I søndags på DR2. "Lilja 4-ever"
Fra : Rasmussen

Dato : 14-12-04 17:13

Hej NG!

Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

Hvis jeg ikke er, hvad mener I så , altså jer der har set den om filmen?

Jeg har den stadigvæk på nethinden, det var en utrolig hård, gribende og en
meget sørgelig film.
Og desværre meget realistisk tror jeg

Det er meget lang tid siden jeg har set en film der har gjort så voldsomt
indtryk, så de små problemer vi/jeg render rundt med er jo ingenting i
forhold til hvad pigen her må gå i gennem og opleve.

Jeg syntes også at hovedepersonen spillede vildt godt, jeg er imponeret.

Venlig hilsen Lena

Fra : Konrad

Dato : 14-12-04 17:42

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

Har også undret mig over at der disluteres K-PAX vs MIB II på en aften hvor
forrige års bedste film blev vist!

> Hvis jeg ikke er, hvad mener I så , altså jer der har set den om filmen?
>
> Jeg har den stadigvæk på nethinden, det var en utrolig hård, gribende og
> [...]

Den er baseret på en en autentisk historie. Svjh var der i Sverige for 4 år
siden en stærkt omtalt sag med en ung litausk pige der havde et skæbneforløb
nogenlunde som Liljas - det fik Moodyson til at skrive manuskriptet og lave
filmen (lidt ala Festens ophav)...

> Det er meget lang tid siden jeg har set en film der har gjort så voldsomt
> indtryk, så de små problemer vi/jeg render rundt med er jo ingenting i
> forhold til hvad pigen her må gå i gennem og opleve.

Og så spiller de jo helt fænomenalt godt! Det er næsten utrolig som man
manipuleres til at sluge historien råt, fra ende til anden. Sympatien i
filmen er jo 1000% på Liljas side, og det lykkes utrolig godt at få publikum
med. Så den et par gange i biografen - husker hvordan folk i mere end et
minut sad komplet tavse medens rulleteksterne løb over skærmen, og i øvrigt
hvordan biografen var knapnåletyst under hele filmen - det har jeg aldrig
oplevet hverken før eller siden...

> Jeg syntes også at hovedepersonen spillede vildt godt, jeg er imponeret.

Ja, men : [stor, imho] Spoiler nedenfor...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Fra dem der kan lidt lidt russisk har jeg hørt den virkelig skulle være slem
på dialog-fronten. Filmen er skrevet på svensk, oversat til russisk og
efterfølgende er skuespillerne så instrueret via tolk - det skulle efter
sigende give en utrolig opstyltet/kunstig dialog som overhovedet ikke bare
kommer i nærheden af "russisk" som det tales blandt almindelige mennesker.
Dét synes jeg ødelægger en del af charmen, når man som jeg så den for 26
gang

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-04 17:55

> Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

DR2 er den eneste kanal der har seerantallet i kanalnavnet

mvh
Kim, der ikke havde noget fornuftigt at skrive

Fra : Konrad

Dato : 14-12-04 18:11

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> DR2 er den eneste kanal der har seerantallet i kanalnavnet

??? Nåh. DR2 har da flere seere end TVDK1, TVDK5 osv...Temalørdag havde
f.eks forrige lørdag 237.000 seere - Taggart om eftermiddagen 173.000
seere - Jul i den gamle kolbøttefabrik 217.000 seere osv...Altsammen tal
TVDK kun kan drømme om, selv når de sender "storfilm" på deres
"9-galla"-tidspunkt, eller hvad de pt kalder det...Prøv at sammenligne med
Robinson-ekspeditionen. f.eks...Jo - det "smalle" public service har langt
flere seere/lyttere end folk almindeligvis går og tror. P1 har flere
hundrede tusind faste lyttere...

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-12-04 02:02

On Tue, 14 Dec 2004 17:55:18 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>DR2 er den eneste kanal der har seerantallet i kanalnavnet
>
>mvh
>Kim, der ikke havde noget fornuftigt at skrive

Det er sku også den eneste kanal der er værd at se for tiden, de
dersens reality shows og livet er fedt fylder alt for meget i
sendetiden.

Drengene fra angora= komedie
En Verden I Krig=dokumentar
masser af klassiske film søndag eftermiddag
osv det gør DR2 til den absolut bedste kanal.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-12-04 06:33

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> En Verden I Krig=dokumentar
> masser af klassiske film søndag eftermiddag
> osv det gør DR2 til den absolut bedste kanal.

Jeg er helt enig. Det har nærmest siden dens fødsel været Danmarks eneste
seriøse TV-kanal.

/Jacob

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-12-04 16:14

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> scribbled in news:41bf1b74$0$281
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> DR2 er den eneste kanal der har seerantallet i kanalnavnet

heh dr2 er den eneste kanal jeg savner efter jeg skrottede det
store sorte monstrum :)

> Kim, der ikke havde noget fornuftigt at skrive

who's the fool? - the fool or the fool who follows him?

Tydeligvis havde jeg heller ikke lige noget fornuftigt at skrive.

--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-12-04 19:41

Rasmussen skrev :
> Hej NG!
>
> Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

Muligvis...
Jeg fik et referat af filmen i eftermiddags og den ville jeg gerne have set,
men det gjorde jeg altså ikke.
Den lød gribende og sørgerlig, med en slags 'happy endnig'.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Rasmussen

Dato : 14-12-04 20:31

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
set,
> men det gjorde jeg altså ikke.
> Den lød gribende og sørgerlig, med en slags 'happy endnig'.

Ja, så er du gået glip af en god film.

Men en god slutning vil jeg nu ikke lige frem kalde det, men måske det
bedste for hovedepersonen.
Jeg sad der i min sofa og håbede på til det sidste, at der bare fandtes en
"god" person uden bagtanker med et godt hjerte der ville hjælpe, men nej.
Man er jo blevet forvent med happy end i de fleste film.

Venlig hilsen Lena

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-12-04 21:12

Hej

> Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

Nej, men desværre kom jeg en halv time for sent ind i filmen.

> Jeg har den stadigvæk på nethinden, det var en utrolig hård, gribende og en
> meget sørgelig film.
> Og desværre meget realistisk tror jeg

De ser jo chancen til at komme væk, og er for naive til at tænke, at den
charmerende fyr, der lokker dem til de vestlige lande, kun scorer på det.

> Det er meget lang tid siden jeg har set en film der har gjort så voldsomt
> indtryk, så de små problemer vi/jeg render rundt med er jo ingenting i
> forhold til hvad pigen her må gå i gennem og opleve.

Nej, det var også den følelse, jeg havde bagefter!

> Jeg syntes også at hovedepersonen spillede vildt godt, jeg er imponeret.

Ja, bestemt, og hun spiller da også med i "Bourne Supremacy", ifølge
imdb.com samt medvirket i nogle russiske film.

mvh.
Mads

Fra : Emil

Dato : 14-12-04 22:35

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote in

> Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

Jeg så den i biografen da den køret i sin tid. Det er helt klart en
ekstraoridinær film. Glemmer aldrig indledningen med lilja der løber,
samtidig med at rammstein brøler "mein hertz brent" ud af højtalerne.

--
*/Emil

Fra : Morten DH

Dato : 15-12-04 17:26

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg bare den eneste der så "Lilja 4-ever" på DR2 søndag aften?

Jeg optog den og så den først igår

> Hvis jeg ikke er, hvad mener I så , altså jer der har set den om filmen?

Fantastisk film, ligger så langt fra hvad jeg normalt ser af film og den
ramte mig bare lige i maven... kan man ryste den film af sig med det samme
tror jeg man skal søge hjælp...

> Jeg har den stadigvæk på nethinden, det var en utrolig hård, gribende og
> en
> meget sørgelig film.
> Og desværre meget realistisk tror jeg

Det er heldigvis SÅ langt fra den hverdag de fleste af os kender; men jeg
frygter du har ret og den er en realistisk skildring af de forhold så dyb
fattigdom kan resultere i

> Det er meget lang tid siden jeg har set en film der har gjort så voldsomt
> indtryk, så de små problemer vi/jeg render rundt med er jo ingenting i
> forhold til hvad pigen her må gå i gennem og opleve.

Ja, det er en af de film der får til at tage hjem og besøge sine forældre og
glæde sig over sin relativt sorgløse barndom...

Fra : Dopedog

Dato : 15-12-04 18:11

> [...]
> forhold til hvad pigen her må gå i gennem og opleve.
>
> Jeg syntes også at hovedepersonen spillede vildt godt, jeg er imponeret.

Nu er min kæreste Russer så jo, har set den et par gange

FANTASTISK film! Intet mindre!

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-12-04 06:38

> [...]
> forhold til hvad pigen her må gå i gennem og opleve.
>
> Jeg syntes også at hovedepersonen spillede vildt godt, jeg er imponeret.

Jeg faldt over den, men havde egentlig ikke tid til at se den. Det endte det
så med at jeg gjorde alligevel - jeg kunne simpelthen ikke slippe den.
Fucking Åmål var også en superfilm, så måske skulle man se lidt af Moodysons
andre ting. Manden er åbenbart ikke helt uden evner.

/Jacob