Abit IS7-G + Radeon 8500 AGP problem
Fra : Ze Big Boss

Dato : 16-12-04 01:15

Hej,

Jeg har fornyligt udskiftet mit Asus P4S333 bundkort til et Abit IS7-G, da
keyboard & mus af og til fejlede på ASUS boarded, også var der jo ingen
USB2.0 & SATA...

....men, problemet er nu at hvis AGP ikke er disable på ATI Smartgart
fanebladet, så crasher grafik kortet ved 3D grafik før eller siden. Nogle
gange efter få sekunder, andre gange efter 1-2minutter.
Iflg. BIOS AGP settings kan der kun vælges AGP x1 eller AGP x4 ved AGP 2.0
kort (som Radeon kortet vist er?), ATI settings tillader 1x 2x & 4x - ingen
af dem er stabile. Kun settingen "Fra" virker.

Jeg har prøvet med diverse versioner af drivere fra ATI (fra nyeste ned til
starten af 2003), både på XP & W2K.

Alt hardwaren i maskinen, på nær Abit bundkortet + 2 x Western Digital 1600SD
HD, er fra 2002 og har virket ok sammen med Asus bundkortet.
(HW er: P4 1.6GHz Northwood, 256+512Mb Twinmos, 2xRealtek Netkort, Promise
FastTrak TX2+2xIBM GXP120 HD, Hauppauge WinPCI tv kort, Power Color Radeon
8500 VIVO)

Nogen der har erfaringer med Abit IS7-G + Radeon 8500?

Abit mener at Radeon 8500 er ok i IS7-G:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/test_report/IS7_Series/09.php

Mvh,

--
Peter Sørensen