MS Windows
briani 27239
Spyware, der sletter ikoner og programmer?
Fra : M.I

Dato : 17-12-04 12:53

Hej

Efter at have været inde på nogle sider med en masse pop'up vinduer, der bad
mig om at sige ok til det ene og ok til det andet, har jeg åbenbart fået
spyware, som har voldtaget min pc. Selvom jeg tilsyneladende sagde nej til
det hele og har Lavasoft Adaware 6 og Adwatch 3. Jeg kører med XP Pro.

Første skade var en ekstra værktøjslinje, da jeg åbnede mit kontrolpanel.
Den kunne rimeligt let fjernes, og hed vist websearch. Endvidere var der
pludseligt et program, der hed Bridge installeret, som jeg også fjernede.
Jeg fjernede værktøjslinjen og afinstallerede Bridge-programmet. Og scannede
med Lavasoft som fjernede 28 skumle elementer.

Men næste skade er helt i vejret. Der er forsvundet nogle ikoner, filer og
mapper på mit skrivebord. Derudover er mit Showshifter program forsvundet
samt Kazaa Lite. Og genvejende i hurtig start dertil selvf. Det er hvad jeg
umiddelbart kan se. Frygter selvfølgelig mere rundt omkring på pc. De
programmer, der er pist forsvundet var begge installeret under Documents and
Settings/Mit Navn/Mine Programmer og altså ikke som vanmligt under
C/Programmer.

Jeg har lavet en systemgendannelse 2 gange. Først gang gik jeg en dag
tilbage, og den meddelte ikke fejl, men tingene var stadig i udu og
programmerne manglede stadig. Prøvede at gå længere tilbage, men fik
meddelelse om at systemgendannelsen ikke var lykkes.

Hvad kan jeg gøre? Det er da helt grotesk at miste filer, mapper og
programmer på den måde. Kan de stadig være på pc'en et sted? Og har nogle
kendskab til situationen?

Frustrerede hilsner
M.I

Fra : HPF

Dato : 17-12-04 15:32

"M.I" skrev
> Hvad kan jeg gøre? Det er da helt grotesk at miste filer, mapper og
> programmer på den måde. Kan de stadig være på pc'en et sted? Og har nogle
> kendskab til situationen?

Gå ind på www.spywarefri.dk, til forum og beskriv problemet, du får brug for
et par små programmer som du finder genveje til der. De er fantastisk
hurtige og vidende derinde.
mvh
hpf