Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fremkaldelse, farvemætning.
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 14-12-04 19:13

Er der nogen som har bemærket at der er dårlig farvemætning på især røde
farver, med AGFA papir.

Jeg har hidtil ikke gjordt så meget i person fotograffering og
portrætfotograffering, men når jeg har gjordt det, så har jeg altid været
skuffet over manglende nyancer i ansigtet, røde kinder bliver lidt brunlige
og læber farveløse. Alt dette ved en fotohandler som har et AFGA
laboratorie.
Ved alt mulig andet end hudfarver ser alting flot ud.

Andre mærker:
Jeg har lige prøvet at få noget fremkaldt på et kodak anlæg og jeg må sige
at jeg er positivt overrasket. Kinder bliver røde, læber bliver røde og der
kommer flere nyancer i ansigtet.

Jeg kan nu se på nogle billeder jeg fik fremkaldt på Fuji papir for et par
år siden at de har heller ikke samme problemer som AGFA.

Fotohandleren som laver AGFA billeder siger at de går meget op i kvaliteten
og de kalibrerer anlægget 2 gange om dagen. Jeg kan da også se at de rammer
de samme indstillinger ved genfremkaldelser.

mvh
Flemming

---