Texten flyder ud over CSS kasse
Fra : Lars K.

Dato : 13-12-04 19:15

Hej

Jeg er ved at se lidt på css til min side. Jeg har problemer med at
højden på siden ikke rigtig vil som jeg gerne vil. Hvis der ikke er så
meget tekst på siden skal siden stadig have en vis højde, lad os sige
200px. Hvis så der kommer mere tekst på siden skal siden selv gøre
højden større. Dette virker også i IE 6.X, men ikke i Opera og FireFox.
Er der en som kan kaste et hurtigt kik på siden og css'et:

Siden er :
Eksempel 1: http://www.evt.dk/test1lkj.html
Eksempel 2: http://www.evt.dk/test2lkj.html

Og Css er her: http://www.evt.dk/css/test.css

Jeg takker

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-04 22:11

Lars K. wrote:

> [...]
> 200px. Hvis så der kommer mere tekst på siden skal siden selv gøre
> højden større. Dette virker også i IE 6.X, men ikke i Opera og

Måske finder du svaret i min-height:

http://blooberry.com/indexdot/css/properties/dimension/minheight.htm

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars K.

Dato : 14-12-04 00:33

In article <41be0566$0$74684$14726298@news.sunsite.dk>,
erik@donotspammmeplease.invalid says...

> Måske finder du svaret i min-height:
>
> http://blooberry.com/indexdot/css/properties/dimension/minheight.htm

Sjovt, den havde jeg rodet lidt med uden held. Jeg har givet den en
chance til og nu virker det i (næsen) Orera og i FireFox til gengæld
virker det ikke i IE nu! Det er som om IE ikke anvender min-height

Jeg takker

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-12-04 00:35

Lars K. skrev:

> Det er som om IE ikke anvender min-height

Netop. IE forstår ikke min-height. Du kan bruge et css-hack til at
sætte height for IE uden at andre browsere ser det (se fx her:
<http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars K.

Dato : 14-12-04 00:48

In article <Xns95BF5FD9D04Ejcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>,
jens@gyros.invalid says...

> Netop. IE forstår ikke min-height. Du kan bruge et css-hack til at
> sætte height for IE uden at andre browsere ser det (se fx her:
> <http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/>)

Smart :) eller...! ja det virker

lars