Anbefaling ad Sid's Pirates
Fra : Denize

Dato : 14-12-04 16:43

Jeg har lige haft en fantastisk glæde at spille den nyeste udgave af
Pirates. Og det lever fuldt op til mine forventninger. Jeg har siden det
første Pirates spillet alt der tilnærmelsesvis havde noget med pirater
at gøre, lige fra Cutthroaths til Sea Dogs til det danske Havets Herrer.
Men Pirates har gjort det igen. Hvis der er andre end mig, der kan huske
de sene aftentimer mod Spansken nord for Trinidad, så vil I ikke gå glip
af denne nye udgave.

Fantastisk game play, lækker grafik..

Fra : Silver

Dato : 14-12-04 20:44

"Denize" <denize@[remove]vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men Pirates har gjort det igen. Hvis der er andre end mig, der kan huske
> de sene aftentimer mod Spansken nord for Trinidad, så vil I ikke gå glip

Jeg var en af dem som så billederne af spillet for første gang her for over
9 mdr siden og jeg siger dig at jeg fik kløe i fingrene, de seneste mange
måneder har sgu været trælse at gå igennem uden mit Pirates!, men jeg har så
spillet en hel del Tortuga Pirate Hunter for at få tiden til at gå.

Jeg må godt nok indrømme at spillet har fanget mig komplet og jeg kan ikke
lade være med at spille det selvom halflife 2, prince of persia 2, need for
speed underground 2 og medal of honor pacific assault osse ligger til
rådighed.

Jeg er specielt vild med den underliggende humor som spillet er fyldt med,
f.eks det at man ser små mænd springe i luften når et velrettet skud rammer
et fjendligt skib, eller kaptajnens ansigt når han fumler en dans med en af
de forskellige guvenørers døtre hehehe.

Spillet er rigtig godt gennemført, men jeg savner nu en multiplayer feature
hvor det er muligt at have søslag imod hinanden eller muligvis co-operativt
spil?, man hjælpes ad med at plynre i forskellige dele af caribien?, kunne
være ret så skægt tror jeg :)

Men elsker det spil!.

Silver.

Fra : Peter T.

Dato : 15-12-04 15:40

Denize leverede følgende historie fra de varme lande:

> Fantastisk game play, lækker grafik..

Fedt at læse. Men jeg er nysgerrig. Er der nyskabelser i spillet i større
eller mindre grad eller er det blot et "remake" af den gamle udgave med ny
grafik og evt. nye mellemscener? Her tænker jeg feks. på genudgivelsen af
Defender of the Crown, som udelukkende var med ny grafik, men stadig med
det gamle simple og banale gameplay, som hurtigt blev kedeligt set i
forhold til dagens målestok. :|

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 15:41

> [...]
> Defender of the Crown, som udelukkende var med ny grafik, men stadig med
> det gamle simple og banale gameplay, som hurtigt blev kedeligt set i

Det er det gode gamle spil, i nyt design.

Fordelen er at gameplayet er bibeholdt, men ulempen er at der stort set intet
er sket :)

Vi kan kun drømme om at det er fordi der kommer en pirates 2 :)

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-12-04 20:47

Nicolai wrote:

<--cut-->

> Det er det gode gamle spil, i nyt design.
>
> Fordelen er at gameplayet er bibeholdt, men ulempen er at der stort set intet er sket :)
>
> Vi kan kun drømme om at det er fordi der kommer en pirates 2 :)

Bare lige for at være med; jeg er noget skuffet, måske bare mig...
Men nok også ligeså meget på grund af den måde jeg indtil videre har spillet på; load er flittig brugt hér.
Fik en del mere udfordring da jeg "advanced" til Journeyman, især i sværkamp, ved så ikke lige mht. at danse,
da jeg ikke har prøvet endnu, er blevet gift og har endnu ikke fået lov at danse med andre siden?
Mener det er noget trivielt/kedeligt sådan som det er nu, men hey, har et godt skiv', træls at blive efterladt på en øde ø
og så ellers fortsætte i en primjolle sammenlignet med den anden, derfor load... lol.
Det sker heller intet nyt mere, fedter mig ind hos damerne ved at gi' ring/halskæde og umiddelbart efter kan jeg
købe en ny, hmm. (Ikke rigtig se idéen)?
Men måske man skulle prøve forfra og så ellers spille spillet for at få noget ud af det, tænker på at lade load være
load, og så ellers ta' det som det kommer, men på den anden side, skal så bare på jagt igen efter alle opgraderinger
til skiv'et, hvad også bliver kedeligt i længden... I bund og grund bliver det ret hurtigt kedeligt i mine øjne.
Kan sige at udfordringen ligger i at gøre det svære for en selv, men det bliver det altså ikke mindre kedeligt af i længden.

Oven i købet investeret i CE udgaven for at prøve det oprindelig Pirates, da jeg intet kender til det.
Men det kan jeg sgu heller ikke, for det vil kun køre i 256 farver og jeg kan kun vælge imellem 16/32 bit???

Kan jo håbe at en (forhåbentlig) Pirates! 2 gir' nogle flere oplevelser, for i det nuværende oplever man den samme ting 3-4
gange inden for 15 min... (overdrivelse fremmer forståelsen)

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-04 13:22

Nicolai leverede følgende historie fra de varme lande:

> Det er det gode gamle spil, i nyt design.
>
> Fordelen er at gameplayet er bibeholdt, men ulempen er at der stort
> set intet er sket :)

Ærgerligt... Men takker. :)

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 17-12-04 19:32

Og hvor er så lige adressen på en spilbar demo?
449,- kr er immervæk en slat penge for et spil man ikke kender.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse
ved direkte henvendelse

Fra : Jan Vagle

Dato : 17-12-04 19:59

Denize wrote:

> [...]
> Men Pirates har gjort det igen. Hvis der er andre end mig, der kan huske
> de sene aftentimer mod Spansken nord for Trinidad, så vil I ikke gå glip

Grafik og likeså er og helt ok, men finder det temmelig 'repetitive'og FOR
enkelt, muligheder, ting at gøre.. det ligsom passede bedst (og er
GLIMRENDE)til en 10~12 åring ?

Jeg har gennomført spillet to ganger.. nu havner det på hyllen for at samle
støv.

My 5 cents..

--
Jan Vagle