/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Er det mig eller IE6.0...?
Fra : Preben Larsen


Dato : 15-12-04 20:14


Jeg har forsøgt at indsætte en lille tilføjelse til min
"header-title" ved hjælp af <sup></sup>
{se et eksempel her: http://www.prana-terapi.dk/index.html} -
MEN... IE 6.0 vil ikke være med på ideen - uden videre, derfor
den lidt ufikse CSS-kode.
Teksten falder simpelthen ned i bunden af boxen i IE6.0 -
men derimod klarer Netscape, Firefox og Opera opgaven udmærket -
uden hjælp!
Har I løsningen på problemet???
---

<div id="header"><img src="cross.gif" width="39" height="40"
alt="Energikors" />
&nbsp;www.prana-terapi.dkHolistiske
Behandlingstilbud</sup></div>

---

sup {
font-size: small;
font-weight : bold;
padding-top: 1em;
position: absolute;
}

Mvh
Preben Larsen

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Erik Ginnerskov (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 15-12-04 20:38

Preben Larsen wrote:
> Jeg har forsøgt at indsætte en lille tilføjelse til min
> "header-title" ved hjælp af <sup></sup>
> {se et eksempel her: http://www.prana-terapi.dk/index.html} -

Dit største problem med den side er, at den slet ikke fungerer i
browservinduer mindre end 1024 px bredde. Åbnes siden i et vindue på kun 800
px, kan man kun få adgang til de 5 menupunkter længst til venstre. Endvidere
bliver din 'opløftede toptitel' klasket oven i indtastningsfeltet til
FreeFind, så søgefunktionen er utilgængelig.

Du skulle tage et kig på denne side:

http://www.html-faq.dk/2019.asp

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk



Preben Larsen (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Preben Larsen


Dato : 15-12-04 21:12


> Dit største problem med den side er, at den slet ikke fungerer i
> browservinduer mindre end 1024 px bredde. Åbnes siden i et vindue på kun 800
> px, kan man kun få adgang til de 5 menupunkter længst til venstre. Endvidere
> bliver din 'opløftede toptitel' klasket oven i indtastningsfeltet til
> FreeFind, så søgefunktionen er utilgængelig.

Jeg har tilsyneladende fået et svar på noget, jeg ikke har spurgt om!
Det er desuden også forkert! Prøv igen!

Mvh
Preben Larsen


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Erik Ginnerskov (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 15-12-04 21:47

Preben Larsen wrote:

> Jeg har tilsyneladende fået et svar på noget, jeg ikke har spurgt om!

Det var helt bevidst. Det problem, du spurgte om, kunne jeg ikke iagttage.

> Det er desuden også forkert! Prøv igen!

Nej, det er ikke forkert, prøv at kigge selv:

htp://hjemmesideskolen.di/temp/prana.gif

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk



Kim Ludvigsen (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 15-12-04 21:52

Erik Ginnerskov wrote:

> Nej, det er ikke forkert, prøv at kigge selv:
>
> htp://hjemmesideskolen.di/temp/prana.gif

Alternativt kan du kigge på:
http://hjemmesideskolen.dk/temp/prana.gif

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skift til Firefox og få sat turbo på internettet
http://kimludvigsen.dk

Erik Ginnerskov (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 15-12-04 23:13

Kim Ludvigsen wrote:
> Erik Ginnerskov wrote:
>
>> Nej, det er ikke forkert, prøv at kigge selv:
>>
>> htp://hjemmesideskolen.di/temp/prana.gif
>
> Alternativt kan du kigge på:
> http://hjemmesideskolen.dk/temp/prana.gif

Ja, du har ret. Der manglede et t og et k var blevet til et i. Det gik vist
lidt for hurtigt. ;(

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-12-04 22:03

Preben Larsen skrev:

> Jeg har tilsyneladende fået et svar på noget, jeg ikke har
> spurgt om!

Velkommen til usenet. Folk vælger helt selv hvad de vil kommentere.


> Det er desuden også forkert! Prøv igen!

Nej - jeg har samme oplevelse her. I såvel IE, Firefox som Opera
kommer der et tomt hvidt område til højre for browservinduets kant
hvis vinduet er mindre end den angivne sidebredde. Det kan man for
så vidt leve med i IE hvor den mørkeblå menulinje udvides i højden
så alle punkter kan bruges. Men i Firefox og Opera forsvinder de
sidste menupunkter helt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jens Gyldenkærne Cla~ (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-12-04 23:50

Erik Ginnerskov skrev:

> Ja, du har ret. Der manglede et t og et k var blevet til et i.
> Det gik vist lidt for hurtigt. ;(

Jeg plejer at kalde siden frem i en browser og så kopiere adressen
over i indlægget. På den måde er man godt sikret mod slåfejl.
Samtidig kan man tjekke at siden stadig er online (måske ikke så
aktuelt med egne sider, men alligevel).

Hvis det er sider man har som bogmærker - specielt bogmærker med
tilknyttede nøgleord - kan man også kalde siden frem hurtigere end
det tager at skrive adressen ned.


--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Erik Ginnerskov (16-12-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 16-12-04 00:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg plejer at kalde siden frem i en browser og så kopiere adressen
> over i indlægget. På den måde er man godt sikret mod slåfejl.
> Samtidig kan man tjekke at siden stadig er online (måske ikke så
> aktuelt med egne sider, men alligevel).
>
> Hvis det er sider man har som bogmærker - specielt bogmærker med
> tilknyttede nøgleord - kan man også kalde siden frem hurtigere end
> det tager at skrive adressen ned.

En ved

Men nu var det bare lige et billede, der midlertidigt blev lagt ud. Der
eksisterede ikke et link til det nogen steder. Altså skulle jeg alligevel et
eller andet sted indtaste adressen manuelt.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-12-04 21:58

Preben Larsen skrev:

> MEN... IE 6.0 vil ikke være med på ideen - uden videre, derfor
> den lidt ufikse CSS-kode.
> Teksten falder simpelthen ned i bunden af boxen i IE6.0 -

Kan du ikke lægge en eksempelside op uden den "ufikse CSS-kode"? På
den side du linker til ser det jo o.k. ud (formentlig på grund af
css-tilføjelsen) - og hvis jeg bare tager den rå html-kode og
sætter op i IE, ser det også fint ud.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Preben Larsen (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Preben Larsen


Dato : 15-12-04 22:30


> Kan du ikke lægge en eksempelside op uden den "ufikse CSS-kode"?

Hvis jeg fjerner sup-attributten, vil teksten i <sup></sup> blot rette
sig efter header-attributtens formregler - det giver et rent kaos!
Det ufikse/unødvendige i sup-attributten er formreglerne: position:
absolute; og padding-top: 1em; - det er almindeligvis ikke nødvendigt!
Det er kun på denne side, jeg er stødt på problemet - mon ikke den
hævede titellinje på en eller anden måde påvirkes af andre
formregleblokke!

Her er en side under opbygning, hvor der ikke er nogen problemer:
http://home1.stofanet.dk/prebenlarsen

Med venlig hilsen
Preben Larsen

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jens Gyldenkærne Cla~ (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-12-04 22:50

Preben Larsen skrev:

> Hvis jeg fjerner sup-attributten, vil teksten i <sup></sup>
> blot rette sig efter header-attributtens formregler - det
> giver et rent kaos!

Det har jeg forstået - men jeg vil så gerne have lov at se det
også. De sider du linker til illustrerer ikke problemet.

Hvis du laver en side hvor man kan se problemet, vil jeg gerne
prøve at kigge på det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Preben Larsen (16-12-2004)
Kommentar
Fra : Preben Larsen


Dato : 16-12-04 14:15


> Hvis du laver en side hvor man kan se problemet, vil jeg gerne
> prøve at kigge på det.

Prøv så lige at se på denne side:
http://www.prana-terapi.dk/index.html

Mvh
Preben Larsen

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste