Missen er syg :-(
Fra : Ljakobse

Dato : 15-12-04 09:08

Nu har min stakkels kat skrantet i snart 3 uger, den vil ikke rigtig
spise, er apatisk og gemmer sig hele tiden og så er dens vægt gået fra 4
til 3.1 kg.
Sidste mandag var jeg ved dr dyr, hun lyttede til hjertet, tog
temperatur og vejede den.
Hun mente ikke den var mager, en NFO på 3 kg hvor du kan mærke hver
eneste knogle tydeligt er åbenbart slank....!
Men hun ville ikke ta nogen yderligere prøver, vi skulle lige vente og
se tiden an.
Ormekur snakkede vi lidt om, men det er en indekat, så det kunne ikke
være det.
Men vi flyttede i ny lejlighed for over et halvt år siden, det kunne
være hun var lidt depri (øh nå, hvorfor kommer det først 7 måneder
efter)
Alt i alt for 15 min: 392,50 kr (gulp).

Nu har jeg fået tid dernede igen idag, og denne gang forlanger jeg hun
tar blodprøve eller gør et eller andet, for missen er altså syg!
Men nu skal jeg betale endnu et besøgsgebyr, de sagde dog at det ikke
ville blive så meget som sidst.
Jeg føler virkelig man er blevet fejet af, for at de kan kræve penge ind
en gang mere!
Jeg ringede til en anden dyrlæge, men de kræver også penge når deres
patienter kommer til kontrol.

Ikke at det er pengene det kommer an på, men alligevel! Jeg syns det er
frækt.
Øv, der røg mit jule-december-humør.....

Pyh det var godt lige at blive lettet.

Mvh Linda

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 15-12-04 09:40

> Nu har min stakkels kat skrantet i snart 3 uger, den vil ikke rigtig
> spise, er apatisk og gemmer sig hele tiden og så er dens vægt gået fra 4
> til 3.1 kg.

Hej,

Ja, det koster altid dyrt at besøge "Dr. Dyr"

Men jeg må sige, at jeg ikke kan forstå, at din kat ikke er blevet
yderligere undersøgt i første omgang. Hvis det vægttab, du beskriver, er
foregået over 3 uger, så er den helt gal! I runde tal har missen jo tabt
1/4 af sin vægt. Det er meget voldsomt. Det ville mennesker heller ikke
kunne holde til uden at blive hundesyge.
Og jeg synes slet ikke, at 3 kg er meget til en mis som den du har.
Vores Maine Coon på 8 mdr. vejer tæt på 4 kilo, og det er en pigemis.

Det er en rigtig god idé med en blodprøve i denne situation, så det kan
blive afgjort, om din kats organer fejler noget. Så skal missen nok
bedøves (i hvert fald er det endnu aldrig lykkes dyrlægen at tage en
blodprøve af mine katte uden Så det kommer nok desværre til at koste
igen

Uha, skynd dig til Dr. Dyr.

Mvh. Betina

Fra : Bente Jepsen

Dato : 16-12-04 06:48

> [...]
> bedøves (i hvert fald er det endnu aldrig lykkes dyrlægen at tage en
> blodprøve af mine katte uden Så det kommer nok desværre til at koste

Jeg desværre lige mistet min Tommy pga. CRF (kronisk nyreinsufficiens)
og vi fik taget blodprøver på ham et par gange.

Han var rigtig flink og mine dyrlæger dygtige ;) så vi klarede os med
at jeg holdt ham, han fik forbenet barberet og så fik han taget
blodprøven der.

Så det afhænger af hvordan katten reagerer og om man kan holde den
stille. Jeg tror da helt sikkert dyrlægerne helst vil nøjes med et ben.

Jeg synes også du skal bede om blodprøver. Det er ikke billigt, men det
giver et meget godt all round billede af, hvordan katten har det. Nu var
Tommy 11 år, så vi valgte det der hedder et geriatric panel, som har
både nyretal, væskebalance, generel hæmatologisk status (hvide og røde
blodlegemer, m.m.) og stofskifte.

For vores vedkommende fik vi så svaret på at han var meget nyresyg, men
ellers ikke fejlede og vi kunne så koncentrere vores indsats om det.

Jeg synes ikke det lyder til at I har fået en optimal behandling. Det
kan ikke passe, at man selv i den grad skal "slås" for at få sin kat
undersøgt og behandlet.
Så jeg ville nok forsøge at finde en dyrlæge, der er lidt bedre rustet
til smådyrsbehandling.

Med venlig hilsen
Bente Jepsen

Fra : Ljakobse

Dato : 16-12-04 07:27

Så har vi været nede ved dyrlægen, denne gang fik vi en meget flink
ældre herre. Katten havde tabt sig fra 3,1 kg til 3,01 på en uge! Han så
at hinden i dens øjne var let gullig. Blodprøven bev taget ved halsen,
assistenten kom og holdte den og det gik overraskende flot. Resultatet
er at den har levebetændelse (heldigvis er det ikke smitsomt, da vi har
2 katte). Så den kommer på en meget pebret special antibiotika kur som
han haft held med et par gange. Jeg er spændt på slutregningen!!!

Mvh Linda

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 16-12-04 08:06

"Ljakobse" <Ljakobse.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> 2 katte). Så den kommer på en meget pebret special antibiotika kur som
> han haft held med et par gange. Jeg er spændt på slutregningen!!!

Hej Linda
Øv hvor trist, så kan jeg godt forstå den har gemt sig, for den har jo også
haft kvalme. Vi må håbe kuren virker, man kan vist også få noget
kvalmestillende, men hvordan går det med at spise så ? Fik den noget vand
sprøjet ind i nakken, men den har måske hele tiden drukket vand ? For syg i
3 uger lyder af lang tid.
Min dyrlæge kan også sagtens tage blodprøver, både uden bedøvelse men også
uden at barbere.

Jeg kan se du skriver fra Kandu, kender du gruppens hjemmeside
www.dk-fritid-dyr-kat.dk, her kan du oprette dig og også skrive fra, eller
du kan bruge Outlook Express. Jeg skriver det fordi nogle gange virker Kandu
vist lidt underligt, men det må du selvfølgelig selv om, bare for info

Mht regningen, jeg synes da du skal spørge om du ikke kan få lidt rabat, da
du sådan set har været der tidligere med det samme problem, hvor de ikke
hjalp dig, og ellers tror jeg da også du kan få lov til at betale over flere
gange, det gør mange dyrlæger så vidt jeg ved.
Prøv også at find lidt på nettet om problemet, så du ved hvad det handler
om, så du kan være lidt med i helbredelsen af missen.

Lad os endelig høre hvordan det går og god bedring.

--
Hilsen Denise

Fra : Ljakobse

Dato : 16-12-04 10:02

"Denise" skrev d. 16-12-04 08:06 dette indlæg :

> [...]

handler
> om, så du kan være lidt med i helbredelsen af missen.
>
> Lad os endelig høre hvordan det går og god bedring.

Han gav den en sprøjte med antibiotika. Og jeg skal derned idag og hente
antibiotika pillerne og noget special kost (Hills l/d, leverdiet), den
får den våde version, så er jeg nemlig sikker på den anden ikke vil røre
det med en ildtang Hun spiste 2 tsk blød mad nede ved ham, men
kastede lidt af det op ca 4 timer senere (så noget har hun da fordøjet).
Ellers har hun ikke rørt ved det siden vi kom hjem (fik en enkelt dåse
med).

Jeg fik forresten halv pris på selve konsultationen (det tog også en
time denne gang).

Jeg spurgte dog ikke om de % chancer for overlevelse når hun har det så
skidt, og jeg vil heller ikke vide det medmindre hun har 95% chance for
at kuren virker...

Kender godt den anden nyhedsgruppe, men vidste ikke lige de hang sammen,
jeg er nemlig også bruger derinde, tak for oplysningen.

Mvh Linda

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 16-12-04 10:25

> [...]
> kastede lidt af det op ca 4 timer senere (så noget har hun da fordøjet).
> Ellers har hun ikke rørt ved det siden vi kom hjem (fik en enkelt dåse

Det kunne måske være den skulle have noget kvalmestillende også, så den får
mere appetit, men det ved dyrlægen jo bedst.
Du kan læse om leversygdomme hvis du vil på www.netdyredoktor.dk og
http://www.dyrlaegevagten.dk
hvis du vil vide mere. En kat kan også få leverproblemer hvis den ikke har
spist nogle dage, åbenbart.

> Jeg fik forresten halv pris på selve konsultationen (det tog også en time
denne gang).

Det var godt, det manglede jo også.

> Jeg spurgte dog ikke om de % chancer for overlevelse når hun har det så
> skidt, og jeg vil heller ikke vide det medmindre hun har 95% chance for
> at kuren virker...

Vi krydser fingre for den får det bedre.

> Kender godt den anden nyhedsgruppe, men vidste ikke lige de hang sammen,
> jeg er nemlig også bruger derinde, tak for oplysningen.

www.dk-fritid-dyr-kat.dk er ikke en nyhedsgruppe men en hjemmeside for
selve nyhedsgruppen, det er måske ikke så godt forklaret, men hvis du
klikker ind på den er der et faneblad, hvor der står "newsreader", her kan
du også skrive og læse indlæg fra.

--
Hilsen Denise

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-01-05 22:22

Ljakobse <Ljakobse.news@kandu.dk> wrote:

> Så den kommer på en meget pebret special antibiotika kur som
> han haft held med et par gange. Jeg er spændt på slutregningen!!!
>
> Mvh Linda

Hvordan går det så med missen?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan