lå der "svæver" op til overfladen
Fra : Dennis N Jensen

Dato : 19-05-01 20:40

Hej

Jeg har lige skiftet 2/3 af vandet i mit 250l akv. her efter begynde mine lå
at få problemer med at blive langs bunden
når de ikke svømmer driver de op i mod overfladen ?? det har jeg ikke set
før og jeg har da haft akv. i 10år.

Nogle gode råd ?

Er det pga. for meget salt ?

Mvh.
DNJ

Fra : ole larsen

Dato : 19-05-01 20:53

Dennis N Jensen skrev i meddelelsen ...
>Hej
>
>Jeg har lige skiftet 2/3 af vandet i mit 250l akv.

2/3 er ret meget på en gang.

>her efter begynde mine lå
>at få problemer med at blive langs bunden

Hvad er lå ? ål, i så tilfæde hvilke ål ?

>når de ikke svømmer driver de op i mod overfladen ?? det har jeg ikke set
>før og jeg har da haft akv. i 10år.
>
>Nogle gode råd ?
>
>Er det pga. for meget salt ?

Hvordan skulle man kunne svare på det, når du ikke angiver dosering af
hvilket salt og i forhold til hvilken fisk?

>Mvh.
>DNJ

Ole
ønsker du et præcist svar, skal dit spørgsmål være præcist

Fra : Dennis N Jensen

Dato : 19-05-01 22:59

Det var da fandens som mit tastatur vil skrive lå når jeg mener ål !!!
beklager !

Der er en lille update; det er kun 2 af mine i alt 4 ål som svæver !

Jeg kender ikke arten på ålen, men den har mørkebrune pletter, ålen er ca.
4-5 cm lang. Næsten alle dyrehandlere har dem.

Det er ikke doseringen af salt jeg spørger til, men mere om salten kan
bevirke at ål (eller andre fisk) kan svæve imod overfladen.

(Min salt dosering er ca. 1 teske pr. 40-50L)

Mvh.
DNJ

Fra : DJ Hupi

Dato : 20-05-01 00:53

Kunne godt tyde på at det er en Kuhlii Ål
Den hedder HELT præcist --Acanthophthalmus kuhlii (Kuhlii ål)--
Tjek på http://www.akvarie-galleri.dk/ også under smerling

Hilsen Rasmus

Fra : Dennis N Jensen

Dato : 20-05-01 09:30

Yes der er en Kuhlii ål !

Ellers et ret godt link !

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-05-01 03:53

> [...]
>
> Jeg kender ikke arten på ålen, men den har mørkebrune pletter, ålen er ca.
> 4-5 cm lang. Næsten alle dyrehandlere har dem.

Er det sådanne en her ? http://www.disky-design.dk/fish/kuhliipic.html

Så er det en kuhlii ål.

> Det er ikke doseringen af salt jeg spørger til, men mere om salten kan
> bevirke at ål (eller andre fisk) kan svæve imod overfladen.
>
> (Min salt dosering er ca. 1 teske pr. 40-50L)

Hvis du ikke ligefrem har brakvands fisk, er der ingen grund til at smide
salt i, det har også en negativ effekt på planter osv.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish