MS Windows
briani 27239
software som viser netværksinfo.
Fra : Peter Jensen

Dato : 17-12-04 10:29

Hej,

Jeg mener at have set at man kan have netværksinfo. stående på skrivebordet,
eks. i nederst højre hjørne. Netværksinfo. er Ip adresse, subnet, gateway,
pc navn etc.

Så er jeg som netværksadministrator fri for at spørge folk om de kan køre
ipconfig etc.

Nogle som kender sådan et stykke software? Evt. link. TAK

Fra : Brian Albertsen

Dato : 17-12-04 10:36

BGInfo kan

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/bginfo.shtml

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Brian

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-12-04 11:37

TAKKER mange gange. Lige hvad jeg havde brug for.

Fra : Basil

Dato : 17-12-04 11:41

Brian Albertsen wrote:

> BGInfo kan
>
> http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/bginfo.shtml
>

> FUT: dk.edb.system.ms-windows

Genialt
Kai

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-12-04 13:57

Er du muligt ALTID at have disse information fremme på Desktop ? Når jeg
eks. skifter baggrund billed forsvinder informationerne indtil man
genstarter softwaret. Brugerne har det med at skifte baggrundsbilled med
jævne mellemrum

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-12-04 17:10

Lagde softwaret ind i Start gruppen, så det altid kommer frem uanset hvilket
baggrunds billed brugeren har.

Fra : ///JJ

Dato : 17-12-04 15:46

Peter Jensen wrote:
> [...]
> køre ipconfig etc.
>
> Nogle som kender sådan et stykke software? Evt. link. TAK

Hvad kører dine klienter af OS?
I WinXP kan det meste af ovenstående ses ved at åbne network connections via
kontrolpanelet og se i den info-bar i venstre side af vinduet...

///JJ