Bundkort med integreret grafik, tv out og ~
Fra : anders majland

Dato : 15-12-04 20:20

Krydspostet da det et bundkort jeg overvejer, men det er grafikdelen der er
kritisk.

Windows XP media center edition 2005 kræver directx 9 i hardware. Nogen
bundkort der har et grafikkort der er kraftigt nok til det ?
Det skal helst være mini-atx eller mindre.

Mit epia m10000 er ikke

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Zulu

Dato : 15-12-04 23:20

meddelelse news:41c08e51$0$74679$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> bundkort der har et grafikkort der er kraftigt nok til det ?
> Det skal helst være mini-atx eller mindre.

ATi's nye RS480 chipset kan.

" The integrated graphics of RS480 is based on ATI's fairly well known 9600
/ X300 graphics cores, which means that it has DirectX9 Shader 2.0
capabilities "

Kilde: http://www.beyond3d.com/previews/ati/rs480/

Zulu

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-12-04 17:45

Zulu wrote:
> [...]
>
> " The integrated graphics of RS480 is based on ATI's fairly well known 9600
> / X300 graphics cores, which means that it has DirectX9 Shader 2.0

Der findes endnu ikke noget motherboard i handlen, som har ægte directx
9 grafik -understøttelse på motherboardet.
Intel's Extreme Graphic er en vittighed og kan faktisk ikke gennemføre
en fuld directx 9 (grafik)-test.
ATI's papir-lanceret chipset har faktisk et nedroslet Radeon 9600 ,
hedder X300 (med directx-9 understøttelse i hardwaren) som en del af sit
chipset RS480, som Zulu helt rigtigt skriver.

Så du må væbne dig med tålmodighed og afvente at nogle
motherboard-fabrikanter lancerer produkter baseret på ATI's løsning.

mvh

Jan

Fra : anders majland

Dato : 16-12-04 18:10

> Så du må væbne dig med tålmodighed og afvente at nogle
> motherboard-fabrikanter lancerer produkter baseret på ATI's løsning.

Da det er et fritidprojekt at skrabe en htpc sammen går det ikke så stærkt.
Mini-itx motherboardet har jeg haft et år, hauppauge tv tuneren nogle
måneder og endnu ikke den rigtige kasse at putte det i... Jeg har dog fået
leget med forskellige frontends. Målet er at den skal være let nok at bruge
at min søn på snart 4 selv skal kunne starte en tegenfil søndag morgen når
han insterer på han ikke kan sove mere flere timer før jeg havde planlagt at
stå op

/A