Doom 3 og Resident Evil 2
Fra : Kim2000

Dato : 14-12-04 00:58

Er jeg bare den eneste der mener at Doom 3 spilfolket har tyvstjålet
ufattelig meget fra den ganske udemærkede gyseractionfilm Resident Evil 2
film. Historien er simpel, men stramt fortalt, har nogle gode effekter og
persongalleriet er heller ikke skildret så slemt som mna kunne have frygtet,
og så er ufattelig smukke milla jovovich i hovedrollen.

mvh
Kim

Fra : Martin T.

Dato : 14-12-04 07:08

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message
> [...]
frygtet,
> og så er ufattelig smukke milla jovovich i hovedrollen.

Svjh. udkom de to produkter omkring samme tid. Så mon ikke at Doom 3
folkene har stjålet deres ide'r fra et andet sted?

Mvh
Martin T.

Fra : Per

Dato : 14-12-04 07:40

> [...]
> persongalleriet er heller ikke skildret så slemt som mna kunne have
> frygtet, og så er ufattelig smukke milla jovovich i hovedrollen.

For det første har Doom 3 været undervejs i en del år og der har været beta
udgaver ude længe før Resident Evil 2 filmen. For det andet tror jeg ikke at
de vil stjæle fra jordens ringeste film. Jeg så ca. 40 min. af filmen før
jeg opgav at se den færdig. Den er simpelt hen for amatør-agtig og plat. Og
Milla har måske været pæn engang, på hendes egen anoreksiske måde, men hun
er det godt nok ikke længere.

Fra : Taba

Dato : 14-12-04 11:29

> [...]
> og plat. Og Milla har måske været pæn engang, på hendes egen anoreksiske
> måde, men hun er det godt nok ikke længere.

Ikke så plat som Alien vs. Predator! Blev da underholdt af RE2, men jeg
kunne bedre lide 1'eren....

/Taba

Fra : Per

Dato : 14-12-04 15:46

"Taba" <no@hotmail.com> wrote in message

> Ikke så plat som Alien vs. Predator! Blev da underholdt af RE2, men jeg
> kunne bedre lide 1'eren....
>
> /Taba

AvsP var da bedre (af mangel på andre ord) end RE2 uden tvivl.

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-04 15:55

> AvsP var da bedre (af mangel på andre ord) end RE2 uden tvivl.

Vi er vel alle enige om at ingen af de tre film er mesterværker, men jeg var
godt underholdt af dem, selvom begge dele har enorme huller i historien og
person skildringerne, men jeg lagde mærke til at mange af monstrene i RE2
nærmest var taget ud af Doom 3 universet, jeg tænker på ham supermutanten
hun slås med til slut, hunden med den lange tunge, ligæderne ligner til
forveksling dem fra Doom 3 - men sådan ser ligældere måske bare ud anno 2004

Fra : Tommy

Dato : 14-12-04 17:36

Kim2000 wrote:

> [...]
> forveksling dem fra Doom 3 - men sådan ser ligældere måske bare ud anno 2004

OK, prøv lige at hør her - jeg er sgu ked af at sige det - men de
monster der er i RE2 er taget ikke fra Doom 3, som i af en eller anden
sindsyg grund tror, men faktisk fra spillene, som har været ude længere
tid end Doom 3 har været - tro det eller ej, men Nemesis er faktisk med
i RE spillene.

For det andet, hvordan kan man overhovedet tro at Doom 3 har taget noget
fra RE filmene, man skal da direkte have boet under en sten hvis man
ikke kender til Resident Evil - og selv der så er der rimelig langt til
at tro at ID, faktisk ville stjæle noget fra 2 film som RE - hvis de
endelig skulle tage noget, så ville de nok tage noget fra spil, og ikke
film.

--

Tommy

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-04 17:51

> [...]
> sindsyg grund tror, men faktisk fra spillene, som har været ude længere
> tid end Doom 3 har været - tro det eller ej, men Nemesis er faktisk med i

Kender ikke spillene, findes de ikke kun til playstation i ordentlig
kvalitet? (jeg mindes godt der blev konverteret et af dem til pc, men var
det ikke hamrende elendigt?) Jeg har "kun" min pc, min SNES og en gammel
grøn gameboy, og der er RE i hvert fald ikke.

> [...]
> at ID, faktisk ville stjæle noget fra 2 film som RE - hvis de endelig
> skulle tage noget, så ville de nok tage noget fra spil, og ikke film.

Det kan jeg godt følge dig i, men er jeg den eneste der ser ligheder?

mvh
Kim

Fra : Tommy

Dato : 14-12-04 19:26

Kim2000 wrote:

> [...]
> grøn gameboy, og der er RE i hvert fald ikke.

> Det kan jeg godt følge dig i, men er jeg den eneste der ser ligheder?

Mja, ligheder er der jo som regelt i sådanne ting - ikke destromindre,
så kan man måske se en hvis forbindelse mellem Doom II og Resident Evil,
og så ID har bygget videre på det - men det gør jo stadig ikke at de
har stjålet ideer fra filmene.

--
Tommy

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 15-12-04 07:40

Tommy wrote:

> [...]
> sindsyg grund tror, men faktisk fra spillene, som har været ude længere
> tid end Doom 3 har været - tro det eller ej, men Nemesis er faktisk med

Heldigvis har de ikke beholdt alt fra spillene i filmene. Det ville
havet været virkeligt slemt, hvis der kun havde været stationære
kameraer, så man aldrig vidste hvad de skød på. :)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-12-04 18:23

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i meddelelsen:

> Heldigvis har de ikke beholdt alt fra spillene i filmene. Det ville havet
> været virkeligt slemt, hvis der kun havde været stationære kameraer, så
> man aldrig vidste hvad de skød på. :)

Og dog?

Interessant gimmick, især for en horror-film...

Hitchcock er vist den der er mest berømt for at udnytte den psykologiske
effekt, at det der ikke kan ses ofte er mere skræmmende end det der ikke
kan.

Jeg tvivler ikke et sekund på at der er lavet adskillige film hvor vi må
nøjes med at se en scene netop gennem linsen på et overvågningskamera...
Der er sikkert et par stykker herinde der kan komme med et par titler og
scener, hvor der klippes til et overvågningskamera, og det eneste vi kan
se er ting der vælter/flyver/kastes ind i billedet, eller lignende?

Men er det nogensinde blevet udnyttet i ekstrem grad, som f.eks. noget i
nærheden af ovenstående gimmick?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-04 15:56

> Milla har måske været pæn engang, på hendes egen anoreksiske måde, men hun
> er det godt nok ikke længere.

jeg synes så hun er billedsmuk og kan til enhver tid låne en sofa og få en
kop kaffe her

Fra : Per

Dato : 15-12-04 09:08

> jeg synes så hun er billedsmuk og kan til enhver tid låne en sofa og få en
> kop kaffe her

hey hvis du tænder på junie-looket, så er det ok med mig ;)

whatever floats your boat dude