tabel rowspan og dataudtræk ?
Fra : gc

Dato : 16-12-04 14:29

Er det muligt at lave en tabel med 2 kolonner hvor
rowspan er variabel. ?

F.eks:

men hvor "2" bestemmes af hvor mange poster der trækkes ud af
en mqsql database via PHP.

/gert

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-04 14:46

gc skrev:
> Er det muligt at lave en tabel med 2 kolonner hvor
> rowspan er variabel. ?

Ja. Men det er nu nok mere logisk om det er attributten til rowspan der er
en variabel og ikke rowspan selv

[snip kode]
> men hvor "2" bestemmes af hvor mange poster der trækkes ud af
> en mqsql database via PHP.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, vil du have at cellen skal strække over
lige så mange celler som der er poster i din database? I så fald er det nok
noget lignende dette du er ude efter:

<?php
$database = mysql_connect("host", "user", "pass");
mysql_select_db("database", $database);
$sql = mysql_query("SELECT * FROM tabel");
$antal = mysql_num_rows($sql);
echo "<table>
?>

Husk at sætte dine egne databaseoplysninger ind.

- Bjarne

Fra : gc

Dato : 16-12-04 15:19

> [...]
> lige så mange celler som der er poster i din database? I så fald er det

Rigtigt forstået og tak for svaret.

Det ser fornuftigt ud, men jeg får en:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in bla.bla.

altså fejl i den linie med : $antal = mysql_num_rows($sql);

hvad mangler jeg ?

/gert

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-04 15:30

On Thu, 16 Dec 2004 15:18:47 +0100, "gc" <gertc@msn.com> wrote:

>Det ser fornuftigt ud, men jeg får en:
>Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
>resource in bla.bla.
>
>altså fejl i den linie med : $antal = mysql_num_rows($sql);

Du mangler at vise os din kode :)

Hvad indeholder $sql? Resultatet af din mysql_query(), eller dit
SQL-statement? mysql_num_rows() har brug for resultatet af
mysql_query()

Det kan også tænkes, at din SQL er ugyldig i første omgang, men det er
næppe sandsynligt, hvis du i øvrigt kan afvikle mysql_fetch_array()
etc. Tjek om mysql_query() rent faktisk indeholder noget, og tilføj
evt. en hurtig test i stil med:
print mysql_error();
... for at se om din kode fejler.

--
- Peter Brodersen

Fra : gc

Dato : 16-12-04 15:32

Sorry, glemte at sætte mine egne databaseoplysninger ind.
selv om du udtrykkeligt bad mig om det.

godt det er fyraften nu.

/gert