nogen der spiller colin mcrae og andre bil~
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-12-04 17:41

Hvilket rat skal købes nu?

Jeg spørger fordi mit kære gamle Logitech Formula Force-rat
er stået af. Nu skal det erstattes, men af hvad? Jeg er
umiddelbart mest fristet til at købe et MOMO, da jeg synes
de andre Logitech-rat jeg har prøvet er gode, og diverse
andre fabrikater som fx Microsoft og Thrustmaster ikke har
virket så "bil-agtige" på mig.

Krav:
Kraftig Force Feedback
Paddles til gearskift
Mindst fire knapper i center
Mindst to pedaler - gerne tre til spil der understøtter kobling
Gerne gearstang (som fx på MOMO) - men ikke et krav.
Meget solidt (skal holde til mine aggressioner på banerne...)
Skal sidde rigtig godt fast i bord/underlag

Er der andre end MOMO jeg skal kigge på? - er der evt. en butik
i Kbh-området hvor man kan prøve nogle af? - jeg vil ikke risikere
at købe katten i sækken.

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 17:55

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Hvilket rat skal købes nu?

Godt spørgsmål

> Jeg spørger fordi mit kære gamle Logitech Formula Force-rat
> er stået af. Nu skal det erstattes, men af hvad? Jeg er

Hvad har du gjort ved det (jeg har selv ét)?

> Er der andre end MOMO jeg skal kigge på? - er der evt. en butik

Ja, men jeg kan ikke huske hvad det hedder - der er ingen dansk
forhandler... :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-12-04 18:15

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> scribbled in

> Godt spørgsmål

jeps :)

> Hvad har du gjort ved det (jeg har selv ét)?

Paddlen (?) har i lang tid været lidt træg - man har skullet
trykke lidt ekstra hårdt på den for at den reagerede, men nu
gik den helt bort. Hvis man sidder og trykker en 10-15 gange
lykkes det som regel for den at fange signalet. Prob. er især
i CMR2005, hvor menuerne desværre _kun_ kan styres med rattet.
Det skal siges at jeg trod min store begejstring og indlevelse
i racerspillene altid har været meget påpasselig med mit rat.
Det har aldrig "fået tæsk". Knapperne bliver bahandlet som om
det var den Lancer EVO til en lille million som jeg leger det
er :)

> Ja, men jeg kan ikke huske hvad det hedder - der er ingen dansk
> forhandler... :-/

øvver :(

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-12-04 20:05

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

<--cut-->

> Prob. er især i CMR2005, hvor menuerne desværre _kun_ kan styres med rattet.

<--cut-->

Hmm, godt nok kun prøvet demoen af CMR2005, men da kan man godt bruge pilene på tastaturet.
Og ja, havde også et rat sat til, så har svært ved at forstille mig man ikke kan i det fulde spil?

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-12-04 20:35

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> scribbled in

> Hmm, godt nok kun prøvet demoen af CMR2005, men da kan man godt bruge
> pilene på tastaturet. Og ja, havde også et rat sat til, så har svært
> ved at forstille mig man ikke kan i det fulde spil?

Desværre.. Man kan sagtens bruge pilene, men så snart man
vælger sin bil, skifter den til rat-styring og så er der
lukket for tastaturet. Der bliver klaget meget over det på
codemasters' forum, da det er en bug af format - ikke alle
har lige nemt ved at bruge rattet som menukontrol. Selv
synes jeg det er ret fedt, da man så bare kan sidde med
rattet og spille spillet som ren arkadesjov :) Hvis altså
det virkede... *skumle*

/hilsner

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-12-04 21:09

Lars Gjerløw Jørgensen

> [...]
> synes jeg det er ret fedt, da man så bare kan sidde med
> rattet og spille spillet som ren arkadesjov :) Hvis altså

Okay, så ikke lige klar over.
Kan godt se det frustrerende i det, skulle da mene det var inten eller... Træls.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 15-12-04 18:22

Logitech's nye Driving Force Pro er i ret høj kurs. Det har 900 graders lock
to lock, men kan sættes til ca. 270 grader hvis man ønsker det. FF,
sekventiel gearstang og paddles, masse knapper, og 2 pedaler. Rattet fungere
også til PS2, og derfor listes det ofte som et PS2 rat.

3 pedals setup er svære at komme i nærheden af. Act Labs er en mulighed, men
kvaliteten er ikke høj (mener faktisk ikke at de produceres mere).
Men hvis du har mange penge og er villig til at bruge en mindre formue, så
kan du opgradere 'dit' Logi DFP med Frex kits (bla ny pedaler, 3). Top
klasse addons, til hamper pris :). http://www.frex.com/gp/

/ Borchers

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-12-04 20:45

"Karsten Borchers" <karsten@*spam*borchers.dk> scribbled in

> [...]
> ønsker det. FF, sekventiel gearstang og paddles, masse knapper, og 2
> pedaler. Rattet fungere også til PS2, og derfor listes det ofte som et

hmm jeg fandt det ikke på Logitechs hjemmeside - nååå.. sad og
fattede intet - det er jo et ps2-rat! Så bliver det sq dyrt hvis
jeg også skal ha' en konsol med i prisen :D

> [...]
> bruge en mindre formue, så kan du opgradere 'dit' Logi DFP med Frex
> kits (bla ny pedaler, 3). Top klasse addons, til hamper pris :).

hehe *savle* men jeg tror kæresten bliver sur så! Dog vil jeg
sige at deres setup med en 19" blegner lidt når jeg kigger på
min projektor :D Det er et boost til racerspil der vist kun kan
sammenlignes med skiftet fra keyboard til rat.

/hilsner

Fra : Karsten Borchers

Dato : 15-12-04 21:59

> [...]
> fattede intet - det er jo et ps2-rat! Så bliver det sq dyrt hvis
> jeg også skal ha' en konsol med i prisen :D

Review på tysk: http://www.hartware.net/review_405.html
Revuew på engelsk:
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/dforcepro/

Som nævnt, så fungere rattet både til PC og PS2.

/ Borchers

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-12-04 07:40

"Karsten Borchers" <karsten@*spam*borchers.dk> scribbled in news:41c0a5aa
$0$56260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Review på tysk: http://www.hartware.net/review_405.html
> Revuew på engelsk:
> http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/dforcepro/

*læse*

> Som nævnt, så fungere rattet både til PC og PS2.

hmm "PC games do work but seem to have stability issues depending on the
title " Er sq ikke så motiverende for et produkt til 1200 spir...

Der er ikke et ord på Logitechs hjemmeside om at det virker til pc'en
så det med de 900 grader kan man jo nok skyde en hvid pind efter? Det
ser ellers ud til at være et superfedt rat. Jeg vil dog helst stadig
kunne spille mine gamle spil og med mindre jeg finder en liste med
kompatible pc-spil der er ok er det jo nok et no-no desværre.

/hilsner

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 22:51

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> sige at deres setup med en 19" blegner lidt når jeg kigger på
> min projektor :D Det er et boost til racerspil der vist kun kan

WAAAUWW. Jeg må nøjes med en 20" CRT-skærm

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim2000

Dato : 15-12-04 20:40

Jeg har Microsoft Force feedback og det er fremragende.

> Kraftig Force Feedback
Ikke sindssyg kraftig i mine øjne, men kraftigt nok til at man bliver træt
efter 25 omgange i formula 1.

> Paddles til gearskift
Hvis paddles er hvad jeg tror de er, så er der to styks.

> Mindst fire knapper i center
der er 6

> Mindst to pedaler - gerne tre til spil der understøtter kobling
Der er to pedaler

> Gerne gearstang (som fx på MOMO) - men ikke et krav.
Det er der ikke.

> Meget solidt (skal holde til mine aggressioner på banerne...)
Mit har modtaget gentagende tæsk gennem de sidste to år og lever fortsat i
bedste velgående.

> Skal sidde rigtig godt fast i bord/underlag
Det kan spændes fast

mvh
Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-12-04 20:49

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> scribbled in

> Jeg har Microsoft Force feedback og det er fremragende.

Jeg prøvede et microsoft for en 4-5 år siden - og dengang
var mit Logitech det langt overlegen hvad "bil-fornemmelse"
angik. Microsoft-rattet var mere plasticagtigt og virkede
mere som et stykke legetøj end som et rat i en bil. Det er
nok en nyere model du har, men det er svært at finde ud af
hvad der er på markedet. På edbpriser fx er der kun Logitech
og thrustmaster (og trust) nævnt. Det er jo også væsentligt
at kunne se det i levende live inden køb :)

/hilsner

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 22:50

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> angik. Microsoft-rattet var mere plasticagtigt og virkede
> mere som et stykke legetøj end som et rat i en bil. Det er

Det har en elendig ergonomi efter min mening - derfor valgte jeg
Logitech i sin tid.

> hvad der er på markedet. På edbpriser fx er der kun Logitech
> og thrustmaster (og trust) nævnt. Det er jo også væsentligt

Microsoft laver ikke game-enheder mere.

Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-12-04 14:42

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> scribbled in

> Hvilket rat skal købes nu?

Jeg venter....

> Jeg spørger fordi mit kære gamle Logitech Formula Force-rat
> er stået af. Nu skal det erstattes, men af hvad?

Jeg splittede skidtet ad. Inden i rattet sidder der en lille
fjeder som belaster paddlernes knapper. Denne fjeder skal have
en helt bestemt længde for at virke - er den for lang vil det
resultere i at paddlen altid er trykket i og er den for kort
(hvis den er slidt igennem 5 år...) så er det umuligt at få
paddlen trykket i bund. At hive i begge ender af fjederen uden
at den bliver for lang.. med lidt gefühl gik det og rattet
snurrer igen.. så MOMO og de andre får lov at vente til en
anden gang (hmm øv!)

/hilsner