trailer til Batman Begins
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-04 08:26

Jeg må indrømme den ser lidt halvdkedelig ud:

http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/batmanbegins/trailer/trailer_hi/trailer_a.mov

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-12-04 11:24

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> Jeg må indrømme den ser lidt halvdkedelig ud:

Kedelig....????? jeg er da næsten helt oppe at ringe, muligvis en superhelte
film, der er lige så god som Tim Burtons Batman...endelig en der ser ud til
at tage jobbet alvorligt...altså jeg venter i spænding.

Mvh. Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-12-04 14:17

> Jeg må indrømme den ser lidt halvdkedelig ud:
>
> http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/batmanbegins/trailer/trailer_hi/trailer_a.mov

Jeg må indrømme, at den ser ud til at være lige i øjet.

Og en cast der er mere stjernespækket end Oceans Twelve. Eller en cast, hvor
de er gået uden om alle flødebollerne i Hollywood.

Selv Joe Chill er med. At han ikke er med i Burtons Batman vil aldrig blive
tilgivet af mig.

Jeg tror, det bliver rigtig godt.

Mark

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 14-12-04 14:22

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> de er gået uden om alle flødebollerne i Hollywood.
>
> Selv Joe Chill er med. At han ikke er med i Burtons Batman vil aldrig

Ja, Christian Bale er den helt rigtige Batman... Tvivler på der kunne være
blevet castet en bedre person til denne rolle. Bale er den konsummate
skuespiller, og er den eneste jeg tror på der kan overbevise mig ligeså godt
som Michael Keaton - hvis ikke bedre!

Længe leve Batman Franchisen!

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-12-04 15:57

"Hans Christian Vang" <admin@coolcomics.dk> writes:

> [...]
> skuespiller, og er den eneste jeg tror på der kan overbevise mig ligeså godt

Og det er jo lidt skægt, at du siger det, for da Burton i sin tid
hyrede Keaton var holdningen jo "en komedieskuespiller? Det er da lige
så dødsdømt som hvis Tom Hanks pludselig skulle spille drama."

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-12-04 01:09

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Og det er jo lidt skægt, at du siger det, for da Burton i sin tid
> hyrede Keaton var holdningen jo "en komedieskuespiller? Det er da lige
> så dødsdømt som hvis Tom Hanks pludselig skulle spille drama."

Tja, det var jeg nok liiiidt for ung til at bekymre mig om dengang i '89.
Men god er han s'gu i rollen.

Men Bale... *shivers*... Kan kun blive endnu bedre.

HC

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-12-04 20:31

> Men Bale... *shivers*... Kan kun blive endnu bedre.
>
> HC

Ved jeg nu ikke. Synes jeg blev lidt træt af ham i hans seneste film.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-12-04 14:44

Søren Kjeldsen wrote:
> Ved jeg nu ikke. Synes jeg blev lidt træt af ham i hans seneste film.

The Machinist? Jeg syntes ellers han gjorde det rigtigt godt. Jeg vil
kunne dog forstå hvis du blev træt af at SE på ham i den film for hold
kæft hvor var han ubehagelig at se på når man så ham totalt udsultet.

Rart at se ham tilbage i en lidt mere sund tilstand.

Tenz.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-12-04 19:51

> [...]
> kæft hvor var han ubehagelig at se på når man så ham totalt udsultet.
>
> Rart at se ham tilbage i en lidt mere sund tilstand.

Jeg mente nu film i flertal... Har ikke set den film du nævner dog...

Fra : -V-

Dato : 19-12-04 23:28

Søren Kjeldsen wrote:

> Jeg mente nu film i flertal... Har ikke set den film du nævner dog...

Du springer behændigt over at svare i denne tråd.

Kunne du ikke være så god at nævne de dårlige film, som du mener at have
været blevet træt af?

-V-

Fra : -V-

Dato : 21-12-04 14:01

Søren Kjeldsen wrote:

> Jeg mente nu film i flertal... Har ikke set den film du nævner dog...

Du har ikke fundet det umagen værd at svare på denne her?

Så taber du diskussionen og mister ved samme lejlighed dit
troværdighedsbadge.

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-12-04 16:24

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ikke fundet det umagen værd at svare på denne her?
>
> Så taber du diskussionen og mister ved samme lejlighed dit
> troværdighedsbadge.

Så svarer jeg for ham, han er trods alt min lillebror, og jeg må passe lidt
på ham Tror nok der er tale om en fortalelse fra min brors side. Han
synes ikke så godt om Bale i Cubic (Equilibrium) (synes personligt han er
suveræn i denne herlige film), tror ikke han har set de nyere Bale film.
Desuden sucker filmen om dragerne for vildt, men det er jo ikke Bales skyld.

Håber så Søren kan bevare lidt af hans troværdighedsbadge...han er
nybegynder på news, og har travlt med mange diskussioner, så indimellem får
går det lidt galt.... og nu ved jeg han vil svine mig til når han ser
dette indlæg...på trods af at den er skrevet udfra gode intentioner...

Mht. til The Machinist hvad skal man forvente af den, tror jeg ville finde
den interessant.

Mvh. Brian Kjeldsen

Fra : -V-

Dato : 21-12-04 17:35

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Så svarer jeg for ham, han er trods alt min lillebror, og jeg må
> passe lidt på ham

Jeg ville ønsker, at jeg havde en storebror, som kunne hjælpe mig med alle
de diskussioner, som jeg var ved at tabe på usenet.

> Han synes ikke så godt om Bale i Cubic (Equilibrium)
> (synes personligt han er suveræn i denne herlige film)

Enig.

> tror ikke han har set de nyere Bale film.

Enig.

> Desuden sucker filmen om dragerne for vildt, men det er jo ikke Bales
> skyld.

Enig.

> [...]
> indimellem får går det lidt galt.... og nu ved jeg han vil svine
> mig til når han ser dette indlæg...på trods af at den er skrevet

Vi får se.

Måske overrasker han dig positivt?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-12-04 15:55

> Jeg ville ønsker, at jeg havde en storebror, som kunne hjælpe mig med alle
> de diskussioner, som jeg var ved at tabe på usenet

Hvordan kan jeg tabe en diskussion når den er baseret på smag? Så spar din
attitude... Jeg kunne f.eks heller ikke få dig til at tabe en diskussion,
hvis du syntes at LOTR sux... Det er et spørgsmål om smag

Fra : -V-

Dato : 22-12-04 16:29

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> spar din attitude... Jeg kunne f.eks heller ikke få dig til at tabe
> en diskussion, hvis du syntes at LOTR sux... Det er et spørgsmål om

Diskussionen om smag bliver vi ikke uenige om, selv om du forsøger at lokke
mig til en flame.

Du taber, fordi du kommer med et uunderbygget udsagn om at du ikke kan lide
visse film, og efter forespørgsel om hvilke film, vælger du ikke at svare.
At du ikke kan lide 'Bales seneste film' er helt i orden, men det er
kyllingeagtigt ikke at følge op på sit udsagn.

Nu har du chancen for at nævne dem, og argumentere for, hvorfor du ikke
bryder dig om dem.
Jeg lytter spændt.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-12-04 18:45

> [...]
> At du ikke kan lide 'Bales seneste film' er helt i orden, men det er
> kyllingeagtigt ikke at følge op på sit udsagn.

Hehe... Rent ud sagt glemte jeg denne tråd, fordi jeg ikke lige gik så meget
op i den... Så jeg satte ikke lige en "brille" på, den druknede derved
blandt alle andre tråde.

> Nu har du chancen for at nævne dem, og argumentere for, hvorfor du ikke
> bryder dig om dem.
> Jeg lytter spændt.

Jamen... Hvad skal jeg sige? Jeg synes hans optræden i Cubic var lidt træls
til tider. Synes ikke han virkede troværdig, men det er et stykke tid siden
jeg har set filmen, så måske ville jeg ændre mening, hvis jeg så den igen.
Men jeg kan ikke tabe, fordi jeg ikke er modstander af nogen, når jeg siger
at jeg ikke kunne lide Bale i Cubic.
Læg mærke til at jeg ikke sagde: Christian Bale er fandeme dårli'! Jeg sagde
blot at jeg ikke brød mig om ham i hans sidste film jeg havde set. Hvis jeg
var ude på at skabe en debat ville jeg ha' skrevet: (Og her er et emne, hvor
jeg godt vil diskutere det med argumenter e.l.) "Queen of the Damned er
sindssyg dårlig og skuffende!"
Men hvis det er så'n at du er hardcore Bale-fan, vil jeg gerne undskylde at
jeg "svinede" ham sådan til vil at sige at jeg i øjeblikket ikke bryder mig
om ham.

Fra : -V-

Dato : 23-12-04 15:19

Søren Kjeldsen wrote:
> Jamen... Hvad skal jeg sige? Jeg synes hans optræden i Cubic var lidt
> træls til tider. Synes ikke han virkede troværdig

Det er du i din gode ret til at mene, men det er heller ikke dér min kritik
rammer.

> Læg mærke til at jeg ikke sagde: Christian Bale er fandeme dårli'!
> Jeg sagde blot at jeg ikke brød mig om ham i hans sidste film jeg
> havde set.

Hvilket jeg tilsyneladende ikke var ene om at undre mig over.
Nu bliver det heller ikke nemmere at ordet 'film' på dansk er ens i entals-
og flertalsform.

Nå, men du synes ikke at Bale var cool i Equilibrium, og det var så det.

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 24-12-04 08:54

> Søren Kjeldsen wrote:
>
> Nå, men du synes ikke at Bale var cool i Equilibrium, og det var så det.

Og så giver I hinanden hånden og ønsker glædelig jul...

Mvh. Brian

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-12-04 12:38

> Og så giver I hinanden hånden og ønsker glædelig jul...

Yrrrgghhh... Plz drop det der chokolade-gulerodshumør... Men jeg vil godt
give ham hånden...

Fra : -V-

Dato : 24-12-04 14:10

Søren Kjeldsen wrote:
> chokolade-gulerodshumør

Hvad er det?

>... Men jeg vil godt give ham hånden...

Ja. lige over.
Du har ikke kommenteret, om du har anskaffet dig noget VH?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-12-04 14:45

> Hvad er det?

Så'n en meget forsødet julestemning.

> Ja. lige over.
> Du har ikke kommenteret, om du har anskaffet dig noget VH?

Har snart fået fat i noget... Men der går lige lidt tid endnu. Det er jo nok
en sag for dk.kultur.musik, men så snart jeg har fået lyttet til VH, så skal
jeg nok skrive, hvad jeg synes om det.

Fra : snip

Dato : 07-03-05 08:17

> Mht. til The Machinist hvad skal man forvente af den, tror jeg ville finde
> den interessant.

Bedste film jeg har set i mange år. Christian Bale's præstation er i sig
selv hele filmen værd.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-05 08:56

Den 07-03-05 08.17 skrev snip følgende:

> Bedste film jeg har set i mange år. Christian Bale's præstation er i sig
> selv hele filmen værd.

Spoilervarsel til Machinist
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Spoilervarsel til Spider
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Stærk præstation, ja, men jeg synes Ralph Fiennes gør det en tand bedre
i Spider (endda helt uden at tabe sig). Den film kryber virkelig ind
under huden, efterhånden som det langsomt går op for en, hvad der er
sket, og at han absolut stadig ikke er rask. Jeg vil også mene, at
Spider er meget mere realistisk end Machinist.

Synd, at begge er blevet overset med hensyn til Oscar-nomineringer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Per

Dato : 07-03-05 14:16

"snip" <snip@nospam.net> wrote in message

> Bedste film jeg har set i mange år. Christian Bale's præstation er i sig
> selv hele filmen værd.

Jeg vil også tilslutte mig at det er en glimrende film. Og føj hvor er Bale
tynd i den!

Fra : -V-

Dato : 17-12-04 11:25

Søren Kjeldsen wrote:

> Ved jeg nu ikke. Synes jeg blev lidt træt af ham i hans seneste film.

Kan du ikke lige nævne, i hvilke film du er blevet så træt af ham?

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-12-04 13:06

> Kan du ikke lige nævne, i hvilke film du er blevet så træt af ham?

Ja, også for mig.

Det er ikke tilladt, at nævne den der drage. Den var slet og ret bare
elendig, og det var ikke Bales skyld.

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-12-04 15:56

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Jeg tror, det bliver rigtig godt.

Det ser spændende ud.

Dejligt, at DC har indset, at origin-historier er det de unge vil
ha'. (Som demonstreret af Marvel med Spider-man og X-men)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-12-04 20:55

> Dejligt, at DC har indset, at origin-historier er det de unge vil
> ha'. (Som demonstreret af Marvel med Spider-man og X-men)

Det er lige det, de unge vil ha'!

Med venlig hilsen

Mark
36 år

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-12-04 22:47

Peter B. Juul wrote:

> Dejligt, at DC har indset, at origin-historier er det de unge vil
> ha'. (Som demonstreret af Marvel med Spider-man og X-men)

Det er den der ironi igen, ikke sandt?

Jeg er pissetræt af at alle superhelte film skal bruge den første halvdel på
at forklare hvordan helten opståd. Det er set utallige gange og er ved at være
kedeligt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-12-04 23:11

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Det er den der ironi igen, ikke sandt?

Nope.

> Jeg er pissetræt af at alle superhelte film skal bruge den første
> halvdel på at forklare hvordan helten opståd. Det er set utallige
> gange og er ved at være kedeligt.

Nu er origin-historier jo så forskellige, jo.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Jacob Andersen

Dato : 17-12-04 04:52

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> [...]
> på at forklare hvordan helten opståd. Det er set utallige gange og er ved

Tjaaah, som "ung" vil jeg gerne melde mig under fanerne med dem der synes
det er underholdende og brandgodt at se hvordan de er opstået.

/Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-12-04 23:03

Jacob Andersen wrote:

> Tjaaah, som "ung" vil jeg gerne melde mig under fanerne med dem der synes
> det er underholdende og brandgodt at se hvordan de er opstået.

Jeg må nok bare se i øjnene at det ikke er mig der er ung længere
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann - 27 år

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 18-12-04 10:49

> [...]
> på at forklare hvordan helten opståd. Det er set utallige gange og er ved

Det vigtige er ikke så meget at vi skal se hvordan helten bliver til, men
mere at vi lærer heltens bevæg grunde at kende, og vi lærer heltens karakter
at kende. Derfor er det fedt når der er brugt tid på at bygge historien op
istedet for som i f.eks. Daredevil, hvor man godt lige vil ha opstarten med,
men den bliver så vist som en slags "trailer" og fortæller os slet ikke
noget om Daredevil, og derfor bliver den bare ligegyldig og ubrugelig.

TIl dato er Tim Burtons Batman stadig den superhelte film der er mest
vellykket, Den første spiderman forstod også at bygge historien suverænt op,
men desværre kig det bare galt omkring selv actiondelene for den.

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-12-04 12:15

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> men den bliver så vist som en slags "trailer" og fortæller os slet ikke
> noget om Daredevil, og derfor bliver den bare ligegyldig og ubrugelig.

Jaja, det er da også fint nok, problemet er bare at alle superhelte har den
grundlæggende samme bevæggrund. En badguy har dræbt et familiemedlem (som
regel forældrene) eller på anden måde gjort den kommende helt uret i hans
fortid. En eller anden ulykke skaber superhelten og vupti, så er han ude for
at slås imod kriminaliteten. Hver enkelt superhelt har så deres eget lille
twist i den historie, men det er alt sammen det samme.

Problemet med denne type historier er at der således i den første halvdel slet
ikke er nogen superhelt og det er for kedeligt at se på.

> TIl dato er Tim Burtons Batman stadig den superhelte film der er mest
> vellykket, Den første spiderman forstod også at bygge historien suverænt op,
> men desværre kig det bare galt omkring selv actiondelene for den.

Jeg er ikke enig. Spiderman 2 er IMHO langt bedre end nogle af de andre
superhelte film. Den forstår at sætte sig ud over det typiske superhelte
univers og lade karaktererne udvikle sig og samtidig kommer den med en masse
superhelte action. Istedet for endnu en sådan-blev-helten-til afdeling (det
blev jo ligesom dækket fint i den første), får vi en anderledes Peter Parker
historie.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-12-04 12:22

> [...]

> har den grundlæggende samme bevæggrund. En badguy har dræbt et
> familiemedlem (som regel forældrene) eller på anden måde gjort den

Mnjah. Daredevil og Batman har meget ens origins.

Superman har ikke sådan en origin. Det har heltene i X-men heller ikke
- de er bare isolerede og forfulgte. Robocop er i oprør med sin
programmering.

Spider-man har "familiemedlemmet" i sin origin, det er sandt, men med
den twist, at han faktisk havde mulighed for at gøre noget ved det.

Ydermere er "bevæggrund" jo ikke hele origin-historien - Spider-man
blev bidt af en radioaktiv edderkop, Daredevil blev sjasket til med
kemikalier, Superman er bare og Batman rejste kloden rundt for at
blive verdens bedste alt-muligt. Det er sandelig nogle forskellige
historier uanset at halvdelen af dem har hævn som et grundlæggende
motiv.

> En eller anden ulykke skaber
> superhelten og vupti, så er han ude for at slås imod
> kriminaliteten.

En eller anden ulykke? Den er forholdsvis sjælden, faktisk.

Lynet og Daredevil: kemikalier.

Kan vi kalde den radioaktive edderkop for en ulykke? OK, så også
Spider-man.

Ikke X-men - de er mutanter. Ikke Batman - han er et "almindeligt
menneske". Måske Superman om end ulykken ikke skabte ham men sendte
ham til Jorden.

> Hver enkelt superhelt har så deres eget lille twist i
> den historie, men det er alt sammen det samme.

Sikke dog noget vås.

Selvfølgelig kan ethvert plot forsimples ad absurdium - Hvor mange
film har vi set, hvor en eller anden skal bringe en eller anden dims
fra punkt A til punkt B ad farlig vej? - men det er ikke et argument.

> [...]
> andre superhelte film. Den forstår at sætte sig ud over det typiske
> superhelte univers og lade karaktererne udvikle sig og samtidig kommer

Og det adskiller sig fra det typiske superhelte-univers? Det er vist
et par årtier siden du sidst var up-to-date på tegneseriernes
superhelte.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 18-12-04 15:26

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Måske Superman om end ulykken ikke skabte ham men sendte
> ham til Jorden.

Well.... faktisk blev Superman "skabt" af ulykken. Han har kun superkræfter
når der ikke er kryptonit i nærheden. på Krypton var han ganske almindelig,
men først da planeten forsvandt og han forlod sprængstykkerne opstod hans
superkræfter.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-12-04 15:57

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> writes:

> [...]
> men først da planeten forsvandt og han forlod sprængstykkerne opstod hans

Er det den officielle forklaring pt?

For i årtier har det været, at det er Jordens lavere tyngde og gule
sol (fremfor Kryptons røde sol), der gav ham kræfterne.

Og i andre perioder har alle på Krypton været super.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 18-12-04 16:51

> Er det den officielle forklaring pt?
>
> For i årtier har det været, at det er Jordens lavere tyngde og gule
> sol (fremfor Kryptons røde sol), der gav ham kræfterne.
>
> Og i andre perioder har alle på Krypton været super.

Aner det ikke.... det er bare hvad "man" har fortalt mig, så jeg gik lissom
ud fra at det var sandt. Jeg har aldrig læst eller set ret mange film om
fyren, så ekspert er jeg ingenlunde.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 19-12-04 19:56

> [...]
> superhelte film. Den forstår at sætte sig ud over det typiske superhelte
> univers og lade karaktererne udvikle sig og samtidig kommer den med en

Nu synes jeg så heller ikker at Spiderman 2 er en dårlig superhelte film,
den er faktisk rigtig god, ikke fordi den forstår at sætte sig ud over det
typiske superhelte univers, men fordi den langt hen af vejen faktisk er tro
mod det typiske superhelte univers. Den har så bare forskellige fejl, som
gør at den ikke helt er på højde med Batman, bl.a. den kvalmende Patriotisme
som præger både spiderman 1 og 2. Desuden fungerer historie optakten i
2'eren ikek så godt som i 1'eren, den er lige på kanten af at blive lidt
Beverly Hills 90210 agtig.

> Istedet for endnu en sådan-blev-helten-til afdeling (det blev jo ligesom
> dækket fint i den første), får vi en anderledes Peter Parker historie.

Igen ikke en anderledes historie, men en der faktisk er tro mod universet.

Fra : Blix

Dato : 14-12-04 14:33

hmm må indrømme, at jeg syntes den ser fed ud.

Glæder mig ihvertfal til den kommer i bio

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 14-12-04 16:04

Bale er perfekt castet til den rolle... Lad os håbe at der er en snert af
Patrick Bateman i hans skildring af Bruce Wayne.

For dælen hvor jeg glæder mig.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.