joystick
Fra : claus

Dato : 17-12-04 18:50

Hej.

Er det værd at købe et joystick, fungerer de bedre end mus og tastatur?

Duer de i f.eks racer og skydespil præcist nok?

Hilsen Claus

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-12-04 20:05

claus wrote:
> Hej.
>
> Er det værd at købe et joystick, fungerer de bedre end mus og
> tastatur?
> Duer de i f.eks racer og skydespil præcist nok?
>
> Hilsen Claus

Jeg har to Sony Dualshock gamepads tilsluttet min PC via en USB omformer
fra play.com.
Tommel-sticks'ne fungerer perfekt i Toca Race Driver og andre bilspil. I
spil hvor man kan bruge analoge joysticks er der som regel masser af
mulighed for at justere følsomheden, men det har jeg sjældent haft brug
for.
Jeg har også spillet Rayman III og Duke Nukem Manhattan Project med dem,
og det fungerer som det skal. Men til FPS spil (Doom III, Halo, Half
Life 2) kan jeg bedst lide at bruge mus og tastatur. Jeg bruger mest
mine gamepads i MAME og Playstation emulatoren ePSXe.

Til Amiga, Spectrum og C64 emulatorer spiller jeg med mit gamle 1-knaps
digitale 'The Arcade' joystick som jeg har haft siden 80'erne. Det er
tilsluttet mit lydkorts gameport med en speciel omformer jeg har købt i
Würtz Radio på Frederiksborggade i København (lige overfor Brinck
Elektronik). Så vidt jeg ved har de stadig et par stykker tilbage!

Jeg har også et rat med pedaler til, men jeg har aldrig fået brugt det
så meget.

Gængse PC joysticks er oftest rent analoge og vist mest beregnede til at
spille flysimulatorer med.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-04 18:19

Sune Salminen wrote:

> 1-knaps digitale 'The Arcade' joystick som jeg har haft siden

En klassiker - og umulig at slide op

> Gængse PC joysticks er oftest rent analoge og vist mest beregnede til
> at spille flysimulatorer med.

- Og bilspil (ikke på niveau med rat og pedaler)

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 19:29

Jesper G. Poulsen wrote:

> En klassiker - og umulig at slide op

Narh.. det er faktisk begyndt at knirke lidt på sine gamle dage, men jeg
er fuldstændig enig, jeg har haft mange mærkelige joysticks, men The
Arcade er det fedeste!
Jeg ved der er mange der sværger til Competition Pro sticks'ne, men de
bliver kun taget frem her når der er en sjælden gang er Sensible Soccer
turnering på min Amiga (vold & hærg .

> - Og bilspil (ikke på niveau med rat og pedaler)

Jatak, hvis man ellers har et ordentligt sæt rat og pedaler. Mit er fra
Netto, hehe.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-04 20:46

Sune Salminen wrote:

> Jeg ved der er mange der sværger til Competition Pro sticks'ne, men

Jeg er indehaver af sådan et. Jeg synes at der er for stram en fjeder i
Arcade.

> Jatak, hvis man ellers har et ordentligt sæt rat og pedaler. Mit er
> fra Netto, hehe.

Det betyder det da ikke at være ringe af...

- Netto har også mærkevarer på programmet engang imellem. Men jeg har
godt nok aldrig set Logitech rat og pedaler i den butik endnu

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 21:03

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg er indehaver af sådan et. Jeg synes at der er for stram en fjeder
> i Arcade.

Det er sjovt du siger det, jeg har det lige omvendt..jeg synes CP'erne
er for stramme!

Hvilken planet kommer du egentlig fra??

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk