Danske historiske kort på nettet
Fra : Rune Helland

Dato : 14-12-04 14:02

Hei alle sammen. For et par år siden var det en hjemmeside, der man kunne
søke på sted\sogn\amt og få frem et kort, med vejer, gårdsgrenser , kirker
osv.
Så kunne man scanne til hvilken størrelse man ville, og så printe det ut
hjemme.
Er det noen som har adressen til denne gode side?

--
Rune Helland
Kayes gt. 6

Fra : Inger Buchard

Dato : 14-12-04 14:13

"Rune Helland" <ruhelland@sensewave.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> osv.
> Så kunne man scanne til hvilken størrelse man ville, og så printe det ut

Se her:
http://www.kms.dk/C1256AED004EA666/(AllDocsByDocId)/9030657D57304F5CC1256BAA00416E6D

gå til
'Danmark før og nu'
Søg på 'Adresse' eller (bedre:) 'Stednavn' - ordene er aktive.

Længere ude på www.kms.dk kan du finde moderne kort i et målestokforhold,
som måske giver gårdgrænserne.

Inger

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-12-04 14:56

"Rune Helland" <ruhelland@sensewave.com> scribbled in

> [...]
> ut hjemme.
> Er det noen som har adressen til denne gode side?

Desværre er projektet afsluttet og kortmaterialet gået
bort i blemslen sammen med så meget andet godt på nettet.

Hjemmesiden er http://www.dhm.lm.se/ (klik på dk-flaget)
og her linker de rigtignok til kms. Dog skal det siges at det
kortmateriale de præsenterede under projektforløbet var meget
mere udførligt end det der er at finde nu på kms.dk. Jeg har
kontaktet kms, men får der at vide at der nok ikke kommer noget
ud der er offentligt tilgængeligt :( Sådan er det desværre.

| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Fra : Hugh Watkins

Dato : 15-12-04 00:44

"Rune Helland" <ruhelland@sensewave.com> wrote in message
> [...]
> hjemme.
> Er det noen som har adressen til denne gode side?

Det Kulturhistoriske Centralregister
Velkommen til Kulturarvsstyrelsens landsdækkende database med oplysninger om
over 150.000 kulturhistoriske lokaliteter - på land og til havs. Læs mere om
"Fund og Fortidsminder". <

http://www.dkconline.dk/

search by sogn and browse

Hugh W