Meniger om Siemens S65
Fra : Fjollefrans

Dato : 17-12-04 23:22

Jeg påtænker at købe en sådan, er der nogen der eventuelt vil fortælle mig
om det er en god eller dårlig ide?

Det vil i givet fald blive min 3. Siemens telefon, de 2 første har jeg været
meget glad for.

Fra : Henrik

Dato : 18-12-04 00:50

On Fri, 17 Dec 2004 23:21:56 +0100, "Fjollefrans"
<falskadresse@etellerandet.com> wrote:

>Jeg påtænker at købe en sådan, er der nogen der eventuelt vil fortælle mig
>om det er en god eller dårlig ide?

Er tilfreds med min.

Mvh
Henrik

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 20-12-04 21:58

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Henrik
<henrik@NOSPAMrestore.dk> mumbled in
> Er tilfreds med min.

Efter at jeg fik byttet min første mobil til en Siemens har jeg
også holdt mig til dem og selvom min S65 har det med at gå ned
engang imellem, når man laver lidt "specielle" ting, så er jeg
meget glad for den. Den opfylder alle mine behov til fulde! Søg
for at den er opdateret - og alligevel fortryder jeg lidt at jeg
lagde den sidste opdatering på (25) - den er lidt ustabil, men
jeg har fat i Siemens og håber at de får rettet fejlene.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Per Jensen

Dato : 21-12-04 18:55

> [...]
> lagde den sidste opdatering på (25) - den er lidt ustabil, men
> jeg har fat i Siemens og håber at de får rettet fejlene.

Syntes også det er en fed telefon,
Softwaren 25 afhjælper mange problemer, men man får nye mærklige problemer
hvis kun device SW er opdateret.
Du kan se hvad der er opdateret, ved at trykke *#06# og mere
SW version :25
FFS version :S65 efter NORDAN skal der stå 25
Std-Map sw : 1/25

Fra : Lars Laursen

Dato : 22-12-04 09:04

> [...]
> Du kan se hvad der er opdateret, ved at trykke *#06# og mere
> SW version :25
> FFS version :S65 efter NORDAN skal der stå 25

Er også meget tilfreds med min :)
Har opdateret til sw 25, men i min står følgende:
SW version :25
FFS version :S65 efter NORDAN står der 12
Std-Map sw : 1/12

Hvordan opdateres de 2 sidste?

--
lars

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 22-12-04 16:37

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Lars Laursen"
<lalaurxxxxxxxx@post1.tele.dk> mumbled in
> [...]
> Har opdateret til sw 25, men i min står følgende:
> SW version :25
> FFS version :S65 efter NORDAN står der 12

Det vil jeg også gerne vide. På min står der:
SW-Version: 25
FFS-version: S65 efter NORDAN står der 11
Std-Map/SW: 1/11

Hvilket er den første version der lå på den inden jeg gik i gang
med at opdatere!

Andrew

Fra : Per Jensen

Dato : 22-12-04 20:10

Der er kun muligt selv at opdatere Device SW
FFS og STD-Map/sw kan kun udføres på et siemens værksted.

> [...]
> FFS-version: S65 efter NORDAN står der 11
> Std-Map/SW: 1/11
>
> Hvilket er den første version der lå på den inden jeg gik i gang

Din Telefon er født med SW 11, hvis den ikke tidligere er blevet opdateret
med version 11 på et siemens værksted, da det kun er dem der har mulighed
for
at opdatere STD-Map/SW.

Håber det er svar nok til jer begge to

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 23-12-04 11:45

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Per Jensen"
<per_j@post.tele.dk> mumbled in
> Der er kun muligt selv at opdatere Device SW
> FFS og STD-Map/sw kan kun udføres på et siemens værksted.

OK, men det du siger, det er at, det at jeg har lavet en opdatering
faktisk har lavet mere rod i terminalen end der var i forvejen!?!

> Din Telefon er født med SW 11, hvis den ikke tidligere er blevet
> opdateret med version 11 på et siemens værksted, da det kun er
> dem der har mulighed for at opdatere STD-Map/SW.
> Håber det er svar nok til jer begge to

Det er det, men det er da noget p*s!!!

Hvis det skaber flere problemer at opdatere sin terminal selv,
så er det da dumt at Siemens giver os mulighed for at opdatere
dem!

Andrew

Fra : Lars Laursen

Dato : 23-12-04 12:54

> Det er det, men det er da noget p*s!!!
>
> Hvis det skaber flere problemer at opdatere sin terminal selv,
> så er det da dumt at Siemens giver os mulighed for at opdatere
> dem!

Jeg ved ikke helt om der er hold i det der med ustabilitet ved
forskellige versionsnumre, min er ihvertfald blevet helt stabil
med sw25, den har ikke været gået ned med den endnu efter
en uge.

--
lars

Fra : Per Jensen

Dato : 23-12-04 19:01

bare et eksembel
DeviceSW : 25
STD mapSW 1/16
FFS sw: 16
Telefonen slukker når man gå ind i menuen BESKEDER, IKKE SENDT og så går ind
i E-MAIL.

Fra : Lars Laursen

Dato : 23-12-04 23:00

> Telefonen slukker når man gå ind i menuen BESKEDER, IKKE SENDT og så går
> ind i E-MAIL.

Det gør min nu ikke, men før opdatering (sw12) gik den ned ved skift af
tema,
det er den holdt op med.

--
lars

Fra : Fjollefrans

Dato : 26-12-04 23:36

> Det gør min nu ikke, men før opdatering (sw12) gik den ned ved skift af
> tema,
> det er den holdt op med.

Det jeg læser af tråden er at jeg skal købe en S65 og få den opdateret hos
Siemens, er det korrekt?

Jeg har forresten lige et par små siddespørgsmål.

1. Jeg har ikke brug for kameraret da jeg har et lækkert lille Casio kamera
med god zoom lense, men jeg vil dog gerne se et billede taget med S65, er
der en der kan klare det? (i dk.binaer)
2- Hvad med batterilevetiden, jeg taler typisk 3-6 timer om ugen (+20-40
sms'er), kan jeg nøjes med at putte den i laderen en gang om ugen.

Fra : Henrik

Dato : 27-12-04 00:45

On Sun, 26 Dec 2004 23:36:15 +0100, "Fjollefrans"

http://www.killing.dk/041102_132515.jpg

Mvh
Henrik

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 27-12-04 13:14

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Fjollefrans"
<falskadresse@etellerandet.com> mumbled in
> Det jeg læser af tråden er at jeg skal købe en S65 og få den
> opdateret hos Siemens, er det korrekt?

Du kan betale Siemens til at opdatere den eller selv opdatere den
ved at gå ind på www.my-siemens.dk

> 2- Hvad med batterilevetiden, jeg taler typisk 3-6 timer om ugen
> (+20-40 sms'er), kan jeg nøjes med at putte den i laderen en
> gang om ugen.

Det kræver nok et par batteriopladninger om ugen, men det hjælper
at slå bluetooth og alt muligt andet fra og benytte den så lidt
som muligt.

Andrew

Fra : Dennis Risvad Nielse~

Dato : 27-12-04 17:57

"Fjollefrans" <falskadresse@etellerandet.com> wrote in message
> [...]
> mig
> om det er en god eller dårlig ide?
>
> Det vil i givet fald blive min 3. Siemens telefon, de 2 første har jeg

Overordnet set er jeg glad for min Siemens S65. Ud over telefoni og sms
bruger jeg mest kalenderen, adressekartotektet og muligheden for at
synkronisere den med Outlook.

Den har dog også er par særheder:
- Uagtet at den har et megapixelkamera, så tager den ret dårlige
billeder; væsenligt dårligere end andre kameratelefoner jeg har set.
Flere mener det vi blive løst med en opdatering af firmwaren, men hvis
det var så let havde vi sikkert set større forbedringer allerede nu; det
er trods alt en af deres topmodeller. Den kan dog tage ok billeder hvis
belysningen er optimal.
- Telefonen er jo ikke ligefrem nogen teenagetelefon, hverken af
udseende eller funktioner. Den er elegant, diskret og "seriøs" uden at
være kedelig, men de medfølgende ringetoner fx ved opkald, aftaler,
vækkeur og sms falder helt ved siden af telefonens stil. Det viker lidt
komisk når sådan en telefon på bedste tegnefilmsmaner siger "spoiiing"
når man modtager en besked.
- Telefonen giver mulighed for at navigere rundt i dens filstruktur, men
fordi elementerne (billeder, lyde, animationer, farvevalg etc.) til de
indbyggede temaer ligger spredt i alverdens kataloger og underkataloger
bliver det hele en smule uoverskueligt.
- Og så har den kun to tekststørrelser: stor og kæmpestor, så det er
svært at udnytte pladsen fornuftigt til fx at vise aftaler, beskeder og
mails. Heldigvis har den også en stor skærm, så problemet er ikke helt
så slemt som på min tidligere Siemens S55.

-Dennis