Har nogen kendskab til Ferskvands Muræner ~
Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-12-04 22:19

Jeg har anskaffet mig 2 stk. Ferskvands Muræner ( GYMNOTHORAX TILE )

Har kigget lidt rundt på nettet, men jeg syntes det er meget
sparsomt med info omkring dem, andet end at de faktisk er mere
til brakvand end til ferskvand.

Håber der er nogen der har/har haft erfaring med Murænerne

Hilsen Jesper

!!! fjern ordet FJERN i min mailadresse, ellers modtager jeg ikke mailen fra
jer !!!

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-12-04 00:46

"Jesper Laursen" <jesper@FJERNlaursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til brakvand end til ferskvand.
>
> Håber der er nogen der har/har haft erfaring med Murænerne

Anede ikke at der fandes sådanne!
Hvor har du fået fat i dem??

Carsten

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-12-04 01:17

Hej Carsten !

De er købt i Petworld v. Rosengårdscenteret i Odense.

Det er ellers nogle spooky'e fætre at se på,
jeg glæder mig til jeg får dem indrettet 100% korrekt

Hilsen Jesper

Fra : Jess Reinbach

Dato : 16-12-04 10:20

> Hej Carsten !
>
> De er købt i Petworld v. Rosengårdscenteret i Odense.
>
> Det er ellers nogle spooky'e fætre at se på,

kan du ikke lige smide et par fotos ind af dem ?

> jeg glæder mig til jeg får dem indrettet 100% korrekt
>
> Hilsen Jesper

Mvh.

Jess

Fra : J.B.

Dato : 16-12-04 22:03

> kan du ikke lige smide et par fotos ind af dem ?

Ellers kan jeg:
http://images.google.dk/images?q=GYMNOTHORAX%20TILE%20%20&hl=da&lr=&sa=N&tab=wi

M.v.h.
J.B.

Fra : Frandsen

Dato : 17-12-04 11:32

"Jesper Laursen" <jesperFJERN@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Carsten !
>
> De er købt i Petworld v. Rosengårdscenteret i Odense.

Og jeg har næsten lige set nogle i ZooZity. Jeg ved dog ikke, om det er
samme race, men de skulle være ferskvands muræner.

Fra : Brizz

Dato : 16-12-04 23:01

> Jeg har anskaffet mig 2 stk. Ferskvands Muræner ( GYMNOTHORAX TILE )

Hvor stort et akvarie har du til dem og hvad skal der gå sammen med dem?
Lyder som et spændende projekt

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
.... med updates på akvarie siden

Fra : Jesper Laursen

Dato : 17-12-04 13:00

Hej !

Jeg har et 190 L. Hjørneakv. som de har fået for sig selv.

Jeg har ikke rigtigt fundet ud af endnu hvad der kan gå sammen med dem
så indtil videre må de klare sig alene.

Da Murænerne fortrækker en form for brakvand, kunne kuglefisk
evt. komme på tale som fisk de kunne gå sammen med.

Jeg leder videre om info om Murænerne, så jeg kan opfylde
deres krav.

Hilsen Jesper

Fra : Omnolog HMH

Dato : 06-01-05 20:13

er mollyer ikke også brakvandstolerante?