd ingen klub!
Det hele startede med, at Idemanden Jens Bruun foreslog en fotosafari til
Kalveboderne her i gruppen sidst på Sommeren.

Thomas Sass Pedersen og jeg var ret skuffede over, at vi ikke kunne komme med,
så vi planlagde da hurtigt en lille tur til Kalvø/Haderslev Dam,
nu da jeg har sommerhus på Kalvø.
Dete var en rigtig succes, ekstremt hyggeligt og meget lærerigt.

Så da jeg alligevel skulle hente et Sigma 500/4,5 EX HSM objektiv i Hillerød,
arrangerede vi fluks en ny safari dér.
Jeg tog folk med fra Århus og Rødekro, og Jens Bruun samlede folk fra
Sjælland, og så var vi 8 fotofreaks, der rendte rundt i Hillerød og omegn.
Det var lige som sidst enormt hyggeligt.

På vejen hjem snakkede Erik Wildau, Thomas Sass Pedersen og jeg om et
arrangement med indbygget photoshop-workshop.
Der er så meget at lære der!

Som sagt, så gjort!

Erik Wildau har skaffet os hysly i boligforeningen Kildehøj's fælleshus på
dagen, så vi kan rode med PS og relaterede programmer.
Mere er der såmænd ikke til det.

Du melder dig bare til arrangementet, husker din madpakke, computer og
fotogrej, samt lidt penge til bespisning på Clemens Bryghus, så er du kørende.

Skal vi lave fotostudie, har jeg flamingoplader, en hvid plastplade,
arbejdslamper på stativ og uden i både 500, 300 og 150 W, en softbox
(Silvanmodel) og metervis af velour i bordoux, mørkegrøn og marineblå til
baggrunde.
¨
Så hvis nogen ligger inde med en letpåklædt model, så bare sig frem

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Casper

Dato : 19-12-04 19:52

On Sat, 18 Dec 2004 19:57:53 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Så meld dig til og reservér dagen til turen

Jeg vil meget gerne med! Datoen er hermed noteret i kalenderen.

Rigtig flot initiativ!

Mvh
Casper

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-12-04 09:12

On Sat, 18 Dec 2004 19:57:53 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> Der er mange, os selv inklusive, der ikke kender deres software fuldt ud og
> kunne få meget mere ud af Photoshop og beslægtede programmer.

Overvejer nøje om jeg skal køre til Århus for at deltage. Håber at jeg
vinder mange penge i lotto inden så jeg kan købe en bærbar og have med, da
jeg ikke er gider (besværligt) slæbe min stationære med.

Jeg er heller ikke helt sikker på hvordan mine planer ser ud for den
weekend endnu, men det bliver jeg nok når vi kommer tættere på.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Rene Krogh

Dato : 31-12-04 17:34

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så Erik har skaffet os husly til en workshop lørdag eftermiddag d 29/1
> 2005 i Fælleshuset på Kildehøjen, nærmere betegnet Kildehøjen 148,

Jeg vil også gerne deltage, hvis der er plads til flere. Jeg kan evt have et
par stykker med fra Aalborg.

mvh
René Krogh
www.ikola.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 13-01-05 19:37

Hejsa,

Er det for sent at melde sig til? Jeg vil frygtelig gerne med.

--
Mvh. Renate