HL1 steam
Fra : Bjarne K

Dato : 16-12-04 12:28

Hvordan installere man det originale HL1 på en pc med HL2 og Steam ?

Skal det installeres fra CD eller kan man Registrere under Steam og så
downloade det ?

--
HEJ

Fra : BuFFerz

Dato : 16-12-04 12:51

> Skal det installeres fra CD eller kan man Registrere under Steam og så
> downloade det ?

Ja indtast din hl1 key i Browse games... - så kan du downloade hl1 gennem
steam.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 16-12-04 12:53

Bjarne K wrote:
> Hvordan installere man det originale HL1 på en pc med HL2 og Steam ?
>
> Skal det installeres fra CD eller kan man Registrere under Steam og så
> downloade det ?

Har du købt HL2 på cd/dvd, eller via Steam? Hvis du har købt silver
eller gold pakken via Steam, har du automatisk fået Valves bagkatalog
med. Ellers vælger du "Browse games" fra din Steam menu, og trykker på
"Register a product I already own" og taster din hl1 key ind...

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-04 12:56

"Uncle Evil@home" wrote

> (...) Ellers vælger du "Browse games" fra din Steam menu, og trykker på
> "Register a product I already own" og taster din hl1 key ind...

Og dette fungerer fremragende

- Peter

Fra : Bjarne K

Dato : 16-12-04 13:18

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
> "Uncle Evil@home" wrote

> Og dette fungerer fremragende
>
> - Peter

Tak til alle for hurtigt svar..

HL2 købt på DVD for 2 dage siden i Bilka for 289,- synes jeg er lidt
skuffende, indtil videre. Man fiser bare rundt med kuglerne flyvende om
ørerne.
Men det har fået lysten frem på endnu en gang rigtig half-life og jeg
vil derfor prøve det foreslåede iaften.

Med venlig hilsen

BJK

Fra : Casper Bang

Dato : 16-12-04 17:17

> [...]
> ørerne.
> Men det har fået lysten frem på endnu en gang rigtig half-life og jeg

Det er måske ikke så spændende lige den første times tid - men give det lidt
mere tid :) Spillet bliver federe jo længere du kommer synes jeg.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-04 17:51

"Bjarne K" wrote

> HL2 købt på DVD for 2 dage siden i Bilka for 289,- synes jeg er lidt
> skuffende, indtil videre. Man fiser bare rundt med kuglerne flyvende om
> ørerne.

HL2 skal ikke spilles som fx Fracry/Doom
HL2 skal opleves
Du skal undersøge dine omgivelser og følge med i dialogen
HL2 er bygget så du kan gå tilbage (et stykke vej)
Jeg vil betegne HL2 lidt som en hybrid mellem en film, et RPG og et FPS
Du skal kende din forhistorie fra HL1 samt en del til USA (samt historie)
for at få den fulde udnyttelse af spillet
Der er mange henvisninger til begge dele oma

- Peter

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 16-12-04 20:35

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at få den fulde udnyttelse af spillet
> Der er mange henvisninger til begge dele oma

Jeg har netop gjort som bl.a. du foreslog og har foruden HL1 fået adgang til
en del andre spil, også nogen som jeg aldrig har hørt om før (ricochet), så
det må jeg se på..

Ang HL2: Jeg er nået dertil hvor man drøner rundt i en Airboat og har bl.a.
besøgt et gammelt savværk, og det er da begyndt at blive lidt mere
spændende.
Jeg er forøvrigt også igang med Far Cry, som jeg synes har en fed stemning.
Domm3 som jeg også lige har købt synes jeg til gengæld er direkte dårlig,
men smag og behag er jo heldigvis forskellig.

Med venlig hilsen

BJK

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-04 21:42

> Du skal kende din forhistorie fra HL1 samt en del til USA (samt historie)
> for at få den fulde udnyttelse af spillet
> Der er mange henvisninger til begge dele oma

jeg er helt tosset med hl2 som jeg fik med mit grafikkort - med i pakken var
osse hl1 som jeg ikke gider spille - spillet er sikkert fint, men jeg kan
næsten ikke holde ud at glo på det - efter nutidens standard er det
unægteligt lidt sølle - er der virkelig så meget historie, at spillet ville
være en helt anden oplevelse? Tanken omat skulle gennemføre det hele for at
få en helt anderledes spiloplevelse i hl2 lyder lide overdrevet... ER det
afgørende at man kender 1eren? - ham g-man synes jeg eksempelvis ikek man
ser meget til og jeg har fået at vide at han er et ret bærende element i
etteren... men hvad synes du/i?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-04 22:36

"sniper_Nolight" wrote

> (...) - er der virkelig så meget historie, at spillet ville være en helt
> anden oplevelse?

Njahh

> Tanken om at skulle gennemføre det hele for at få en helt anderledes
> spiloplevelse i hl2 lyder lide overdrevet...

Det er jo en HL fan der skriver såehh

> ER det afgørende at man kender 1eren?

Det er ikke afgørende

> - ham g-man synes jeg eksempelvis ikek man ser meget til og jeg har fået
> at vide at han er et ret bærende element i etteren

Det er ca det samme i etteren

> ... men hvad synes du/i?

Men du bliver ikke en sand Half-Life Geek uden at have spillet etteren samt
mindst Oposing Force

Og historien i etteren er noget af det bedste markedet kan byde på - selv i
dag
Evt kan du klappe hesten i kende - i følge de sædvanlige upålidelige
rygter - så er der et mod team der er at lave et HL2 mod/remake af HL1

- Peter

Fra : Netbetjent Jensen

Dato : 17-12-04 11:29

On Thu, 16 Dec 2004 22:36:01 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"sniper_Nolight" wrote

>Njahh

>Det er jo en HL fan der skriver såehh

>Det er ikke afgørende

Man skal blot overhøre alle referencer til 1'ens personer og begivenheder og
glemme at Vorten var en fjende i 1.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-04 12:27

Peter Lykkegaard leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg vil betegne HL2 lidt som en hybrid mellem en film, et RPG og et
> FPS

Rpg? HL2 er et jævnt fps med en flot verden/gfx-engine. Og jeg kan ikke
se, hvor rpg-elementet kommer ind henne. For man kan ikke påvirke de
enkelte elementer i spillet, da det er strikt lineært med kun een vej
igennem banerne.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-04 15:48

"Peter T." wrote

> [...]
> igennem banerne.

Man kan ikke påvirke de enkelte elementer i spillet
Hmmm

Anyways
RPG handler jo om at undersøge sin spilverden og bruge de materialer/ting
som spilverdenen tilbyder
Prøv fx at tage Dogs Ball med til Ravenholm

I HL serien gælder det om at bruge sin fantasi og udforske de muligheder den
enkelte situation tilbyder
Ikke bare råbe Banzai og tromle det hele ned
Hmm egentlig burde Valve have lagt nogle hindringer i vejen for den
indgangsvinkel til spillet

Kun een vej igennem banen?
I de fleste spil er der en begyndelse og en afslutning og man skal fra B til
B og A er fastsat på forhånd vejen mellem de to punkter kan så afvige på
forsk måder alt efter spilleren
Kun få spil har en afslutning der er afhængig af de handlinger og valg du
foretager undervejs spillet

- Peter

Fra : Martin T.

Dato : 17-12-04 16:36

> "Peter T." wrote

> Man kan ikke påvirke de enkelte elementer i spillet
> Hmmm

Tror der menes at man ikke påvirker handlingen undervejs. Du har ikke nogle
valgmuligheder.
de personer man møder undervejs giver dig jo ikke mulighed for at gøre enten
A eller B.

> [...]
> forsk måder alt efter spilleren
> Kun få spil har en afslutning der er afhængig af de handlinger og valg du

Nu er jeg ikke færdig med spillet endnu, men det jeg har lagt bag mig synes
jeg ikke, der har været andet end en vej gennem banerne.

Mvh
Martin T.

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-04 17:06

Peter Lykkegaard leverede følgende historie fra de varme lande:

> Man kan ikke påvirke de enkelte elementer i spillet
> Hmmm

Ja ok. du kan flytte en kasse med din gravitygun og bruge den som
hjælpemiddel for at komme op på en afsats, men hvad hjælper det på
gameplayet, når du alligevel ikke har andre valg? (Jeg går ud fra det er
det, du tænker på.)

> RPG handler jo om at undersøge sin spilverden og bruge de
> materialer/ting som spilverdenen tilbyder

Ja, men som regel handler det *primært* om at interagere med de
forskellige NPCs og alt efter udfaldet, ændrer spillet sig. Morrowind er
et glimrende eksempel.

> I HL serien gælder det om at bruge sin fantasi og udforske de
> muligheder den enkelte situation tilbyder
> Ikke bare råbe Banzai og tromle det hele ned

Det ved jeg nu snart ikke. I Far Cry kan man nu godt gennemføre baner
uden at skyde alt, hvad der bevæger sig. Men det gør stadig ikke Far Cry
til et rpg. :) I HL2 er det ofte nødvendigt, at rushe områder for at
komme videre.

> Kun een vej igennem banen?
> I de fleste spil er der en begyndelse og en afslutning og man skal fra
> B til A

Enig.

> B og A er fastsat på forhånd vejen mellem de to punkter kan så afvige
> på forsk måder alt efter spilleren
> Kun få spil har en afslutning der er afhængig af de handlinger og valg
> du foretager undervejs spillet

Ja, og de muligheder er der ikke i HL2. Men ellers en glimrende
beskrivelse på Morrowind, der jo er et single-rpg. :)

Fra : Casper Bang

Dato : 17-12-04 18:00

> Prøv fx at tage Dogs Ball med til Ravenholm

Nu er jeg nysgerrig - hvad sker der hvis man gør det?? Kan den bold bruges
til noget?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-04 18:32

"Casper Bang" wrote

> Nu er jeg nysgerrig - hvad sker der hvis man gør det??

Spillet og specielt Ravenholm får en lidt anden dimension

> Kan den bold bruges til noget?
Yezz, men du kan ikke få bolden med dig ud af Ravenholm

Det er det samme med magnetminerne senere hen
De skal og kan bruges til noget andet end hajføde

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 17-12-04 19:02

> Prøv fx at tage Dogs Ball med til Ravenholm

Prøv at slæbe turrets med så langt man gidder - kan give en fordel ;)
http://yoo.dk/hl2/d2_prison_080001.jpg

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-04 19:49

"BuFFerz" wrote

> Prøv at slæbe turrets med så langt man gidder - kan give en fordel ;)
> http://yoo.dk/hl2/d2_prison_080001.jpg

Nemlig
Hvilket andet spil på markedet kan tilbyde physiscs på det niveau

Indrømmet HL2 har grandiose mangler og bærer præg af lidt for hurtige
beslutninger
Men for pokker jeg glæder mig til at tweaks og mods kommer frem til HL2

Der er udgivet et Strider mod (stadig på beta stadiet)
http://halflife2.filefront.com/news/;14603

- Peter

Fra : Peter T.

Dato : 18-12-04 12:11

BuFFerz leverede følgende historie fra de varme lande:

> Prøv at slæbe turrets med så langt man gidder - kan give en fordel ;)
> http://yoo.dk/hl2/d2_prison_080001.jpg

Nice screenshot. :) Men jeg opdagede, at venlige turrets blev fjendtlige,
hvis der havde været en load-sekvens, mens jeg løb tilbage efter de andre.
Det var kun den medbragte, som forblev venlig (forresten ganske rar at
slæbe rundt på). :)

Fra : BuFFerz

Dato : 18-12-04 14:39

> Nice screenshot. :) Men jeg opdagede, at venlige turrets blev fjendtlige,
> hvis der havde været en load-sekvens, mens jeg løb tilbage efter de andre.

Okay - på en måde en lille fejl i spillet vil jeg mene.. jeg har da lov til
at gå frem og tilbage så meget jeg vil - og slæbe de ting med videre frem
jeg vil.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-12-04 21:45

> [...]
> med. Ellers vælger du "Browse games" fra din Steam menu, og trykker på
> "Register a product I already own" og taster din hl1 key ind...

"Bagkatalog", hvad er det?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-04 23:23

"Klaus G." wrote

> "Bagkatalog", hvad er det?

Backcatalog

Hvis man køber Silver eller Golden package via Steam så får du hele Valve
backcatalog med i købet
Dvs alle tidligere udgivelser fra Valve

(Half-Life, Richochet, Team Fortress Classis, Opposing Force, Counter
Strike, Day of Defeat, Counter Strike: Condition Zero)
Alle baseret på den aldrende HL engine

Samt
Half-Life 2
Half-Life 2: Deathmatch
Counter-Strike: Source
Half-Life 1: Source
Day of Defeat: Source

http://www.steampowered.com

Bemærk at man kan få HL2 Limited edition på amazon.co.uk til ca £40
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00068FGNC/qid=1103234965/ref=pd_ka_1/026-9743637-0770037

Pakken inkluderer det samme som Gold Package minus back catalog
Gold Package koster ca $90 via Steam
CD check er nu fjernet fra retail versionere - såehh

Hmm det ser ud til at Generations er trukket tilbage?
Amazon har den ikke mere

Men det skulle være muligt at få fat i en gammel HL til en billig penge
Derigennem får man adgang til hele back catalog dog undtaget CS:CZ

- Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 17-12-04 00:02

> [...]
>
> (Half-Life, Richochet, Team Fortress Classis, Opposing Force, Counter
> Strike, Day of Defeat, Counter Strike: Condition Zero)

Okay

Der er så en masse som slutter på "source", er det samme spil, bare på den
nye HL2 motor?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 17-12-04 17:47

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Der er så en masse som slutter på "source", er det samme spil, bare på den
> nye HL2 motor?

Ja.
--
Lars Balker Rasmussen