Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbehør til Olympus C 8080
Fra : KP

Dato : 13-12-04 17:58

Hejsa

Jeg er så småt ved at have besluttet mig for at købe et Olympus C 8080, men
sidder lige og regner på havd det i alt vil komme til at koste.

Udover selve kameraet vil jeg nok købe et 1 GB kort, en taske og evt. et
filter, men jeg mangler et par gode råd fra jer:

1. Tasken. Jeg kunne forestille mig det bliver en Lowepro. Er der nogle af
jer der ved hvilken model der passer til Olymous C 8080?
- Eller hvad vil i ellers anbefale ? - til hvilken pris ?

2. Filteret. Jeg vil bare købe det for at beskytte linsen. Er det tåbeligt
at bruge penge på ? Eller hvilket filter vil i anbefale? Og hvad kan/må det
koste?

På forhånd tak for svarene.

/Kasper

Fra : Børge Larsen

Dato : 13-12-04 19:04

"KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at bruge penge på ? Eller hvilket filter vil i anbefale? Og hvad kan/må

Køb en original taske, det valgte jeg I den er der lommer til ekstra batteri
og Ram kort. Prisen er ca. den samme som for en uoriginal.

Fra : KP

Dato : 13-12-04 19:33

> Køb en original taske, det valgte jeg I den er der lommer til ekstra
> batteri og Ram kort. Prisen er ca. den samme som for en uoriginal.

Hejsa

Tak for svaret.

Hvordan er den originale taske? - Er den også
stødabsorberende/skumgummiagtig lige som dem fra Lowepro?

/Kasper

Fra : p

Dato : 13-12-04 19:26

> [...]
> at bruge penge på ? Eller hvilket filter vil i anbefale? Og hvad kan/må

det er næsten tåbeligt ikke at købe et filter.
hvad tror du et nyt objektiv koster?, det er det samme som et nyt camera.
undgå ridser og fedtede fingre på det originale, køb et filter af god
kvalitet for eks. Nikon NC 58 mm.
der er ingen grund til at ødelægge et fremragende objektiv med et tilfældigt
"glasskår"
prisen ligger vist omkring kr.300
//P

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 13-12-04 21:00

> [...]
>
> Udover selve kameraet vil jeg nok købe et 1 GB kort, en taske og evt. et
> filter, men jeg mangler et par gode råd fra jer:

Ud over det nævnte skal du vel også have et ekstra batterie. Går ikke ud fra
det er standard AA batterier der leverer strømmen. Originaler kan være ret
dyre (men OEM er billige på f.eks. ebay).

Henrik

Fra : emj

Dato : 13-12-04 23:03

On Mon, 13 Dec 2004 21:00:18 +0100, "Henrik Bøggild"
<slettes-hboggild@yahoo.dk> wrote:

>Ud over det nævnte skal du vel også have et ekstra batterie. Går ikke ud fra
>det er standard AA batterier der leverer strømmen. Originaler kan være ret
>dyre (men OEM er billige på f.eks. ebay).

Han har sikkert ikke brug for et ekstra batteri. man kan mageligt
fylde 1 GB og mere til med et nyopladt batteri.

Hilsen emj

Fra : Jack L.

Dato : 14-12-04 12:50

emj wrote:
> [...]
>

> Han har sikkert ikke brug for et ekstra batteri. man kan mageligt
> fylde 1 GB og mere til med et nyopladt batteri.

Hvis han kan lide at bruge den interne flash, så er det måske lidt
optimistisk at fylde 1 GB ud? Så skulle man skyde i RAW.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 14-12-04 12:53

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er måske ikke strengt nødvendigt, men det er meget rart at have. Og med
de priser de koster på ebay, er det ikke særligt dyrt.
Mvh
Kenneth

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 14-12-04 21:30

> [...]
med
> de priser de koster på ebay, er det ikke særligt dyrt.

Enig. Jeg slap EUR 15 for et batteri til mit A2. For mig er det en
no-brainer. Endvidere kan jo bare godt tømme sit memorycard over på en
laptop uden at være i nærheden af en batterieoplader.

Henrik

Fra : emj

Dato : 14-12-04 19:32

On Tue, 14 Dec 2004 12:49:56 +0100, "Jack L." <jack_nospam@nospam.dk>
wrote:

>Hvis han kan lide at bruge den interne flash, så er det måske lidt
>optimistisk at fylde 1 GB ud? Så skulle man skyde i RAW.

Det er ikke spor optimistisk at fylde mere end 1 GB og der er ingen
grund til at bruge RAW. Der er masser af power i det batteri, der
sidder i C8080.

Hilsen emj

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 13-12-04 21:23

KP wrote:

> 1. Tasken. Jeg kunne forestille mig det bliver en Lowepro. Er der nogle af
> jer der ved hvilken model der passer til Olymous C 8080?
> - Eller hvad vil i ellers anbefale ? - til hvilken pris ?

Jeg har den originale lædertaske til C-8080, men jeg synes man
skal nørkle lidt for meget med kameraet for at få det ind og ud
af tasken. Det kan godt være et problem hvis man lige skal flå
kameraet op af tasken for at få taget årets billede

Desuden har jeg en billig (ca. kr. 200 ?) Case Logic taske hvor
der er plads til kamera plus en lille kikkert eller en X-drive.
Den fungerer fint og er polstret en smule, men den fylder
naturligvis lidt mere...

Ellers har jeg fundet ud af at bruge en stor jakkelomme til
kameraet i stedet for en taske. Det fordeler vægten bedre og det
er lynhurtigt at hive kameraet op, især hvis lommen er lidt
rigelig stor

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : KP

Dato : 14-12-04 11:43

Tak for svarene. Jeg tror det ender med en Lowepro taske.

/Kasper