Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 50mm F1,8 objektiv
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 14-12-04 20:10

Jeg har netop besluttet mig for at investere i et D70, og jeg vil gerne have
et lysstærkt 50mm objektiv. På EDBpriser kan jeg kun finde én butik, der
forhandler et 50mm F1,8 objektiv! Kan det virkelig passe?

Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Nikons objektiver er dyrere
end Canons?

Tak.

Esben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-04 20:23

Esben Kolind Laustrup wrote:
> [...]
> gerne have et lysstærkt 50mm objektiv. På EDBpriser kan jeg kun finde
> én butik, der forhandler et 50mm F1,8 objektiv! Kan det virkelig

Køb det brugt på http://ebay.de - det er laaangt billigere og helt
uproblematisk.

> Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Nikons objektiver er
> dyrere end Canons?

De er bedre

går i flame-skjul!)

vh
Jan

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-12-04 21:24

"Esben Kolind Laustrup" <mail@SLETDETTEezben.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop besluttet mig for at investere i et D70, og jeg vil gerne
> have et lysstærkt 50mm objektiv. På EDBpriser kan jeg kun finde én butik,
> der forhandler et 50mm F1,8 objektiv! Kan det virkelig passe?

Det kan det vel, hvis du har set det Men jeg ville da også sige, at prøv
at søg i Tyskland eller på brugtmarkedet, du vil da nok kunne spare et par
kroner på det.

> Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Nikons objektiver er dyrere
> end Canons?

Er det ikke det samme som at spørge, hvorfor VW er dyrere end Seat? Det er
vel en prispolitik som er udstedt af importøren eller af Nikon selv.

MVH
Thomas

Fra : NIL

Dato : 14-12-04 22:07

> [...]
> forhandler et 50mm F1,8 objektiv! Kan det virkelig passe?
>
> Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Nikons objektiver er dyrere

Hej Esben...

Nikkor 50mm/f1.8 må du da kunne få "alle vegne"!
Det koster ca. 1000 kr. Det er billigt for et så forrygende objektiv. Det
tegner knivskarpt.

Du kan naturligvis få det på eBay noget billigere. Og vær ikke bange for at
få en af de tidligere modeller.
Min erfaring er, at de er en smule bedre og mere solide...?

Hilsen
NIL

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-12-04 07:48

"Esben Kolind Laustrup" <mail@SLETDETTEezben.dk> wrote in message
> [...]
> et lysstærkt 50mm objektiv. På EDBpriser kan jeg kun finde én butik, der
> forhandler et 50mm F1,8 objektiv! Kan det virkelig passe?

Vil du købe nyt så kig i tyske forhandlere, der kan man godt finde det til
kun 800,-

> Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor Nikons objektiver er dyrere
> end Canons?

Det er da fordi de er bedre

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004