Netforbindelse indikationen på 3 telefoner
Fra : Jan Tønder

Dato : 13-12-04 19:43

Hej gruppe.

Jeg er lige blevet 3 kunde - og det er indtil nu kun en positiv oplevelse.
Jeg er dog lidt forvirret over symbolerne på min Sony E Z1010 vedrørende de
forskellige net. Måske en anden 3 kunde kan hjælpe?

Fra min gamle GSM telefon er jeg vandt til at "Klode"-ikonet angiver at man
er igang med en GPRS-komunikation. På min 3 telefon er denne klode der
konstant, så den er vel ikke længere tilknyttet GPRS men tilkendegivere vel
snarere at 3's 3-net er klar til brug (er i brug) - eller tager jeg fejl?

Til vensre for det jeg kalder GPRS-kloden (selv om den nok ikke længere er
det) er der et ikon der minder om 3 cikler - det er vel et ikon der skal
tilkendegive at man er på 3's 3-net ikke?

Helt til venstre over signal-stregerne er der en aflang trekant og den
tilkendegiver vel, som på 2 telefoner, at GPRS er tilgængeligt - eller tager
jeg fejl?

Længere nede i displayet er der 2 stk. 3-taller. Jeg går ud fra at det ene
3-tal tilkendegiver at man er på 3's 3 net - og det andet 3-tal at man også
er på 3's 2-net (altså også er på 3's GSM-net)?

Desuden er jeg i tvivl om signalindikatoren angiver signal for 3-nettet
eller 2-nettet. Man er jo (hvor der er dækning) på begge net idet man både
kan lave video-telefoni etc. samt almindelig GSM samtaler.

Pyyyh, det var en længere smøre - håber ikke spørgsmålene er for
forvirrende.

Jeg ser frem til evt. svar.

På forhånd tak.

Mvh Jan T

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 13-12-04 19:56

"Jan Tønder" <jan-tonderFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> wrote in

> Hej gruppe.
Davs du.

> [...]
> oplevelse. Jeg er dog lidt forvirret over symbolerne på min Sony E
> Z1010 vedrørende de forskellige net. Måske en anden 3 kunde kan

Ja da, vi hjælper altid hvor vi kan.

> [...]
> er denne klode der konstant, så den er vel ikke længere tilknyttet
> GPRS men tilkendegivere vel snarere at 3's 3-net er klar til brug

Nej du tager ikke helt fejl, den tilkendegiver at du kan komme på 3's
portal/net, men det kan godt være via TeleDK's net.

> Til vensre for det jeg kalder GPRS-kloden (selv om den nok ikke
> længere er det) er der et ikon der minder om 3 cikler - det er vel
> et ikon der skal tilkendegive at man er på 3's 3-net ikke?

Jo det er netop den der er vigtig, og som altid tilkendegiver om du
ringer gratis til andre 3 mobiler.

> Helt til venstre over signal-stregerne er der en aflang trekant og
> den tilkendegiver vel, som på 2 telefoner, at GPRS er tilgængeligt
> - eller tager jeg fejl?

Den viser hvor meget datasignal du har at gøre godt med. Og den er
også vigtig for videoopkald.

> Længere nede i displayet er der 2 stk. 3-taller. Jeg går ud fra at
> det ene 3-tal tilkendegiver at man er på 3's 3 net - og det andet
> 3-tal at man også er på 3's 2-net (altså også er på 3's GSM-net)?

Den ene er som du selv skriver at du er på 3's net, det andet er for
at vise det er en 3 telefon.

> [...]
> 3-nettet eller 2-nettet. Man er jo (hvor der er dækning) på begge
> net idet man både kan lave video-telefoni etc. samt almindelig GSM

Signalindikatoreren viser bare hvor meget signal du har, men du kan
kun lave videoopkald, hvis du har både klode - de 3 cirkler og godt
signal i den øverste signalbar.

> Pyyyh, det var en længere smøre - håber ikke spørgsmålene er for
> forvirrende.

Hvis du vil være forvirret så hop ind på www.3g-forum.dk og tilmeld
dig, der sidder en del nørder/nørdinder. Og de kan deres kram, og du
kan også finde nye ting til din mobil.

Fra : Jan Tønder

Dato : 13-12-04 21:21

> [...]
> et ikon der skal tilkendegive at man er på 3's 3-net ikke?

Jo det er netop den der er vigtig, og som altid tilkendegiver om du

Tak for dit svar - det var en stor hjælp.

Mht til mit ovenstående spørgsmål, da tror jeg vi er enige om at cirklerne
viser at man er på 3's 3-net. Hvis cirklerne ikke er der, kan man vel godt
stadig være på 3's GSM-net. Dermed bør man da stadig kunne tale gratis med
andre 3 telefoner - bare alm telefoni? Jeg mener da også at alm. telefoni
mellem 3 telefoner er gratis, ikke?

Endnu engang tak for dit svar og link

Mvh Jan T

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 13-12-04 21:39

> [...]
> da stadig kunne tale gratis med andre 3 telefoner - bare alm
> telefoni? Jeg mener da også at alm. telefoni mellem 3 telefoner er

Nej der er du nemlig på Teledk's net, og så har du kun de 150 min. pr.
mnd. at gøre godt med. 3 har ikke deres eget gsmnet, de roamer hos TDC
pt. og tror aldrig de får deres eget gsmnet.

Fra : Jan Tønder

Dato : 13-12-04 22:30

> Nej der er du nemlig på Teledk's net, og så har du kun de 150 min. pr.
> mnd. at gøre godt med. 3 har ikke deres eget gsmnet, de roamer hos TDC
> pt. og tror aldrig de får deres eget gsmnet.

OK, troede også 3 havde 2-net.

Tak for hjælpen

Jan