Købe Mp3 musik lovligt!
Fra : Per

Dato : 13-12-04 13:57

Hej NG!

Jeg har set at man flere steder kan købe musik i m3 formatet lovligt fra
nettet.

Men er numrene licensbeskyttet således at de f.eks. kun kan spilles på den
pc de bliver dodwnloadet til? eller kan man bruge dem på flere mp3
afspillere?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-04 15:52

Per wrote:

> [...]
>
> Men er numrene licensbeskyttet således at de f.eks. kun kan spilles på den
> pc de bliver dodwnloadet til? eller kan man bruge dem på flere mp3

Du må gerne kopiere filen over på din bærbare afspiller eller til en cd
som du kan afspille i bilen. Men du må ikke give eller sælge en kopi til
naboen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kopier, brænd og få styr på musikken med iTunes

Fra : Morten S Hansen

Dato : 14-12-04 23:20

> [...]
>
> Men er numrene licensbeskyttet således at de f.eks. kun kan spilles på den
> pc de bliver dodwnloadet til? eller kan man bruge dem på flere mp3

Så vidt jeg ved benytter de netbutikker jeg kender (bilka.dk,
cdon.dk/msn.dk, payload.dba.dk mv.) sig af wma-formatet - som er
kopibeskyttet... (ikke at den ikke ka brydes, men...)

Hvis du finder et sted hvor du kan købe musik i mp3 formatet (..og jeg vil
gerne vide hvor!) kan du problemfrit kopiere musikken til andre enheder.

/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-04 23:41

Morten S Hansen wrote:

> Hvis du finder et sted hvor du kan købe musik i mp3 formatet (..og jeg vil
> gerne vide hvor!) kan du problemfrit kopiere musikken til andre enheder.

Tjek Bilka/Føtex' musikbutik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kopier og brænd musik-cd'er og få styr på musikken på computeren med iTunes