Ordbog T9
Fra : Kim Bjoern

Dato : 19-05-01 20:43

Hej

Jeg har konsekvent slået T9 ordbogen fra. Jeg har sendt SMS'er lige siden
det blev muligt, og det er næsten 10 år siden, så jeg er måske gammeldags
mht hvordan tekst skrives.

Når man pludselig skal skrive en SMS på en Nokia 3310, så laver den de
mærkeligste ting, og det tager en hulens tid at rette alt det, den foreslår.
Skriver jeg "hej" er det lige før, den skriver "æggesnaps" i stedet?

Er der en fidus til, hvordan man vænner sig til intelligent ordbog? Der må
være nogen af jer specielt unge SMS freaks, der har nogle gode tricks til at
bruge T9 å en god måde.
Mvh Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-01 21:13

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
foreslår.
> Skriver jeg "hej" er det lige før, den skriver "æggesnaps" i stedet?

Hvis du skal skrive hej, så tast 4 3 5 atlså kun een gang på hver tast...

Sæt dig til rette. Bestem hvad du skal skrive. Og så taster du langsomt ind.
Og husker på at du kun skal trykke een gang..

Man lærer det efter et stykke tid..

Det er sku lidt svært at forklare hvordan man skal lærer det

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-05-01 21:41

Kim Bjoern wrote:

> [...]
> det blev muligt, og det er næsten 10 år siden, så jeg er måske gammeldags

Det er jeg også.

jeg havde en 3210 i 14 dage og så kunne det ikke gå hurtig nok til at
skifte den ud med en Eriks søn a2618s.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 19-05-01 23:08

Du kunne da bare slå ordbogen fra!

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Kristian Svane

Dato : 19-05-01 23:33

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
> Kim Bjoern wrote:

> Det er jeg også.
>
> jeg havde en 3210 i 14 dage og så kunne det ikke gå hurtig nok til at
> skifte den ud med en Eriks søn a2618s.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL - god joke.

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kristian Svane

Fra : Gunnar

Dato : 20-05-01 10:20

Hej Kim

Jeg havde selv lidt problemer med T9 i starten,og gjorde det samme som
dig,men nu er jeg blevet
helt glad for ordbogen.Det går hurtigere at skrive en SMS..
Du skal kun trykke en gang for hvert bogstav,og se helt bort fra hvad den
skriver af ord i dysplayet.
når den så har prøvet at gætte ordet,kan du vælge valg/matcher og vælge det
ord du vil have der skal stå.Hvis det så ikke er i ordbogen vælger du
valg/indsæt ord,som så skulle blive lagt ind i ordbogen...Også tegn kan
indsættes valg/indsæt symbol....

Håber det hjælper lidt.
Mvh Gunnar
PS:Jeg er ikke en ung SMS freak...

Fra : Kim Bjoern

Dato : 20-05-01 11:11

Hej Gunnar

> Jeg havde selv lidt problemer med T9 i starten,og gjorde det samme som
> dig,men nu er jeg blevet
> helt glad for ordbogen.Det går hurtigere at skrive en SMS..

Jo sikkert, der er da klart en mening med at implementere sådan en feature.
Men som du ved, kan det være svært at lære en gammel hest nye tricks

> Du skal kun trykke en gang for hvert bogstav,og se helt bort fra hvad den
> skriver af ord i dysplayet.

Det vil jeg prøve - nu skal jeg først lige have fundet ud af at slå ordbogen
til igen :)

> [...]
> ord du vil have der skal stå.Hvis det så ikke er i ordbogen vælger du
> valg/indsæt ord,som så skulle blive lagt ind i ordbogen...Også tegn kan

Aha, det er måske lidt a la Words stavekontrol og forslag med mulighed for
at tilføje?

Jamen nu vil jeg til at lege med den.

Telefonen altså

Kim

Fra : HENRIK OLESEN

Dato : 20-05-01 14:55

> Det vil jeg prøve - nu skal jeg først lige have fundet ud af at slå
ordbogen
> til igen :)

Du trykker og holder * nede til t9 kommer frem i toppen af displayet ( Inde
i beskeder)

Fra : Møgelmose

Dato : 20-05-01 18:08

Når du vil skrive et ord feks mobiltelefon ser du ned på dine taster og
finder bogstaverne her er det:
6, 6, 2, 4, 5, 8, 3, 5, 3, 3, 6, 6, så trykker du en gang på hver tast så
vil ordet komme frem...
Nu er det sådan at hvis du vil skrive "du" staves det på samme måde som "et"
hvis din telefon så skriver "et" trykker du bare på * indtil at der står
"du" istedet for "et" det kræver bare lidt tilvending jeg brugte min ordbog
flittigt i 2 uger og nu er det irreterende hvis jeg låner en telefon uden
det er også derfor jeg er ved at skifte fra nokia 3210 til nokia 6210
istedet for en T28 som jeg ikke vil have især fordi at den mangler T9
ordbog...!

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm