Kobling/gearkasse Problem, hjælp søges hut~
Fra : Jessen

Dato : 18-12-04 12:37

Hej Ng...

jeg har haft nogle problemer med udkolbling og når bilen skal sættes i gear,
her efter har jeg så justeret koblingen og det virkede helt fint ca.
10-15km, nu er den så gal igen, den kan ikke sættes i gear med koblingen
trykket nede, starter man bilen mens den står i gear så kan man hører at den
ikke er koblet ordenligt ud, hvad kan være galdt ???

bilen det drejer sig om er en puogeot 106 D.

Hjælp mig

Jessen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 12:53

"Jessen" <jessen1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ikke er koblet ordenligt ud, hvad kan være galdt ???
>
> bilen det drejer sig om er en puogeot 106 D.

Det kan være kablet som snart er ved at knække, eller tryksko'en inde i
koblingen som er knækket

--
Tom

Fra : Jessen

Dato : 18-12-04 15:24

hej tom
nu skriver du nok tryk skoen.........
nu kører jeg den på værksted mandag morgen, men hvad skal man regne med der
går af timer for at få sådanne en fætter lavet/skiftet ?????
er det noget der ordnes på en dag eller tager det længere tid, det er jo en
bette pakket bil, må man jo sige. men præsis hvor krænglet det er at komme
til, aner jeg ikke, andet end jeg ved at motorrummet på sådanne en 106'er er
meget bette

hilsen

jessen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 22:57

> [...]
> til, aner jeg ikke, andet end jeg ved at motorrummet på sådanne en 106'er

Jeg kan ikke svare på det da det er så forskelligt alt efter mærket. På min
fiesta kunne en bekendt skifte koblingen på ca. 1 time og på andre biler
skal snart hele motoren pilles ud.

Hvis man skal helt ind til koblingen så kan man lige så godt skifte det hele

--
Tom