Foto
IBM760 5420
Teil 3020
passepartout-kniv - Århus C
Fra : C. Poulsen

Dato : 16-12-04 23:02

prøv www.fotoplaneten.dk de har alt i passepartoutskærer og syrefri
passepartoutkarton også stykker der er færdig skåret

Carsten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-12-04 23:19

C. Poulsen wrote:

> prøv www.fotoplaneten.dk de har alt i passepartoutskærer og syrefri
> passepartoutkarton også stykker der er færdig skåret

Hmmm.... fotoplaneten.dk sælger også "Memery Card", og et 128 Mb
Compact Flah kort koster 499,- kr....))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-04 00:03

In article <41C209BB.4010008@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm.... fotoplaneten.dk sælger også "Memery Card", og et 128 Mb
> Compact Flah kort koster 499,- kr....))

Hvad er der galt i det ? Hvis kunderne nu mangler 128MB fremfor
et 1GB kort til samme pris. Der er jo flere her i gruppen der
anbefaler små kort :) Og 128MB er vel ikke til at opdrive mere ?
Så små kort burde koste under 100 kr, og er derfor ikke interessante
at sælge.

En 20MB (=20 GB / 1024) koster vel også et par tusinde kr som
reservedel.

Fra : Carina

Dato : 17-12-04 00:17

*G* jeg tror mest det er stavemåden der laves sjov med
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 01:23

Carina wrote:

> *G* jeg tror mest det er stavemåden der laves sjov med

Jeg staver selv som en brækket arm, så det var mest prisen, andre
steder kan man købe 1 Gigabyte Compact Flash kort til 6-700 kr...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 00:45

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvad er der galt i det ? Hvis kunderne nu mangler 128MB fremfor
> et 1GB kort til samme pris. Der er jo flere her i gruppen der
> anbefaler små kort :)

Og der er nogen her i gruppen som forvansker andres anbefalinger.

For et par år tilbage var min anbefaling, at man hellere måtte købe
4x64 Mb end 1x256 Mb, i dag vil jeg anbefale, at man hellere må købe
4x1 Gb end 1x4 Gb.

Det burde være synlig for alle og enhver, at min anbefaling ikke
handler om kortstørrelser, men om, at man fordeler billederne og
risikoen på flere kort...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-04 07:17

In article <41C21E09.5030706@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> For et par år tilbage var min anbefaling, at man hellere måtte købe
> 4x64 Mb end 1x256 Mb, i dag vil jeg anbefale, at man hellere må købe

Nu var det ikke specielt dig jeg gik efter. Der er flere som har
halvgamle små kort som mener at lige det de har er det mest praktiske.
Personligt er jeg glad for de lidt større. Har et 1GB + et 2GB,
men ville ikke have noget imod noget større, men vil ikke betale
overprisen for de helt store kort.

> Det burde være synlig for alle og enhver, at min anbefaling ikke
> handler om kortstørrelser, men om, at man fordeler billederne og
> risikoen på flere kort...

Og introducerer nye risikomomemneter ved kortskift, for at kort
mistes etc.

Fra : Langgaard

Dato : 17-12-04 09:38

meddelelse news:slrncs4uet.h0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Og introducerer nye risikomomemneter ved kortskift, for at kort
> mistes etc.

Hej

Det Nils mener er nok at hvis man har 100 stk. 4Mb kort med på fototuren, og
man så taber, eller der bliver fejl på et kort, så er det jo kun et billede
der er mistet, smart nok ikke

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-12-04 10:03

Langgaard wrote:
> Det Nils mener er nok at hvis man har 100 stk. 4Mb kort med på fototuren, og
> man så taber, eller der bliver fejl på et kort, så er det jo kun et billede
> der er mistet, smart nok ikke

Jeg er ikke sikker, jeg ville miste data hvis jeg brugte 4meg-kort :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 11:51

Langgaard wrote:

> Det Nils mener er nok ...cut...

Troll'eri...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 11:50

Povl H. Pedersen wrote:

> Og introducerer nye risikomomemneter ved kortskift, for at kort
> mistes etc.

Ja Murphys lov gælder vel altid...

Men dengang jeg startede med digital fotografering, da blev mit
første kamera leveret med 2 et Megabyte Compact Flash kort, og det
var store sager med et ekstrakort på 8 Megabyte.

De flg. 3 kameraer brugte Smart Media kort, og dem har jeg købt i
sæt af 4 stk., før 4x32 Mb, så 4x64 Mb og 8x128 Mb, og disse 16 kort
er blevet isat og udtaget et hav af gange i 3 forskellige kameraer,
og jeg har aldrig mistet et kort eller et billede.

Mit nyeste kamera bruger XD og Compact Flash kort, og til det vil
jeg købe 4 kort a 1 Gigabyte, når jeg har behov for mere lagerplads,
så tager jeg min bærbare Mac med.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-12-04 13:12

Niels Riis Ebbesen wrote:
[en masse om memerycards]

Er der nogen, der har fortalt jer at man kan skifte topic undervejs?
Eller synes I lige dette har noget med passepartout-knive i Aarhus at gøre?

vh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-12-04 22:15

Jan Bøgh wrote:

> Er der nogen, der har fortalt jer at man kan skifte topic undervejs?
> Eller synes I lige dette har noget med passepartout-knive i Aarhus at gøre?

Denne tråd starter med et opslag, der reklamerer for en specifik
fotohandlers hjemmeside, så den var jo deffekt fra starten af...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 19-12-04 18:03

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Denne tråd starter med et opslag, der reklamerer for en specifik
> fotohandlers hjemmeside, så den var jo deffekt fra starten af...

Arhhh - måske kunne man hævde der skulle være et par streger til at afgrænse
signaturen... Men ellers er der da ikke noget at komme efter!

/A