Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskære til 15x10 - fuldautomatisk?
Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 17:03

Garanteret i herinde i denne gruppe sidder med den gyldne program der hurtigt
og nemt kan beskære / resize digitalbilleder til 15x10 - det bad japan-photo
mig om da jeg ville have 50+ digitalbilleder fremkaldt - taget med en Sony
P92.

Ser frem til gode forslag :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-12-04 17:09

Nicolai wrote:
> [...]
> mig om da jeg ville have 50+ digitalbilleder fremkaldt - taget med en Sony

JPEGCrops..

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 18:59

> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Siger i alle :) - tak for det, prøver!

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 19:09

> Siger i alle :) - tak for det, prøver!

Og det var selvfølgelig LIGE hvad jeg søgte. TAK folkens.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-12-04 21:33

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Og det var selvfølgelig LIGE hvad jeg søgte. TAK folkens.

Det var så lidt.

Simon
Forhåbentligt snart den lykkelige ejer af et D2X

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-12-04 17:20

> [...]
japan-photo
> mig om da jeg ville have 50+ digitalbilleder fremkaldt - taget med en Sony

Dejligt gratis program velsagtens: JPEGcrops
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/JPEGCropsLatest.zip

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 17:47

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
japan-photo
> mig om da jeg ville have 50+ digitalbilleder fremkaldt - taget med en Sony

Jeg har set at andre har foreslået:
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Det kan jeg kun tilslutte mig, men om dette program ligefrem kan gøre det
automatisk ved jeg ikke.
Det ville da også være en dårlig ide at beskære billederne automatisk, når
du gør det manuelt bestemmer du selv billedudsnittet, så du får den optimale
beskæring (selvfølgelig bestemt af dit ønskede format).
Det er der ingen programmer der kan gøre automatisk, det er nu også rimeligt
hurtigt med JPEGCrop.

--
mvh kajo

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-12-04 18:44

Kajo wrote:

[JPEGCrops]

> Det kan jeg kun tilslutte mig, men om dette program ligefrem kan
> gøre det automatisk ved jeg ikke.

Mjaeh, man kan åbne billederne og vælge "Beskær alle", så klippes der
ca. lige meget af siderne, så det passer til det ønskede mål.

> Det ville da også være en dårlig ide at beskære billederne
> automatisk, [...]

Det er jeg ganske enig i.

Jeg legede for noget tid siden med tanken om at lave lidt billedanalyse
og lade programmet foreslå en beskæring. Tanken var at prøve at
genkende hoveder og sørge for de var med i billedet. Det er nu næppe
noget jeg vil gå videre med, da det er et kæmpearbejde som aldrig vil
give et konsistent godt resultat.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-12-04 21:35

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/
>
> Det kan jeg kun tilslutte mig, men om dette program ligefrem kan gøre det

Det kan det, men man skal selvfølgelig lige sætte det i gang

> [...]
optimale
> beskæring (selvfølgelig bestemt af dit ønskede format).

Man kan enten vælge ved hvert billede hvordan de skal beskæres, man får en
lang liste med sine billeder og kan så vælge det, eller man kan bare starte
det uden at pille ved beskæringen, det har altid virket fint for mig.

> Det er der ingen programmer der kan gøre automatisk, det er nu også
rimeligt
> hurtigt med JPEGCrop.

Jeppers