RSS / XML - SXL ?
Fra : Charlotte G

Dato : 14-12-04 08:25

Hej

Jeg er nybegynder i RSS. Har lavet et par der virker fint, men
der er noget jeg ikke forstår. Hvad er forskellen om filnavnet er
rss eller .xml ?
Det underlige er at jeg prøvede at lave en xml med sxl med samme
indhold som i rss.

rss'en validere med advarsler
xml'en validerer uden advarsler
(xml'en har en sxl)

samme indhold i begge, hvorfor det ?

Venlig hilsen Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 14-12-04 09:45

Charlotte G <ikkemere@spamtak.dk> wrote in news:41be9542$0$74679$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg er nybegynder i RSS. Har lavet et par der virker fint, men
> der er noget jeg ikke forstår. Hvad er forskellen om filnavnet er
> rss eller .xml ?

Der er ingen forskel hvis din server er sat rigtigt op. Oftest bliver en
fil med endelsen dog sendt som text/plain og ikke text/xml og så vil dit
rss feed ikke virke i alle rss-læsere (med god grund).

- Andreas
--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Charlotte G

Dato : 14-12-04 10:30

Hej

Tak for svar.
Jeg har adgang til at pille ved indstillingerne på server (linux). Kan du
fortælle hvad jeg skal skrive som Mime Type og Extension(s)

text/xml rss ??

Har lige kopieret det der står i forvejen om xml osv.

application/xhtml+xml   xhtml xht
application/xml   xml xsl
application/xml-dtd   dtd
application/xslt+xml   xslt

text/css   css
text/html   html htm .shtml
text/plain   asc txt
text/richtext   rtx
text/rtf   rtf
text/sgml   sgml sgm

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 14-12-04 15:46

> Tak for svar.
> Jeg har adgang til at pille ved indstillingerne på server (linux). Kan
> du fortælle hvad jeg skal skrive som Mime Type og Extension(s)
>
> text/xml rss ??

Jeg har ingen erfaring med rent faktisk at sætte en server op, men det ser
fint ud.