"Magisk" varmepose
Fra : Morten Guldager

Dato : 17-12-04 20:30

Hejsa,

Jeg sidder her med en spøjs pille lukket plastikpose.

Inden i posen er der noget der ligner, og føles som, en
tyktflydende klar vædske. Udermere er der en lille metal
dims.

Hvis man bukker denne metaldims, giver den et lille klik.

Udløst af dette klik krystaliserer vædsken sig og en sjat
varme frigives.

Koger jeg her efter posen i nogle minutter bliver
krystallerne flydende igen.

Disse poser er vist ganske almindelige, men jeg har ikke
lige kunnet finde en beskrivelse af hvad det er der foregår
"derinde". Ihvertfald ikke en særlig god (forståelig for ikke
kemikere)

Nogen der kan forklare, eller har links til en god beskrivelse?

Jeg pønser på at virkningen må kunne udløses på anden vis også.
(Jeg sidder og leger med driveren fra et diskanthorn, men
det har ikke rigtig virket endnu.)

/Morten

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-12-04 21:22

Morten Guldager wrote:
> [...]
>
> Jeg pønser på at virkningen må kunne udløses på anden vis også.
> (Jeg sidder og leger med driveren fra et diskanthorn, men

Halløj!

Kig lidt i denne tråd:

http://groups-beta.google.com/group/dk.videnskab/browse_thread/thread/4bbae20b46d9b5e8/282aaed69bcbebb1?q=varmepose&_done=%2Fgroups%3Fq%3Dvarmepose%26hl%3Den%26lr%3D%26sa%3DN%26tab%3Dwg%26&_doneTitle=Back+to+Search&&d#282aaed69bcbebb1

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Morten Guldager

Dato : 17-12-04 22:01

2004-12-17 Morten Wartou wrote

> [...]
>
> http://groups-beta.google.com/group/dk.videnskab/browse_thread/thread/4bbae20b46d9b5e8/282aaed69bcbebb1?q=varmepose&_done=%2Fgroups%3Fq%3Dvarmepose%26hl%3Den%26lr%3D%26sa%3DN%26tab%3Dwg%26&_doneTitle=Back+to+Search&&d#282aaed69bcbebb1

Jeg synes google er en provokerende bedrevidende møgtingest!!!

/Morten

Fra : Rasmus

Dato : 18-12-04 10:04

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg pønser på at virkningen må kunne udløses på anden vis også.
> (Jeg sidder og leger med driveren fra et diskanthorn, men

Der var en omtale med forklaring, i "viden om" på DR2 på et tidspunkt.
Prøv evt på deres hjemmeside.