SMS til USA - Hvad gør jeg forkert ?
Fra : Morten

Dato : 14-12-04 23:06

Hej

Jeg har lige fået min første mobiltelefon, en Motorola V500.
Jeg prøver forgæves at sende en SMS til en bekendt i Chicago.
Den bliver afsendt uden problemer, men beskeden når aldrig frem.

Jeg fik at vide af vennen at jeg skulle sende til nummer :
+177336xxxxx ( +1 skulle være til USA, resten er hans nummer )
Er det korrekt at lægge nummeret ind med et +1 eller skal
det være 001 eller måske noget helt tredie ?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

mvh Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-12-04 23:40

Morten <Morten@nospam..com> wrote:

> [...]

>+177336xxxxx ( +1 skulle være til USA, resten er hans nummer )
>Er det korrekt at lægge nummeret ind med et +1 eller skal

+1 burde være korrekt...

Foreslår du primært ringer til manden for at sikre dig nummeret er
korrekt og der er 'hul igennem'.

Derefter kan vi arbejde på hvorfor SMS'erne ikke kommer frem

<mlr>

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 15-12-04 02:17

Jeg vil mene at alle Danske udbydere har taget højde for om
du bruger +1 eller 001, det vil du kunne få bekraftiget ved at ringe
til din kundeservice, men der bør være taget højde for det.

/ Qbic

Fra : Calle.

Dato : 15-12-04 08:21

Morten wrote:
> [...]
> Er det korrekt at lægge nummeret ind med et +1 eller skal
> det være 001 eller måske noget helt tredie ?

Få manden til at SMS til dig, så har du det kortekte nummer til fremover
--
Calle.

Fra : Morten

Dato : 15-12-04 12:24

On Wed, 15 Dec 2004 08:20:45 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Få manden til at SMS til dig, så har du det kortekte nummer til fremover

Det er lige prøvet, men også uden held. Så vidt jeg kan regne ud,
så skal han sende SMS'en til +45 26xxxxxx

Han mener til gengæld at han skal bruge +011 først og derefter 45
altså +011 45 26xxxxxx ( uden mellemrummene selvfølgelig )

Ingen af delene ser dog ud til at virke og det er mystisk, for jeg
kan sagtens sende og modtage SMS'er fra en fætter i Seatlle.
Han brugte forøvrigt kun +45 foran nummeret.

Jeg begynder efterhånden at tro at det er kammy'en i Chicago
som har et problem med sin mobiltelefon eller telefonselskab.

mvh Morten

Fra : Anders

Dato : 15-12-04 12:39

Har kammy'en internet, så kunne han jo sende en mail med nummeret....

Mvh
Anders

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-12-04 16:18

On Wed, 15 Dec 2004 12:23:45 +0100, Morten <Morten@nospam..com> wrote:

> [...]
>
>Han mener til gengæld at han skal bruge +011 først og derefter 45
>altså +011 45 26xxxxxx ( uden mellemrummene selvfølgelig )

Nej, det du selv skriver er rigtigt. Han skal kun bruge 011 45 osv.,
hvis han ringer fra en alm. amerikansk telefon. Jeg har inden for de
sidste 3 måneder brugt min telefon (med kontrakt hos et amerikansk
selskab) fra USA, Danmark, England, Frankrig og Venezuela. Alle steder
virkede det fint med f.eks. +1 650 xxx xxxx for at ringe hjem til USA.
650 er mit områdenummer.

> [...]
>
>Jeg begynder efterhånden at tro at det er kammy'en i Chicago
>som har et problem med sin mobiltelefon eller telefonselskab.

Hvis man har en standardkontrakt med et amerikansk mobilselskab, så
kan det ofte kun lade sig gøre at ringe til numre i USA og Canada, så
det er muligt at det også gælder SMS'er. Han bør nok prøve at kontakte
mobilselskabet, så han telefon kan ringe til Europa.

Jeg var selv ude for, at selvom jeg købte en telefon, som virker i det
meste af verden, så skulle jeg kontakte mobilselskabet, så min telefon
kunne ringe ud af USA OG kunne bruges udenfor USA.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Anders Ravn

Dato : 21-12-04 20:29

Morten wrote:

> [...]
>
> Jeg begynder efterhånden at tro at det er kammy'en i Chicago
> som har et problem med sin mobiltelefon eller telefonselskab.

Teleselskaberne i USa er ret langt bagefter teknologisk. Og det skal
ikke undre mig hvis de ikke har sat deres netværk op til at sende SMS
udenlands

- Anders

Fra : Calle.

Dato : 15-12-04 08:20

Morten wrote:
> [...]
> Er det korrekt at lægge nummeret ind med et +1 eller skal
> det være 001 eller måske noget helt tredie ?

+ = 00
--
Calle.

Fra : Cox

Dato : 15-12-04 12:59

On Tue, 14 Dec 2004 23:06:24 +0100, Morten wrote:

> [...]
> Er det korrekt at lægge nummeret ind med et +1 eller skal
> det være 001 eller måske noget helt tredie ?

Jeg tager muligvis fejl, men så vidt jeg husker er det kun muligt for
danske kunder at sende beskeder til amerikanske abonnenter der er kunder
hos selskabet AT&T. Så problemet kan skyldes at din ven i USA er kunde hos
et andet mobilselskab...

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=1331
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17173

TC

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-12-04 16:20

On Wed, 15 Dec 2004 12:59:02 +0100, Cox <no@mail.invalid> wrote:

> [...]
>hos selskabet AT&T. Så problemet kan skyldes at din ven i USA er kunde hos

Det er måske muligt. Jeg har ikke haft problemer, men jeg er jo også
kunde hos AT&T. Eller Cingular som det hedder nu, efter AT&T er blevet
opkøbt.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang