MS Windows
briani 27239
Java får vinduesrammer til at flimre
Fra : Kim Schroeder

Dato : 14-12-04 00:09

Ok - lyder som et problem der er meget specifikt,
og det er det måske også - men spørger lige, i fald andre har
været ude for det samme.

Når jeg er inde på en side, der benytter java-script (der dukker en
kaffekop op nederst til højre ved uret) - begynder knapper og rammer
at flimrer. Ikke sådan helt vildt men blot en flimren af en af rammekanterne
- som regel den højre.
Knapper (en af kanterne) flimrer når musen føres hen over dem -
vindueskanter flimrer bare. F.eks flimrer højre kant på vinduet der åbnes,
når man klikker på Start.

Når jeg lukker kaffekop og browservinduer forsvinder problemet.

Nogen der genkender dette og har en løsning ?

Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-04 15:49

Kim Schroeder skrev:

>Når jeg er inde på en side, der benytter java-script (der dukker en
>kaffekop op nederst til højre ved uret)

Har ikke noget med javascript at gøre, men er java, som ikke er
det samme.

Hvilken browser?
Og kom med et link til en side med problemet.
--
Knud

Fra : Kim Schroeder

Dato : 14-12-04 19:32

[klip]
> Hvilken browser?
> Og kom med et link til en side med problemet.
> --
> Knud

Tak for svaret.
http://www.praestebrokirke.dk/index_menu.htm
(Det er pt kun "Nyt" - længst til venstre som virker)

Flimren ses f.eks i kanterne på vinduet der popper op, når der klikkes
på Start-knappen i windows og ovennævnte link er aktivt i en browser.

Problemet ses både i Mozilla 1.7.2 og i IE 6.0 sp2. Jeg kører med Win XP Pro.

Kim

Fra : Neuhafen

Dato : 15-12-04 09:29

Problemet skyldes Sun Java Machine...

Personligt bryder jeg mig ikke om dette program, af bl.a. samme årsag !
Afinstaller det, og installer i steddet Microsofts Virtuel Java Machine.
(Den er gratis men ikke inkluderet i Windows installation, da Sun Java træk
MS i retten omkring dette.)

Kan bl.a. downloades hos: http://www.testby.dk/msjavx86.exe
Kører du efter installation en Windows Update, vil XP automatisk opdatere
til NYESTE version !

Neuhafen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-12-04 12:00

Neuhafen wrote:

> Kan bl.a. downloades hos: http://www.testby.dk/msjavx86.exe
> Kører du efter installation en Windows Update, vil XP automatisk opdatere
> til NYESTE version !

Nyeste er en misvisnende betegnelse. Microsofts Javamaskine er ret så
gammel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : Neuhafen

Dato : 15-12-04 13:36

Korrekt...

MS Java Machine er ikke en ny opfindelse...
Det er dog stadig, efter min mening, den der fungerer bedst !!!

www.testby.dk er den side bankerne bruger til at teste forskellige systemer,
og du kan her hente en "ny" og en lidt ædre version.
På siden kan du også læse, at det ikke altid virker at installere den nye
version på et allerede installeret og opdateret system.
De anbefaler derfor at du henter den ældre version, og derefter benytter MS
Update !!!

Neuhafen

Fra : Kim Schroeder

Dato : 15-12-04 21:47

"Neuhafen" <neuhafen@camelclub.dk> skrev i en meddelelse news:41bff5cc$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Problemet skyldes Sun Java Machine...
>
> Personligt bryder jeg mig ikke om dette program, af bl.a. samme årsag !
> Afinstaller det, og installer i steddet Microsofts Virtuel Java Machine.
[klip]

Mange tak for svaret.
I tilføj/fjern programmer har jeg følgende:

Java 2 Runtime Environment Standard Edition v 1.3.0_01
Java 2 Runtime Environment Standard Edition v 1.3.0_02
Java 2 Runtime Environment SE v 1.4.1.01
Java Web Start

Skal jeg slette dem alle og derefter installere Microsofts Virtuel Java Machine
som beskrevet ?

Kim

Fra : Neuhafen

Dato : 16-12-04 08:30

JA !

Der er jo ingen grund til at du har hele 3 versioner af Sun Java liggende
!!!

Fra : Kim Schroeder

Dato : 16-12-04 20:43

"Neuhafen" <neuhafen@camelclub.dk> skrev i en meddelelse news:41c1397e$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> JA !
>
> Der er jo ingen grund til at du har hele 3 versioner af Sun Java liggende
> !!!

Den irriterende flimren er forsvundet nu.
Eneste lille detalje er, at Mozilla gerne vil installere Suns Java igen. I Mozilla
virker rullemenuen i øverste venstre hjørne af samme årsag ikke mere
- men det lever jeg med.
I IE og Netscape er der ingen problemer med at vise siden korrekt.
MS VM dukker ikke op når jeg kører Update - så jeg formoder, at det link
du gav, peger på nyeste version.

Anyways - tak for hjælpen.

Kim

Fra : Neuhafen