Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmelavet fotostudie
Fra : Henrik

Dato : 14-12-04 18:52

Jeg har en ide om at det må være muligt at lave et SIMPELT fotostudie med 2
X 500W lamper fra f.eks. Harald Nyborg.

Baggrunden må kunne laves med et lagen eller en pæn dug.

Er der nogen der har prøvet noget ligende?

Henrik

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 14-12-04 19:17

"Henrik" <ikke@synlig.dk> wrote in message
> [...]
> X 500W lamper fra f.eks. Harald Nyborg.
>
> Baggrunden må kunne laves med et lagen eller en pæn dug.
>
> Er der nogen der har prøvet noget ligende?

Ja der er der. Se:
http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC1256E99003D4C0E?opendocument&Highlight=2,foto

/Flemming

---

Fra : OCB

Dato : 14-12-04 19:22

"Flemming Svendsen" <fsv@.netbruger.dk.nospam> skrev i en meddelelse

> "Henrik" <ikke@synlig.dk> wrote in message
> [...]
Jeg vil lige tilføje, at med mindre du har meget plads at gøre med, så hold
dig fra de lamper.. de bliver sindsygt varme og er nærmest livsfarlige at
være i nærheden af, for ikke at nævne, at de give vildt meget lys.. Jeg har
brugt mine en gang.. så fik jeg nok (varmen)..

Mvh
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Alex W

Dato : 14-12-04 19:46

> [...]
> livsfarlige at være i nærheden af, for ikke at nævne, at de give vildt
> meget lys.. Jeg har brugt mine en gang.. så fik jeg nok (varmen)..

Skift 500w lampen(pæren) ud med 300 w .. Hvis det skulle blive hedt
Det kan fint bruges ....

Jeg har brugt 4 lignende lamper (repro) til affotografering
Digitale billeder burde ikke volde problemer.
Hold et stykke hvidt papir op og mål hvidballancen efter det, hvis du
fotografere JPEG så går du ikke helt galt i byen.

/Alex W

Fra : Jens

Dato : 14-12-04 21:08

ellers kan man købe et Dörr flashanlæg til digitalbrug. De fylder ikke ret
meget, og er ganske udemærkede.
Der er nogle fotografer inde på www.modellerne.dk der anvender dem.
Her er et link til lampen, men de fås som et komplet sæt herhjemme....
http://www.doerrfoto.de/produkte/studio_zubehoer/digi_studio_SS100.html

Jens

Fra : Jens

Dato : 14-12-04 21:11

Her er et link til et tilbud fra en dansk fotohandler.
Det kan nok gøres billigere ved at ringe rundt.
Men nu kan man se hvad sættet indeholder.
Jeg bruger det selv og er meget tilfreds.
Jens

Fra : Peter Holm

Dato : 14-12-04 21:38

Jens wrote:
> Her er et link til et tilbud fra en dansk fotohandler.

link? hvor?

Peter

Fra : a

Dato : 14-12-04 21:54

Flemming for pokker! Det var jo lige netop sådan noget jeg havde forestillet
mig.

Jeg havde ikke forestillet mig at det kunne findes på Silvans hjemmeside

Tusind tak.
Henrik

Fra : BennyBomStaerk

Dato : 14-12-04 23:14

Den med silvan ser lidt kikset ud...

Der er ikke nogen der produceret noget
her i forumet?? til priser Amatører kan
være med på?

Jeg leder med lys og lygte efter lampe
og lærrede... bare til lidt hjemme potræt
men har ik det vildeste rum til det....

Mvh
Benny

Fra : Per Bau

Dato : 14-12-04 23:26

"BennyBomStaerk" <Mr.Taleban@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Den med silvan ser lidt kikset ud...
>
> Der er ikke nogen der produceret noget
> her i forumet?? til priser Amatører kan
> være med på?

Der var en på fotokritik der havde lavet softbokse i aluminium og påmonteret
det på silvanlamperne. se link
http://www.fotokritik.dk/?x=/salg.html_vid=3704&ll=9
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 15-12-04 11:11

BennyBomStaerk wrote:
> [...]
> være med på?
>
> Jeg leder med lys og lygte efter lampe
> og lærrede... bare til lidt hjemme potræt

Jeg kender kun en Benny Bomstærk, og det er vel ikke dig der spiller guitar.

Tommy

Fra : Lars Troels

Dato : 15-12-04 08:31

> Er der nogen der har prøvet noget ligende?

Jamen det egner sig godt til fotografering af bare svedige kroppe. Der
bliver alt for varmt i praksis. Det er ikke så meget brandfaren jeg tænker
på, men modellerne sveder og fotografen sveder. Må jeg ikke forslå jer at
kigge her istedet. Det virker.
http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/

Hilsen

Lars T.

Fra : fam. Ager

Dato : 15-12-04 11:39

Det virker.
> http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/

jep det gør det!!!!

jeg har prøvet begge dele, arbejdslamperne er ok,bare husk at justere din
hvisbalance.....men føj hvor bliver det varmt........

Så heller den vidste på linket !!!!

og den virker perfekt,og kan gøres meget billigt......

torben

Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-12-04 12:15

> [...]
> hvisbalance.....men føj hvor bliver det varmt........
>
> Så heller den vidste på linket !!!!
>
> og den virker perfekt,og kan gøres meget billigt......

Hvor køber man sådan noget henne? og billigt?

Tillægsspørgsmål:
Kan man ikke få noget transportabelt også, der kan være i en taske?
mvh Michael

Fra : fam. Ager

Dato : 15-12-04 13:35

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:41c01c9b$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvor køber man sådan noget henne? og billigt?

her....
www.hama.dk her kan du se tingende og finde en forhandler......
eller www.obt.dk
de har også transportabelt....

torben ager

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 15-12-04 15:23

>www.hama.dk her kan du se tingende og finde en forhandler......

Eller snarere her

http://www.hama-danmark.dk/

Mvh Anders
--
Anders Rostgaard Bystrup --- anders_FJERNbystrup@hotmail.com

"He who fights with monsters should be careful lest he thereby become
a monster. And if thou gaze long into an abyss, the abyss will also
gaze into thee." ---Friedrich Nietzsche

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-12-04 18:10

Anders Rostgaard Bystrup wrote:
> [...]