2 bg. image i henholdsvis højre og venstre~
Fra : mahlhn

Dato : 14-12-04 12:05

Hej, jeg har lagt et bg-image ind i venstre side med repeat-y

body {

   background-image: url("background.png");
   background-repeat: repeat-y;

}

Men jeg vil gerne have et mangen til i venstre side, hver gang
jeg prøver forsvinder det i højre side, kan det ikke lade sig
gøre??

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-04 14:13

mahlhn wrote:
> Hej, jeg har lagt et bg-image ind i venstre side med repeat-y

> body {
>
> background-image: url("background.png");
> background-repeat: repeat-y;
>
> }

Det ser fornuftigt ud

> Men jeg vil gerne have et mangen til i venstre side, hver gang
> jeg prøver forsvinder det i højre side, kan det ikke lade sig
> gøre??

Man kan kun lægge et baggrundsbillede på en side. Men du kan i css definere
html og body til 100% i højden og derefter lægge en div med 100% højde og
bredde ind med det ønskede ekstra baggrundsbillede i højre side:

html, body {
height: 100%;
padding:0;
margin:0;
}
body {
background: url(("background.png") top left repeat-y;
}
#ekstra {
height:100%;
width:100%;
background: url(("background2.png") top right repeat-y;
}
</head>
Her lægger du hele din sides indhold

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-04 14:21

Erik Ginnerskov wrote:

> background: url(("background.png") top left repeat-y;

> background: url(("background2.png") top right repeat-y;

Ups, der kom en ( for meget i begge linjer.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : mahlhn

Dato : 14-12-04 15:14

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> height:100%;
> width:100%;
> background: url(("background2.png") top right repeat-y;

Tak det virker

Fra : mahlhn

Dato : 14-12-04 15:31

mahlhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tak det virker
>
> Henrik

Efter jeg så har kigget næremere på det, synes jeg ikke det virker efter
hensigten

Min top right gør at der kommer scrolling på siden og at billedet kun er
gennemgående til et vist punkt, hvorimod min top left er gennemgående men uden
scrolling, kan man undgå denne scrolling?? eller gøre top right gennemgående som
top left dog uden scrolling?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-04 16:30

mahlhn skrev:

>Efter jeg så har kigget næremere på det, synes jeg ikke det virker efter
>hensigten

Kom med et link til siden.

PS. Vær rar at klip i det, du svarer på, der er ingen grund til
at citere hele det indlæg, som man svarer på.

http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp => Gælder der nogle
regler for nyhedsgrupperne?
--
Knud

Fra : mahlhn

Dato : 14-12-04 16:47

> Kom med et link til siden.

Det kan jeg desværre ikke da, hjemmesiden bliver lavet på et intranet.

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-04 17:29

mahlhn skrev:

>Det kan jeg desværre ikke da, hjemmesiden bliver lavet på et intranet.

Man kunne evt. uploade en testside, men det er lige meget, jeg
har mistet lysten til at hjælpe, da du åbentbart ikke kan læse.
--
Knud

Fra : mahlhn

Dato : 14-12-04 17:43

Ja - du må sku' meget undskylde at jeg er ny i det her, samt ny i
hjemmeside design, så jeg er meget ked af, at jeg beder om lidt hjælp.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-04 19:10

mahlhn wrote:
> Ja - du må sku' meget undskylde at jeg er ny i det her, samt ny i
> hjemmeside design, så jeg er meget ked af, at jeg beder om lidt hjælp.

Så svært er det da heller ikke at bortklippe den del af et tidligere indlæg,
som man ikke direkte svarer på - og derved få reduceret den samlede længde
af ens eget svar-indlæg. Vi ser desværre af og til indlæg, hvor tidligere
indlæg er citeret i fuld længde i både tre og fire led. Så begynder det
pludselig at blive svært at overskue forløbet.

Knud kom med en venlig henstilling, som du ignorerede.

Det burde heller ikke være noget problem at lave en testside, som du lægger
ud, hvor den kan ses af dem, der prøver at hjælpe dig.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : mahlhn

Dato : 14-12-04 21:14

> [...]
>
> Det burde heller ikke være noget problem at lave en testside, som du lægger
> ud, hvor den kan ses af dem, der prøver at hjælpe dig.

Hvor skal jeg ligge en testside??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-04 21:26

mahlhn wrote:

> Hvor skal jeg ligge en testside??

Du har en internetforbindelse. Så har din internetudbyder vel også stillet
lidt serverplads til din rådighed til at oprette en hjemmeside på.

Ellers kan du prøve at google efter webhotel+gratis

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : mahlhn

Dato : 15-12-04 11:01

> Du har en internetforbindelse. Så har din internetudbyder vel også stillet
> lidt serverplads til din rådighed til at oprette en hjemmeside på.

Nej, Desværre det er betalt af arbejdsgiver

> Ellers kan du prøve at google efter webhotel+gratis

Har kigget, men meget af det er FTP Upload, hvilket jeg ikke har mulighed
for.

Men kan man gøre det på en anden måden hvis jeg har to billede på
200px*200px, som jeg gerne vil have til at være gennemgående, både i venstre
og højre side med repeat-y.

Men det må ikke resultere i scrolling på siden.

Kan det overhovedet lade sig gøre på nogen måde?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-04 11:40

mahlhn skrev:

> Har kigget, men meget af det er FTP Upload, hvilket jeg ikke
> har mulighed for.

Hvorfor ikke? Der er masser af gratis ftp-programmer på nettet. Man
kan også bare benytte det indbyggede (kommandobaserede) ftp-program
i Windows.

Det er meget simpelt:

Åbn en kommandopromt (start => kør => "cmd")
Skift til det katalog hvor de filer der skal uploades, ligger.
Skriv "ftp servernavn.dk" (navnet på den server der skal forbindes
til)
Indtast brugernavn og adgangskode når programmet spørger efter det.
Skift om nødvendigt katalog på serveren med "cd destination"
Skriv "put filnavn" for at uploade.
Man kan få (en smule) hjælp ved at skrive help eller help kommando.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mahlhn

Dato : 15-12-04 12:04

> Hvorfor ikke? Der er masser af gratis ftp-programmer på nettet. Man
> kan også bare benytte det indbyggede (kommandobaserede) ftp-program
> i Windows.

Problemet er at jeg har firewall og ftp-protokol spærring, på min
hjemmepc, via arb.pladsen.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-12-04 15:34

On 15 Dec 2004 11:04:13 GMT, mahlhn <mahlhnNOREPLY@ft.dk> wrote:

> Problemet er at jeg har firewall og ftp-protokol spærring, på min
> hjemmepc, via arb.pladsen.

Så var <url: http://geocities.yahoo.com/> måske en mulighed, der kan du
bruge deres "File Manager" til at uploade filerne uden brug af ftp-program
e.l.

--
Ryan Kristensen

Fra : mahlhn

Dato : 15-12-04 16:16

> Så var <url: http://geocities.yahoo.com/> måske en mulighed, der kan du
> bruge deres "File Manager" til at uploade filerne uden brug af ftp-program
> e.l.

Tak, for oplysningen - men jeg har løst det, jeg måtte gå lidt på kompromis med
mit design.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-12-04 22:13

mahlhn wrote:

> Problemet er at jeg har firewall og ftp-protokol spærring, på min
> hjemmepc, via arb.pladsen.

Jeg forstår ikke helt: Du vil lave en hjemmeside. Den skal vel på et
tidspunkt lægges ud på nettet. Altså skal du under alle omstændigheder have
løst dit ftp-problem.

Hvorfor så ikke løse det nu, så du kan lægge noget foreløbigt ud, når du har
brug for at spørge om hjælp?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk