hakkende/huggende kørsel
Fra : Tom Andersen

Dato : 16-12-04 22:21

- under jævn og accellerende kørsel i alle gear. Ingen problemer når der
kobles ud. Motor lyder fint.

Kan nogen forklarer det ?

Kører i Citroën BX14 årgang 92

venligst Tom

Fra : Ulrich

Dato : 16-12-04 22:38

"Tom Andersen" <taerenskjold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> - under jævn og accellerende kørsel i alle gear. Ingen problemer når der
> kobles ud. Motor lyder fint.
>
> Kan nogen forklarer det ?
>
> Kører i Citroën BX14 årgang 92

Is i karburator?
Jeg havde samme problemmer, jeg opdagede den gamle dame var spritter

--
Hygge Ulrich

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:51

"Tom Andersen" <taerenskjold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>- under jævn og accellerende kørsel i alle gear. Ingen problemer når der
>kobles ud. Motor lyder fint.
>
> Kan nogen forklarer det ?

Ville jeg mene

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-12-04 10:06

Tom Andersen wrote:
> - under jævn og accellerende kørsel i alle gear. Ingen problemer når
> der kobles ud. Motor lyder fint.
>
> Kan nogen forklarer det ?
>
> Kører i Citroën BX14 årgang 92

Start med at skifte tændrør og tændrørskabler måske også fordelerdækslet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Tom Andersen

Dato : 17-12-04 14:56

Men hvis motorgangen er normal under udkobling kan det vel ikke være
tændingssystemet. Jeg har overvejet lidt om det kunne være slidtage af
tandhjul etc. på drivakslen ??

Er jeg hel afsporet ?

venligst Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-12-04 15:23

"Tom Andersen" <taerenskjold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har overvejet lidt om det kunne være slidtage af
> [...]
Det vil jeg mene, den kan åbenbart ikk lide at blive belastet. Hvis det
forsvinder når den har stået og sundet sig lidt, er det kaburatoris som
foreslået.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-12-04 00:27

Tom Andersen wrote:
> Men hvis motorgangen er normal under udkobling kan det vel ikke være
> tændingssystemet. Jeg har overvejet lidt om det kunne være slidtage af
> tandhjul etc. på drivakslen ??

Det kan selvfølgelig være tilfældet.

Men - hvis dine/bilens tændrør er slidte og kablerne gamle (for meget
modstand), giver det ofte de symptomer du beskriver, ligeledes forkommer der
også startvanskeligheder hvis der er koldt og fugtigt vejr.

> Er jeg hel afsporet ?

Det er jeg nok ikke den rigtige til at udtale mig om *LOL*

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Tom Andersen

Dato : 17-12-04 15:06

takker iøvrigt for de gode forslag

Fra : ST

Dato : 17-12-04 19:33

I min gamle fiesta føltes is i kaburatoren som om jeg havde glemt at trække
chokeren ud og motoren stadig var kold.