Abit NF7-S Rev2.0 og sirenelyd?
Fra : Per Nielsen

Dato : 15-12-04 08:15

Nogen der ved hvad en sirenelyd indikerer i forbindelse med et Abit NF7-S
Rev2.0?

Jeg opgraderede en vens maskine i går. Senere på aftenen ringede han og
fortalte at den hylede med en sirenelyd og så lukkede ned. Han havde været
på nettet og surfet noget, skrevet nogle e-mails o.lign.. Da han så ville
ind i Stifinder skete det første gang. Og nu kan den knap komme ind i WinXP
Pro før det sker.

Jeg kigger på den senere i dag eller i morgen. Er der nogen der har en ide
til hvad jeg skal kigge efter?

Flg. er de nye opgraderingsstumper:

Abit NF7-S Rev2.0 (Unified Driver 5.10)
Athlon XP Barton 3200+
2x512MB Kingston PC3200 DDR RAM
Antec TruePower 480W
AOpen NVidia 6800GT (whql-driver 66.81)
Alpha 8045T
80mm Papst
Seagate IDE 160GB 7200.7
WinXP Pro (DirectX9.0c)

Fra : René Lønstrup

Dato : 15-12-04 13:03

Per Nielsen wrote:
> Nogen der ved hvad en sirenelyd indikerer i forbindelse med et Abit
> NF7-S Rev2.0?

Så vidt jeg husker er det fordi CPU'en bliver for varm. Min bror har sådan
et bundkort og den har gjort det en enkelt gang, efter at CPU'en var blevet
overclocket lidt for meget (= den blev en tand for varm). Jeg mener det er
muligt at justere på ved hvilken temperatur sirenen skal gå igang, et eller
andet sted i BIOS..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Zulu

Dato : 15-12-04 14:45

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er muligt at justere på ved hvilken temperatur sirenen skal gå igang,

Ja, eller hvis den er overclocket så meget at den ikke kan boote ved den
hastighed, eller hvis den får for lidt spænding.

Zulu

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-12-04 21:31

Tak til jer begge

Jeg tror jeg skal have kigget lidt på hans BIOS. Jeg fandt det her hos Abit:

http://tinyurl.com/2kqhf

Under BIOS version 17 står der:

Fixed the intermittent sirens when getting into Windows 2000 or XP with both
"Shutdown when CPUFAN Fail" and "CPU Shutdown Temperature" enabled in PC
Health Status.

Det kunne godt lyde som om at problemet ligger der. Jeg regner dog med at
hans BIOS-version er 25 eller 26. Og så burde problemet ikke eksistere mere,
men det skal helt sikkert checkes efter.