Riddick trilogien uden spoiler
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-04 22:39

jaja, det er måske at gå lidt vidt at kalde det en trilogi når anden del nu er
en 30 minutter lang tegnefilm, men hul i det

Pitch Black: Lidt en cult klassiker, værdsat af mangen en sci-fi/action fan
(naturligvis bortset fra David Rasmussen ) Pitch Black er såden en Alien
lignende film hvor sigourney weaver er skiftet ud med muskelsvulmende Vin
Diesel og uhyggen er skiftet ud med action scener. Det virker fint for nogle,
men andre syntes den er for b-filmsagtig. Jeg er dog enig med den anmelder der
på om der står på DVDcoveretfik skrevet: "this is superior stuff"

Dark Fury: En 30 minutters lang tegnefilm der starter lige præcis hvor Pitch
Black sluttede. Riddick bekæmper nogle dusørjægere der vil mere end blot sælge
ham til den højeste pris. Tegnefilmen er stærkt stiliseret men samtidig også
flot og actionfyldt. Den danner fint bro imellem Pitch Black og Chrionicles,
specielt fordi nogle af personerne der bliver introduceret i Black Fury har en
vigtig rolle i Chronicles.

The Chronicles of Riddick: Foregår fem år efter Pitch Black og enkelte ting er
forandrede. Dette skulle jo være en Spoilerfri post, så jeg undlader at give
et referat af handlingen. Chronicles er meget mere stårslående end Pitch
Black. Effekterne er større, mere bragende, der er mere action, flere
eksplosioner, scenerierne er dyre store og flotte. Historien er ganske
udemærket, intet nyt og overraskende i den (hvem havde dog også regnet med
det?), men der er smæk for skillingerne! Chronicles styrke frem for Pitch
Black er netop dens langt større production value - den kostede også 4-5 gange
så meget som Pitch Black. Dens ulempe er at den er lige ved at tabe
troværdigheden i ved at gøre riddick for blød og småforelsket i en anden af
hovedpersonerne i filmen. Men den holder aligevel.

Alle tre får mine varmeste anbefalinger!
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per

Dato : 14-12-04 07:41

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> småforelsket i en anden af hovedpersonerne i filmen. Men den holder
> aligevel.
>
> Alle tre får mine varmeste anbefalinger!

Jeg syntes ikke nogle af filmene er noget særligt, men OK gemen
underholdning.

Fra : David T. Metz

Dato : 14-12-04 08:54

Lars Hoffmann wrote:
Dens ulempe er at den er lige ved at tabe
> troværdigheden i ved at gøre riddick for blød og småforelsket i en
> anden af hovedpersonerne i filmen.

Heyyyyyy!!!!!! Sagde du ikke "uden spoiler"??????????!!!!!!!!!!!

David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-04 09:13

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote

> Heyyyyyy!!!!!! Sagde du ikke "uden spoiler"??????????!!!!!!!!!!!

Jeg mener ikke det spoiler noget. Det er en ret så uvigtig detalje.

Fra : David T. Metz

Dato : 14-12-04 10:21

Lars Hoffmann wrote:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote

> Jeg mener ikke det spoiler noget. Det er en ret så uvigtig detalje.

Sikkert. Jeg havde håbet tegnsætningen gjorde parodien tydelig, men åbenbart
forgæves.

David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-04 10:23

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote

> Sikkert. Jeg havde håbet tegnsætningen gjorde parodien tydelig, men åbenbart
> forgæves.

Jo det gør den da - det er blot for tidligt om morgenen til at jeg
opfatter den slags
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-12-04 11:13

> jaja, det er måske at gå lidt vidt at kalde det en trilogi når anden del
> nu er en 30 minutter lang tegnefilm, men hul i det

> Alle tre får mine varmeste anbefalinger!

Helt enig, men tror nu bedst jeg kunne lide Pitch Black (er dog et stykke
tid siden jeg så den) Synes Vin Diesel var naturlig cool i den film, i
Chronicles forsøger de lige en tand for meget at "forklare" hvor cool han
er...the Riddick.

mvh. Brian

Fra : Morten DH

Dato : 14-12-04 17:44

> Alle tre får mine varmeste anbefalinger!

Endnu engang er vi enige, har altid elsket Pitch Black og fatter ikke
Chronicles for så dårlige reviews - jeg synes det er en fantastisk flot film
der leder tankerne hen på underholdning ala de gode Arnold dage der i midten
af 80'erne... klasser bedre end andre CGI-tunge sequels jeg vil undgå at
nævne af frygt for mit liv

Tegnefilmen er såmænd også udmærket omend den er lidt for kort til rigtig at
ligne andet end en forsøg på at cashe ind på navnet...

Fra : David T. Metz

Dato : 15-12-04 09:29

Morten DH wrote:
> fatter ikke
> Chronicles for så dårlige reviews - jeg synes det er en fantastisk
> flot film der leder tankerne hen på underholdning ala de gode Arnold
> dage der i midten af 80'erne...

Jeg forstår ikke helt dit argument. Fik Arnold gode anmeldelser i firserne?
Så gik det hen over hovedet på mig.

David

Fra : Morten DH

Dato : 15-12-04 17:20

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår ikke helt dit argument. Fik Arnold gode anmeldelser i
> firserne? Så gik det hen over hovedet på mig.

Hmm du har nok ret, det er mig der vrøvler lidt. Arnold fik sikkert ikke de
bedste anmeldelser vil jeg tro... men jeg personligt synes nu det var
popkorn underholding af en bedre kaliber end meget af det vi ser idag -
omvendt så synes jeg ikke COR fortjener den hårde kritik den fik med på
vejen af kritikerne

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-12-04 12:02

Morten DH wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

Har ikke set tegnefilmen. COR er PB med et budget. Blev glædeligt overrasket
over begge.

/jim

Fra : Jacob Andersen

Dato : 15-12-04 15:28

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Har ikke set tegnefilmen. COR er PB med et budget. Blev glædeligt
> overrasket over begge.

Må indrømme at jeg synes det er meget svært at se særlig mange ligheder
mellem de to film. Pitch Black var en rigtig god film synes jeg.
Stemningsfuld, spændende, dejlig minimalistisk, fed lysfiltrering eller hvad
sådan noget nu hedder. Chronicles Of Riddick var bestemt underholdende, men
en helt anden type film. Knap så "god" ud fra mine objektive kriterier.

/Jacob