MS Windows
briani 27239
USB 2.0 ??
Fra : KP

Dato : 15-12-04 19:32

Hejsa

Hvordan kan man se om det er USB 1.0 eller 2.0 de sidder i ens comp.
- Kan det ses nogle steder i Windows (XP)?

Mvh
Kasper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 20:39

KP wrote:

> Hvordan kan man se om det er USB 1.0 eller 2.0 de sidder i ens comp.
> - Kan det ses nogle steder i Windows (XP)?

USB2.0 kendes som "Enhanced USB-controller" ...

Jesper G. Poulsen

Fra : KP

Dato : 15-12-04 22:45

> USB2.0 kendes som "Enhanced USB-controller" ...
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hvor kan jeg tjekke det henne?
- Der står ikke noget under enhedhåndstering, så vidt jeg kan se.

/Kasper

Fra : emj

Dato : 15-12-04 23:05

On Wed, 15 Dec 2004 22:45:15 +0100, "KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk>
wrote:

>Hvor kan jeg tjekke det henne?
>- Der står ikke noget under enhedhåndstering, så vidt jeg kan se.

Jo, det står i enhedshåndtering, hvis det er USB2.0
Hilsen emj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 23:09

KP wrote:

> Hvor kan jeg tjekke det henne?

I enhedshåndteringen

> - Der står ikke noget under enhedhåndstering, så vidt jeg kan se.

Så har du enten ikke USB2.0 eller SP1/SP2.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-12-04 23:12

KP wrote:
> Hvor kan jeg tjekke det henne?
> - Der står ikke noget under enhedhåndstering, så vidt jeg kan se.

Under punktet USB controllere i enhedshåndtering.
Der bør controlleren være nævnt som enhanced hvis
den understøtter USB.
Skriv evt. her hvilke enheder der er nævnt under punktet
så kan det være vi kan hjælpe til med at aflive evt. tvivl.
Eller endnu bedre: skriv hvilket bundkort du har, så bør det
være en smal sag at fortælle dig om det understøtter USB2 eller ej.

--
Peter J

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-12-04 00:52

On Wed, 15 Dec 2004 23:11:43 +0100, Peter Jensen wrote:

> skriv hvilket bundkort du har, så bør det være en smal sag at fortælle
> dig om det understøtter USB2 eller ej.

Hvis man ikke ved hvilke USB-porte man har så ved man næppe hvilken
model moderbræt man har. Og da han ikke har manualen (i så fald ville
spørgsmålet være overflødigt da deri står alt hvad man skal vide om
det) så giver du ham nu sved på panden

Men JA - det ville være optimalt. Google kan finde alt med få sekunders
forsinkelser når man har modelnumre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Broodje Paling

Dato : 16-12-04 06:37

Peter Jensen skrev:

> [...]
> Eller endnu bedre: skriv hvilket bundkort du har, så bør det
> være en smal sag at fortælle dig om det understøtter USB2 eller ej.

I min winxppro vises den som udvidet værtskontroller

Fra : KP

Dato : 16-12-04 08:17

"Broodje Paling" <Nobody@knows.ww> skrev i en meddelelse

> I min winxppro vises den som udvidet værtskontroller

Hejsa

I min Enhedshåndtering står der under USB-controllere:

USB-rodhub

USB-rodhub

USB-rodhub

USB-rodhub

USB-sammensat enhed

Understøttelse af USB-udskrivning

Standard Enhanced PCI to USB Host Controller

Via Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller

Kan man ud fra det se om det er USB 2.0 ?

Det er Win XP SP 2.

Mch.

Kasper

Fra : emj

Dato : 16-12-04 08:40

On Thu, 16 Dec 2004 08:16:35 +0100, "KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk>
wrote:

>Kan man ud fra det se om det er USB 2.0 ?

Man kan se, at det ikke er USB 2.0

Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-12-04 08:47

"KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk> skrev i en meddelelse
> I min Enhedshåndtering står der under USB-controllere:
[snip]
> Standard Enhanced PCI to USB Host Controller

Det var den "vi" ledte efter.
Det ser bestemt ud til at være USB2 du har der!
--
Peter J

Fra : Jan

Dato : 16-12-04 09:02

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [snip]
>
> Det var den "vi" ledte efter.
> Det ser bestemt ud til at være USB2 du har der!
> --
> Peter J

hmmm. og i min XP pro, står der "VIA Rev 5 eller nyere USB-universel
værtscontroller" 4 gange samt "USB-rodhub" 4 gange, og efter forhandleren
skulle de være USB 2

Jan

Fra : KP

Dato : 16-12-04 09:42

> [snip]
>
> Det var den "vi" ledte efter.
> Det ser bestemt ud til at være USB2 du har der!
> --
> Peter J

Hejsa

Jeg håber du har ret, men jeg kan se at "emj" mener noget andet !

Kasper

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-12-04 10:10

"KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg håber du har ret, men jeg kan se at "emj" mener noget andet !

Det må emj så have lov til at mene.

Alle de referencer jeg har set på Google vedr.
"Standard enhanced PCI to USB controller" refererer til USB2 udstyr.

Jeg har monteret et PCI kort i min PC med USB2/Firewire.
Det står benævnt på nøjagtigt samme måde som hos dig.
Har du et indstikskort siddende i maskinen med nogle ekstra
USB porte på ??

Hvis ikke, så vil jeg endnu engang opfordre dig til at give os nogle
mere konkrete oplysninger om hvilken maskine du sidder med:
Mærkevare PC ? I så fald hvilken fabrikant/model ?
Hvis ikke, så nogle oplysninger om bundkortet.
Hvis ikke du ved hvad du skal lede efter og ikke kan finde
en manual så prøv programmet Everest - det kan fortælle
en helt masse om din maskine, bl.a. hvilket motherboard
der sidder deri.
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe

--
Peter J

Fra : KP

Dato : 16-12-04 11:16

> [...]
> en manual så prøv programmet Everest - det kan fortælle
> en helt masse om din maskine, bl.a. hvilket motherboard

Hej igen

Jeg tror på hvad du skriver. PC´eren er også kun knapt to år gammel, så det
burde være USB 2.0. Jeg har ikke monteret ekstra USB porte. Den er født med
6 stk.
Grunden til at jeg gerne vil vide det, er at jeg lige har bestilt et ny
kamera med et 1 GB CF, og så begynder overførselshastigheden at betyde
noget.

Lad os bare lukke "sagen" her.

Manke tak for hjælpen.

/Kasper

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-12-04 13:01

> [...]
> Jeg tror på hvad du skriver. PC´eren er også kun knapt to år gammel, så
> det burde være USB 2.0. Jeg har ikke monteret ekstra USB porte. Den er

Det er bestemt ikke nogen garanti at den er med USB2.0 selvom den
ikke er ældre.

> Grunden til at jeg gerne vil vide det, er at jeg lige har bestilt et ny
> kamera med et 1 GB CF, og så begynder overførselshastigheden at betyde
> noget.
>
> Lad os bare lukke "sagen" her.

Det bestemmer du selv.
Jeg er ikke 100% sikker på at sagen er helt afklaret, men hvis
du er tilfreds med de svar du har fået så er det selvfølgelig OK.
--
Peter J

Fra : emj

Dato : 16-12-04 12:46

On Thu, 16 Dec 2004 09:42:12 +0100, "KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk>
wrote:

>Jeg håber du har ret, men jeg kan se at "emj" mener noget andet !

Hos mig står det klart og tydeligt, at det er USB 2.0, jeg har.

bl.a. SIS7002 USB 2.0 Enhanced Host controller
og
USB 2.0 RootHub

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-12-04 22:58

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hos mig står det klart og tydeligt, at det er USB 2.0, jeg har.
>
> bl.a. SIS7002 USB 2.0 Enhanced Host controller
> og
> USB 2.0 RootHub

Det gør det også hos mig, bortset fra at det er Via.
For at gøre forvirringen komplet, så var det tidligere meget almindeligt, at
der både var usb 1.1 og 2.0 porte på samme mb. Mit Asus har f.eks. 4 X 2.0
på bagsiden, mens de 2 jeg har på fronten kun er 1.1

Kurt