Krogslund reservedele
Fra : J.K.Arning

Dato : 15-12-04 13:18

Jeg står og skal købe ny udstødning ( komplet minus kat ) og evt. en ny
forskærm til en golf 3 `94.

Jeg er så faldet over http://www.krogslund.dk og ville høre om i kender
dem og kvaliteten af deres reservedele ?

Jeg går ikke ud fra det er originale dele det hele ?

Da jeg ikke er den store mekaniker ville jeg høre om nogle af jeg evt
gad se på siden og fortælle mig hvad jeg skal bestille for at få en
komplet udstøding fra kat og frem på bilen ?

Endvidere ville jeg høre om i kender et sted hvor jeg kan få lakeret en
forskærm i en metallic "blomme" farve til en fornuftig pris ?

Det med fornuftig pris kan jeg ikke definere da jeg ikke kender
prislejet men jeg er som udgangspunkt ligeglad med om det er en
autoriseret lakerer (hvis sådan en findes) eller om det er en
pensioneret gardner .. bare resultatet bliver til at holde ud.

--
Regards
J.K.Arning :: 15-12-2004 13:12:42 :: http://arning.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-12-04 13:19

On Wed, 15 Dec 2004 13:18:07 +0100, J.K.Arning in newsgroup
dk.fritid.bil wrote:

> Jeg står og skal købe ny udstødning ( komplet minus kat ) og evt. en ny
> forskærm til en golf 3 `94.

Golf 3 1.8 `94

--
Regards
J.K.Arning :: 15-12-2004 13:18:45 :: http://arning.dk

Fra : JEY

Dato : 15-12-04 15:22

Lad for guds skyld være med at købe udstødning hos Krogslund... den passer
(#%)/¤)% til !!!

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-12-04 17:22

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem og kvaliteten af deres reservedele ?
>
> Jeg går ikke ud fra det er originale dele det hele ?

Lige netop udstødning til en Golf III kan det efter min mening ikke betale
sig at købe uoriginalt.

Den originale udstødning til en Golf III er dels lavet rigtigt solidt og
dels passer den til vognen.
Alle de uoriginale udstødningsdele jeg har set til en Golf III passer
dårligt, er lavet af noget tyndt blik som jeg ikke tiltror ret meget
holdbarhed og dem jeg har hørt dæmper lyden væsentlig dårligere end den
originale.

Hvis du gerne vil spare penge så prøv at kontakte et mindre værksted og
spørg dem om de kan sælge dig originale VW dele som de selv tager hjem fra
Tyskland. Det er nemlig muligt for alle værkstederne i DK at handle engros
hos VW i Tyskland og der få bedre priser end muligt hos VW her i landet.
Selv sparede jeg mere end 100 dkk på den bageste lyddæmper til min Golf III
og så blev der endda en smule besparelse til mekanikeren også. Derudover var
montering også billigere end hos VW.

Mvh
Claus

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-12-04 17:46

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> dels passer den til vognen.
> Alle de uoriginale udstødningsdele jeg har set til en Golf III passer

Hvis jeg nu skal kaste lidt ind i denne diskussion, så kører de fleste
europæiske biler med enten Bosal eller Walker udstødninger.
Køb een af de to mærker og du har faktisk en *original* udstødning.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-12-04 19:35

Brian Sørup wrote:
> [...]
> europæiske biler med enten Bosal eller Walker udstødninger.
> Køb een af de to mærker og du har faktisk en *original* udstødning.

Nu er vi jo pæne mennesker herinde så vi kaster skam ikke rundt med nogen.

Jeg har set en Walkerudstødning til min Golf 3. Tyndt blik der på ingen
måde kunne sammenlignes med den originale. I øvrigt havde den heller
ikke nøjagtigt samme mål så det ville være noget biks at montere.

Mvh
Claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-12-04 22:52

> [...]
> måde kunne sammenlignes med den originale. I øvrigt havde den heller
> ikke nøjagtigt samme mål så det ville være noget biks at montere.

Jeg har også hørt/læst at det som Brian skriver, er firmaer som Walker Bosal
osv. der laver de originale systemer til mange bilproducenter. Men mon ikke
VW ville blive træt i ansigtet, hvis en underleverandør solgte dele som VW
helt eller delvis havde betalt for at få udviklet i den originale kvalitet
billigere. Eller med andre ord kan jeg godt forestille mig at en
underleverandør som levere de originale til VW-pris, må nøjedes med at sælge
uoriginale som er i en dårligere kvalitet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 08:13

> [...]
> europæiske biler med enten Bosal eller Walker udstødninger.
> Køb een af de to mærker og du har faktisk en *original* udstødning.

God ide !
I dette tilfælde kører den med en udstødning fra Gilett, jeg ved ikke hvor
lette de er at finde.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-12-04 18:04

On Wed, 15 Dec 2004 17:21:53 +0100, Claus Nygaard-Pedersen in newsgroup
dk.fritid.bil wrote:

> [...]
> sig at købe uoriginalt.
>
> Den originale udstødning til en Golf III er dels lavet rigtigt solidt og

Jeg kørte forbi et større værksted på frederikssundsvej (kbh) idag ..
kan ikke lige huske hvad de ligger ikke langt fra Føtex Husum hvis nogle
skulle kende dem.

De ville have ca. 1650,- incl montering for en komplet udstødning.

Er det dyrt ?

De er ikke et VW værksted.

--
Regards
J.K.Arning :: 15-12-2004 18:01:04 :: http://arning.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-04 22:43

J.K.Arning wrote:

> Jeg kørte forbi et større værksted på frederikssundsvej (kbh) idag ..
> kan ikke lige huske hvad de ligger ikke langt fra Føtex Husum hvis
> nogle skulle kende dem.

AGL..

> De ville have ca. 1650,- incl montering for en komplet udstødning.

Mon ikke det er fra kat og bagud?

> Er det dyrt ?

Nøh. Et nyt forrør (manifold -> kat koster 3600,- til min øse.. Hvis jeg er
heldig er det incl. moms :-/

--
vh
Torben

Fra : J.K.Arning

Dato : 16-12-04 09:45

On Wed, 15 Dec 2004 22:42:58 +0100, Torben Scheel in newsgroup
dk.fritid.bil wrote:

> Mon ikke det er fra kat og bagud?

Jo det er det ..

> Nøh. Et nyt forrør (manifold -> kat koster 3600,- til min øse.. Hvis jeg er
> heldig er det incl. moms :-/

Ok .. det ser så ud til at det ikke er en original udstødning hvis jeg
sammenligner me de priser der nævnes andre steder i tråden.

Jeg Må lige forbi igen og spørge dem.

--
Regards
J.K.Arning :: 16-12-2004 09:43:12 :: http://arning.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 16-12-04 19:50

> [...]
>
> Ok .. det ser så ud til at det ikke er en original udstødning hvis jeg
> sammenligner me de priser der nævnes andre steder i tråden.

Det er helt sikkert ikke en original udstødning til den pris.

Mvh
Claus

Fra : JEY

Dato : 16-12-04 09:45

Eller prøv "quickpot" på jyllingevej !!

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 22:23

Køb orginale pladedele, de uorginal kan være af meget svingende kvalitet =
dårlig tilpasning.
Så dyr er en orginal forskærm heller ikke, kender ikke prisen i DK, men den
tyske pris er 862 kr.

> Lige netop udstødning til en Golf III kan det efter min mening ikke betale
> sig at købe uoriginalt.

Enig !

> [...]
> dårligt, er lavet af noget tyndt blik som jeg ikke tiltror ret meget
> holdbarhed og dem jeg har hørt dæmper lyden væsentlig dårligere end den

En kammerat har prøvet en uorg. fra Krogslund, han troede der var noget galt
med den da den fik en kraftig resonanslyd.
Men sådan skulle det altså bare være.Det var en 1,8 90 Hk fra 96.
En orginal til 1,8 koster i D 2500,- fra katten og bagud (Katten koster
2900,-).
Og jeg tror såmænd at den koster næsten det samme ved SMC mafiaen.
Det er selvfølgelig noget dyrere end de 1200 ved Krogslund, men du skal ikke
til at jøle med noget der ikke passer sammen.

> [...]
III
> og så blev der endda en smule besparelse til mekanikeren også. Derudover

F.eks Autodele-syd, http://www.car-parts.dk/
Dem har jeg brugt et par gange, det koster dog lidt i forsendelse, så de
skal være et indkøb der batter.
De tjener dog lidt i forhold til de tyske priser.

--
Davs, Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Rasmus

Dato : 15-12-04 17:30

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er så faldet over http://www.krogslund.dk og ville høre om i kender
> dem og kvaliteten af deres reservedele ?

Meget svingende kvalitet, ligesom ved f.eks thansen, høyer og hvad de ellers
hedder.
Du kan være heldig at få noget i en ok kvalitet, men absolut ikke noget man
skal satse på....

mvh
Rasmus