Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash-RAM og hastigheder
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 16-12-04 15:14

Som tidligere skrevet, faldt kameravalget på A95 - bl.a. fordi jeg i
forvejen har nogle CF-kort liggende i forvejen.

Men nu vil nok gerne købe et ekstra - et stort et. 2 eller 4 GB. (-;

Hvordan sammenligner man produkterne (hastighed) - og hvordan ved man, om
hastigheden kan udnyttes i netop ens kamera?

Kingston (der jo er en god spiller på RAM-området) har iflg. EDBpriser.dk
nogle rigtig gode priser. Tog så et kig på Kingstons hjemmeside, hvor der
står "op til 10MB/sek. transferrate". På dpreview.com står Viking som en af
de hurtigste med ca 4GB/sek. - Er Kingston suverænt, eller bare fuld af
løgn?

Vh, Lars.

Fra : Henning

Dato : 16-12-04 15:25

>Hvordan sammenligner man produkterne (hastighed) - og hvordan ved man, om
>hastigheden kan udnyttes i netop ens kamera?

Se tråden Message-ID: <41bec3ba$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>
hvor der henvises til
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 16-12-04 15:49

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Se tråden Message-ID: <41bec3ba$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

Hvilket bekræftiger mig i, at jeg skal købe et Kingston.

Men kan man købe Kingston Elite Pro eller bare Kington. Og hvad er NAND?

Vh, Lars.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-04 16:06

> Som tidligere skrevet, faldt kameravalget på A95 - bl.a. fordi jeg i
> forvejen har nogle CF-kort liggende i forvejen.
>
> Men nu vil nok gerne købe et ekstra - et stort et. 2 eller 4 GB. (-;

Kan du stoppe type-II kort i A95? - Jeg har ikke set 4GB type-I endnu
ihvertfald...

> Hvordan sammenligner man produkterne (hastighed) - og hvordan ved man, om
> hastigheden kan udnyttes i netop ens kamera?

I et A95 får du nok ikke ret ofte brug for den ekstra hastighed...
Kun når du optager film kan du få brug for det, og hvis du tager billeder
kontinuert!

> [...]
af
> de hurtigste med ca 4MB/sek. - Er Kingston suverænt, eller bare fuld af

(Jeg har rettet en fejl, tvivler på du mente 4 GB/s!)

De 10 MB er vist bare rent teoretisk på papir med en fil på 1 KB eller sådan
noget...
I praksis er Kingstins Elite Pro ca. lige så hurtigt som andre high-speed
kort, lidt langsommere end de bedste, lidt hurtigere end de ringeste...
Men det er så lidt at du næppe vil få brug for et hurtigere kort, heller ej
om du havde et DSLR!

Det kan kun betale sig at købe de aller fineste/dyreste/hurtigste kort hvis
du absolut skal skyde kontinuert med videohastighed på et DSLR ;)
(Ja jeg ved jeg overdriver...)

Brian

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 16-12-04 16:35

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message

> Kan du stoppe type-II kort i A95? - Jeg har ikke set 4GB type-I endnu
> ihvertfald...

Nej, det er kun type I. Men såvidt jeg kan se, har ITbutikken typeI 4GB
Kingston.

> I et A95 får du nok ikke ret ofte brug for den ekstra hastighed...
> Kun når du optager film kan du få brug for det, og hvis du tager billeder
> kontinuert!

Fint, det gør det endnu billigere for mig.

> af
>
> (Jeg har rettet en fejl, tvivler på du mente 4 GB/s!)

Det er korrekt - så hurtigt går det ikke - endnu.

> [...]
> hvis
> du absolut skal skyde kontinuert med videohastighed på et DSLR ;)

Ok, jeg køber et sdt. Kingston og glæder mig over, at gode ting ikke behøver
være dyre... (-;

Vh, Lars.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-12-04 16:50

Brian Lund wrote:
> Kan du stoppe type-II kort i A95? - Jeg har ikke set 4GB type-I endnu
> ihvertfald...

http://www.sandisk.com/download/photos/retail/4GB_Corner_view_wSwitch.jpg

2500,- .. det er lige før det er værd at overveje at skrive det på
ønskeseddelen.

// Hans, der pt. klarer sig med 256+512 + Archos Gmini.
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!