Spil med dansk tekst - som ikke er til bør~
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-12-04 10:44

Hej,

Er der nogen som kan anbefale spil med dansk tekst/tale, som ikke er til
børn, men alligevel ikke er vildt svære at komme igang med osv?

Konkret: Et spil til en gut på 60+ år, som kun har haft computer i
1 år, og som primært bruger den til 7-kabale og surfing.

(Der findes selvfølgeligt mange kortspil, som kunne være en
mulighed - men spillene må gerne være liidt mere avancerede)

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-12-04 10:49

"Anders Vind Ebbesen" wrote

> Er der nogen som kan anbefale spil med dansk tekst/tale, som ikke er til
> børn, men alligevel ikke er vildt svære at komme igang med osv?

Roller Coaster 3?

- Peter

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-12-04 13:32

On Wed, 15 Dec 2004 at 09:48 GMT, Peter Lykkegaard <polonline@hotmail.com>
wrote:
> "Anders Vind Ebbesen" wrote
>>
> Roller Coaster 3?

Jeg kunne ikke på den officielle side se om der var dansk support, men
det er der?

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-12-04 16:02

"Anders Vind Ebbesen" wrote

> Jeg kunne ikke på den officielle side se om der var dansk support, men
> det er der?

Joo den version knægten kører med er på dansk - jeg dobbeltchekker llige i
aften

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-04 17:51

"Anders Vind Ebbesen" wrote

> Jeg kunne ikke på den officielle side se om der var dansk support, men
> det er der?

Yes dansk instruktion/veledning/skærmtekster etc

- Peter

Fra : Boerge

Dato : 15-12-04 11:06

Anders Vind Ebbesen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen som kan anbefale spil med dansk tekst/tale, som ikke er til
> børn, men alligevel ikke er vildt svære at komme igang med osv?

Det er meget individuelt, hvad man opfatter som vildt svært at komme i gang.

Sims2 har dansk tekst (med enkelte undtagelser...).

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 15-12-04 11:15

Anders Vind Ebbesen wrote:
> [...]
>
> (Der findes selvfølgeligt mange kortspil, som kunne være en
> mulighed - men spillene må gerne være liidt mere avancerede)

Er backpacker spillene ikke danske? Eller er jeg helt galt på den?

/Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-12-04 13:32

On Wed, 15 Dec 2004 at 10:14 GMT, Uncle Evil@home
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:

> Er backpacker spillene ikke danske? Eller er jeg helt galt på den?

Godt forslag, det ville uden tvivl falde i hans smag!

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Stærk Tobak

Dato : 15-12-04 11:52

On 15 Dec 2004 09:44:00 GMT, Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote in
dk.spil.computer:

>Hej,
>
>Er der nogen som kan anbefale spil med dansk tekst/tale, som ikke er til
>børn, men alligevel ikke er vildt svære at komme igang med osv?

Prøv "mistænkt" 1 eller 2.
http://www.softfair.dk/
Det er fra danske spiludviklere.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Kim2000

Dato : 15-12-04 12:24

> Prøv "mistænkt" 1 eller 2.
> http://www.softfair.dk/
> Det er fra danske spiludviklere.

kan også købe i aldi for 49,95

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-12-04 13:33

On Wed, 15 Dec 2004 at 11:23 GMT, Kim2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

> kan også købe i aldi for 49,95

Tak til jer to, kunne være interessant!

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 15-12-04 12:04

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> Konkret: Et spil til en gut på 60+ år, som kun har haft computer i
> 1 år, og som primært bruger den til 7-kabale og surfing.

Jeg synes helt klart at han skal ha fingrene i CS:S

Imellem de gamle klassikere findes mange gode spil, som måske kunne være
noget for ham. Frogger, Pac Man osv. Om de så lige er at finde med dansk
tekst er spørgsmålet.

/Anders

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-12-04 12:39

"Anders Matthiessen" wrote

> Jeg synes helt klart at han skal ha fingrene i CS:S

Hehe - jeg kender et par gamle gubber omkring de 60 der spiller HL og HL2
Blandt andet deathmatch

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 15-12-04 13:19

On Wed, 15 Dec 2004 12:39:02 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Anders Matthiessen" wrote

>Blandt andet deathmatch

Hehe, ja de er jo også nærmest til det.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 15-12-04 14:19

Stærk Tobak wrote:

> Hehe, ja de er jo også nærmest til det.

Hehehehehehe... good one!

/Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-12-04 13:35

On Wed, 15 Dec 2004 at 11:04 GMT, Anders Matthiessen <web@dioder.dk> wrote:

> Jeg synes helt klart at han skal ha fingrene i CS:S

CS:S? Hvis det har noget med Counter-Strike at gøre, vil jeg ikke tro
det falder i hans smag (eller hastighed..)

> Imellem de gamle klassikere findes mange gode spil, som måske kunne være
> noget for ham. Frogger, Pac Man osv. Om de så lige er at finde med dansk
> tekst er spørgsmålet.

Ja, dét lyder som gode forslag - det er så blot at finde sådanne
spil

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Kim2000

Dato : 15-12-04 12:33

> [...]
>
> (Der findes selvfølgeligt mange kortspil, som kunne være en
> mulighed - men spillene må gerne være liidt mere avancerede)

Hvad med Giften? Det havde bl.a. Jens Okking på rollelisten, det fik gode
anmeldelser i sin tid, men jeg har aldrig selv spillet det.

mvh
Kim

Fra : Carsten

Dato : 15-12-04 13:34

Hvad med HITMAN spillene, de er fra dansk spiludvikler ?
Har dog ikke prøvet dem selv og de var/er meget populære.

Hilsen Carsten

Fra : Simon Nejmann

Dato : 15-12-04 14:47

On Wed, 15 Dec 2004 13:34:29 +0100, "Carsten" <remove@***tele2adsl.dk>
wrote:

>Hvad med HITMAN spillene, de er fra dansk spiludvikler ?
>Har dog ikke prøvet dem selv og de var/er meget populære.

Yep, de er gode - men engelsksprogede.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 15-12-04 13:30

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> [...]
>
> Konkret: Et spil til en gut på 60+ år, som kun har haft computer i
> 1 år, og som primært bruger den til 7-kabale og surfing.

Jeg så i en anmeldelse af Need For Speed Underground 2 i Troldspejlet for et
par uger siden at det var oversat til dansk. Om det så lige er det rigtige
type spil til din målgruppe ...

--
Christian
Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse ...

Fra : Peter T.

Dato : 15-12-04 14:41

Anders Vind Ebbesen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Er der nogen som kan anbefale spil med dansk tekst/tale, som ikke er til
> børn, men alligevel ikke er vildt svære at komme igang med osv?

Jeg kan ikke umiddelbart anbefale andet end Sims 2. Men Electronic Arts er
begyndt, at oversætte så godt som alle deres spil til dansk svjv. Jeg ved
ikke, om der også er andre spilfirmaer, der gør dette.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede