MS Windows
briani 27239
blå filnavne?
Fra : Koeffe

Dato : 15-12-04 19:25

Jeg har lagt mærke til at nogle filnavne i mit WinXP er blevet blå på det
seneste? Er det en drille virus, eller hvad?

--
Koeffe

Fra : kk

Dato : 15-12-04 20:04

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det
> seneste? Er det en drille virus, eller hvad?

Hvis ikke jeg tager meget fejl, så er der tale om skjulte og/eller
beskyttede system filer. Hvis du i en mappe klikker på TOOLS- Folder
options (UK ver.) kan du se, hvad der er krydset af, og evt rette det til
efter dit ønske.
mvh
kk

Fra : Koeffe

Dato : 15-12-04 22:32

"kk" <kru@mailnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beskyttede system filer. Hvis du i en mappe klikker på TOOLS- Folder
> options (UK ver.) kan du se, hvad der er krydset af, og evt rette det til

Nej, den står ikke til at vise skjulte filer.

--
Koeffe

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-12-04 20:16

Koeffe skrev:

> Jeg har lagt mærke til at nogle filnavne i mit WinXP er blevet blå
> på det seneste? Er det en drille virus, eller hvad?

Det er komprimerede filer. Du kan slå farven fra under mappeindstil-
linger - eller du kan dekomprimere filerne. :)

Fra : Koeffe

Dato : 15-12-04 22:34

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Det er komprimerede filer. Du kan slå farven fra under mappeindstil-
> linger - eller du kan dekomprimere filerne.

Nixen.... Der er alle slags filer.... dll, txt mm.

PS. Jeg tror faktisk kun disse blå filer er at finde på systemdrevet....

--
Koeffe

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-12-04 23:20

Koeffe skrev:

> Nixen.... Der er alle slags filer.... dll, txt mm.

Ja, og de er komprimerede. Højreklik på dem: Under Egenskaber ->
Generelt -> Avanceret kan du vælge om de skal komprimeres.

Fra : Koeffe

Dato : 16-12-04 15:42

> Ja, og de er komprimerede. Højreklik på dem: Under Egenskaber ->
> Generelt -> Avanceret kan du vælge om de skal komprimeres.

Aaaah, så forstår jeg det bedre?. Det er alligevel mærkeligt jeg ikke har
lagt mærke til det noget før, når nu jeg har haft denne her computer så lang
tid. Er det fordi det først sker når man kører diskoprydning (som jeg gjorde
for første gang for nylig)?

--
Koeffe

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-12-04 15:49

Koeffe skrev:

> Er det fordi det først sker når man kører diskoprydning (som jeg
> gjorde for første gang for nylig)?

Ja, det er nok årsagen. Diskoprydning lader dig komprimere gamle filer.

Efter en tur på Windows Update, kan man også få nogle "blå mapper",
i Windows-mappen, med skumle navne: $NtUninstallKB834707$ f.eks.

Fra : Snuden

Dato : 16-12-04 21:22

On Thu, 16 Dec 2004 15:49:27 +0100, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Ja, det er nok årsagen. Diskoprydning lader dig komprimere gamle filer.
>
>Efter en tur på Windows Update, kan man også få nogle "blå mapper",
>i Windows-mappen, med skumle navne: $NtUninstallKB834707$ f.eks.

jep, og %SYSTEMROOT%\system32\dllcache er komprimeret fra
installationstidspunktet
--
Snuden

Fra : Palle

Dato : 15-12-04 22:59

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt mærke til at nogle filnavne i mit WinXP er blevet blå på det
> seneste? Er det en drille virus, eller hvad?

Det er komprimerede filer på NTFS.