Ikke så heldigt "kneb" angående prøveplad~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-12-04 20:45

Hejsa Hoveder.

Har siddet her og tænkt over noget jeg ikke lige finder helt heldig og
håber så lidt at der på den ene side findes nogle love og regler der kan
skyde min tanke i sænk, og på den anden side at der ikke.

Er der egt noget der forhindrer en person i at kører rundt på
prøveplader konstant??.

For kunne da forestille mig at det da i mange tilfælde kunne være
billige for mange unge bare at rulle rundt på prøveplader til 36.000 om
året, end at skulle stå og betale vægtafgift og forsikring. For kunne da
godt forestille mig at vægtafgift og forsikring for visse biler kunne
snige sig derop og over.

Men er der nogle ting jeg ikke lige tænker på?. For det kunne da hurtigt
gå hen og blive en træls/uheldig trend.
Flemming Jacobsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-12-04 20:53

> Er der egt noget der forhindrer en person i at kører rundt på
> prøveplader konstant??.

Der er omkr. 6 forskellige formål du kan have med kørslen. Fanger
politiet/ToldSkat dig i ikke at overholde dette, falder afgiften samt det
dobbelte i bøde. Den risiko løber du altså når du kører på prøveplader uden
godkendt formål.

> [...]
> om året, end at skulle stå og betale vægtafgift og forsikring. For
> kunne da godt forestille mig at vægtafgift og forsikring for visse

Opret dit eget firma i en branche m. biler - så kan du få faste prøveplader
til ca. 2000 kr. i ansvars forsikring om året. Kasko forsikring koster lidt
mere.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-04 10:00

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> om året, end at skulle stå og betale vægtafgift og forsikring. For
> kunne da godt forestille mig at vægtafgift og forsikring for visse

Det er en lidt dyr ansvarsforsikring, synes du ikke?

vh
Torben

Fra : Thunderbird

Dato : 15-12-04 11:01

Torben Scheel wrote:
For

> Det er en lidt dyr ansvarsforsikring, synes du ikke?

Tja, bemærk at jeg skrev forsikring + vægtafgift :P. Og med min
hovedregning kan jeg da se at jeg nok lader omkring minumum de 19.000
om året i forsikring+vægtafgift de første par år :(.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-04 13:12

Thunderbird wrote:

> Tja, bemærk at jeg skrev forsikring + vægtafgift :P. Og med min
> hovedregning kan jeg da se at jeg nok lader omkring minumum de 19.000
> om året i forsikring+vægtafgift de første par år :(.

Hvordan bliver 36000 så billigere?

vh
Torben

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-12-04 20:33

On Wed, 15 Dec 2004 13:11:38 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Hvordan bliver 36000 så billigere?

Sagde ikke at blev for mig. Men hvis man fx vælger en "ekstrem
muskelbil" så trro jeg ligefrem at 36.000 er en lav forsikring. Eller
det kunne jeg ihvertffald forestille mig
Flemming Jacobsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-12-04 20:52

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Sagde ikke at blev for mig. Men hvis man fx vælger en "ekstrem
> muskelbil" så trro jeg ligefrem at 36.000 er en lav forsikring. Eller
> det kunne jeg ihvertffald forestille mig

Det er som man tager det. Jeg har 2 års ancinitet, er 24 år gammel og uanset
hvilken bil jeg skal forsikre skal jeg af med ca. 6400. Så er det lige meget
om det er en gammel Morris Mascot eller om det er en Enzo. Mit selskab
kender ikke til specialbiler :)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-12-04 23:09

> [...]
> det lige meget om det er en gammel Morris Mascot eller om det er en
> Enzo. Mit selskab kender ikke til specialbiler :)

Hvem er det? Jeg giver VÆSENTLIG mere for min bil!

Fra : Claus Fabritius

Dato : 16-12-04 03:16

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er det? Jeg giver VÆSENTLIG mere for min bil!

Det er selvfølgelig i ansvar. Det er noget andet når det skal være kasko, s
priserne er vist ikke konkurrencedygtige med dem du giver.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-12-04 01:34

On Wed, 15 Dec 2004 20:51:51 +0100, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

> [...]
>om det er en gammel Morris Mascot eller om det er en Enzo. Mit selskab

Lyder lidt for godt til at være sandt. For det selskab tror jeg da også
jeg skal snakke med når at jeg på et tidspunkt skal ud og have købt mig
en Supra.
Flemming Jacobsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 16-12-04 03:17

> Lyder lidt for godt til at være sandt. For det selskab tror jeg da også
> jeg skal snakke med når at jeg på et tidspunkt skal ud og have købt mig
> en Supra.

Det er selvfølgelig kun ansvar, men den er god nok.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-12-04 09:36

Thunderbird [7100] wrote:

> Sagde ikke at blev for mig. Men hvis man fx vælger en "ekstrem
> muskelbil" så trro jeg ligefrem at 36.000 er en lav forsikring. Eller
> det kunne jeg ihvertffald forestille mig

Det er jo et alm. kendt kneb for folk med køretøjer uden afgift der kun skal
luftes ved træf og ellers pudses. Men til daglig brug er målgruppen vist
lidt begrænset.

Ung
Råd til muskelbil
Råd til 36000 i ansvarsforsikring
Intet ønske om optjening af ancinnitet

Jeg kender ham ikke..

vh
Torben

Fra : P. Frosch

Dato : 15-12-04 16:12

bare roglig det er der vis ingen der kunne finde på, da jeg for et
halvt år siden var nede for at hente et par prøveplader koste der
100kr pr dag. 100kr * 365dage = 36500kr
--
Hilsen P. Frosch

Fra : Thunderbird

Dato : 16-12-04 09:34

Claus Fabritius wrote:
> "Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er selvfølgelig kun ansvar, men den er god nok.

Gik heller ikke ud fra andet.

Men er stadig sindsygt billigt. For ifølge forsikringsluppen skal jeg
give ca 15.000 i rent ansvar for fx en Mitsubishi Galant 2.0 GTI
Dynamic 16v. Og prøver jeg at se hvad jeg skal give for en af
firmabilerne(Toyota Sportsvans) i forsikring så lander jeg også på
de 15.000. Og dette vel at mærke kun i ansvarsforsikring.