Kim Larsen sang eller hvad?
Fra : Rune

Dato : 19-05-01 20:42

Hejsa

Min kammerat påstår, at det er Kim Larsen, der synger "Joanna"?
Men kan det nu også passe?!? - Lyder mere som en 12-årig dreng
i mine ører! Kan I bekræfte, at det rent faktisk er Kim Larsen?

På forhånd tak!
Rune

Fra : Kirstine

Dato : 19-05-01 21:01

In article <3B06CC89.3ABBD7AB@e-box.d>, R@e-box.d says...
> [...]
> Men kan det nu også passe?!? - Lyder mere som en 12-årig dreng
> i mine ører! Kan I bekræfte, at det rent faktisk er Kim Larsen?

Mener nu ikke, at det er Kim Larsen, der synger...men det er ham, der
spiller og har skrevet sangen. Tror jeg

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Ralph

Dato : 20-05-01 13:43

Kirstine wrote:

> Mener nu ikke, at det er Kim Larsen, der synger...men det er ham, der
> spiller og har skrevet sangen. Tror jeg

Det er hans fhv. svigerinde (kranens søster) der har skrevet sangen.

Og han har selv indspillet den, men det er rigtigt nok at den også er
indspillet af en dreng, se længere nede i tråden.
--
venligst
Ralph

Fra : kautaq

Dato : 19-05-01 21:31

Rune wrote:

> Min kammerat påstår, at det er Kim Larsen, der synger "Joanna"?
> Men kan det nu også passe?!? - Lyder mere som en 12-årig dreng
> i mine ører! Kan I bekræfte, at det rent faktisk er Kim Larsen?

I 1973 udgav Kim Larsen en soloplade med hjælp fra gasserne,
Thomas Grue og Søren Bernbom; Værsgo'
Sidstnævnte sang på flere af numrene bl.a. "Joanna"

Jeg ved ikke hvor gammel Søren Bernbom var da indspilningerne
blev foretaget, men han lyder/lød som en 12-årig dreng.
På billederne ligner han en der skal konfirmeres

Hvad blev der egentlig af ham Søren Bernbom siden hen?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-05-01 23:10

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message
> Hvad blev der egentlig af ham Søren Bernbom siden hen?

Nu ved jeg ikke, om det er en anden Søren Bernbom, men jeg fandt en af
slagsen på google:

Personale på time basis
Supervisor / underviser:
Søren Bernbom, CDAC, Tidl. behandlingsleder af Egeborg, herudover 6 års
erfaring med behandlingsarbejde, de seneste 2 år som leder af Kongens Ø, A3
afd. i Vridsløselille Statsfængsel.

http://home14.inet.tele.dk/valhalla/side7.html

/Nikolaj

Fra : Rune

Dato : 20-05-01 17:10

kautaq wrote:

> [...]
> På billederne ligner han en der skal konfirmeres
>
> Hvad blev der egentlig af ham Søren Bernbom siden hen?

Tak for alle svarene!

Angående Søren Bernbom, så snakkede jeg lige med en gut i KBH om det.
Han mener, at Bernbom... "er endt som bums, og at det er ham, der er
'indeni' Sanger Søren', ham fyren, der altid synger (uden guitar) inde
på bl.a. Nytorv i Kbh. Han har den rigtige alder, ser meget ung ud,
synger altid Joanna og andre hits fra den tid, hans stemme er meget lys,
det er ham, vi har et 'hit'."

Mvh.
Rune

Fra : kautaq

Dato : 20-05-01 22:21

Rune wrote:

> [...]
> på bl.a. Nytorv i Kbh. Han har den rigtige alder, ser meget ung ud,
> synger altid Joanna og andre hits fra den tid, hans stemme er meget lys,

Hvis det er rigtigt, så er det meget meget sørgeligt.
Det får mig til at tænke på Børge fra Olsen Banden og
Lille Per fra Far til 4 filmene, som begge var eller
er ude i noget skidt.

Håber ikke det er rigtigt hvad du skriver.

*

U LU LA LU

Lille lykkerider
med din flaske sprut
ville du for meget
du siden har fortrudt

Har du gået for længe
med ryggen mod en mur
ude midt i regnen
og ventet på din tur

U Lu la lu

Er du stadig at finde
på hjertets markedsplads
eller sidder du ene
i dit baggårdspalads

U Lu la lu

Se de vilde roser
på den stenede vej
de står og vugger i vinden
forglem dem ej

U Lu la lu

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : MARTIN HANSEN

Dato : 20-05-01 11:34

Værsgo´ pladen er bare så hamrende fed. Alle der interessere sig for musik
burde eje netop denne plade. Den er en af de helt store klassikere og så kan
den høres af alle aldersgrupper.
Byens Hotel og Maria er simpelthen over fede sange....
Martin
Rune <R@e-box.d> skrev i en nyhedsmeddelelse:3B06CC89.3ABBD7AB@e-box.d...

Fra : newbie

Dato : 21-05-01 21:01

... og som landet ligger nu, til diverse Kim Larsen og Kjukken koncerter
synges Joanna af Karsten Skovgaard og han gør det faktisk rigtig flot )