En newbie spørgsmål
Fra : kenzo

Dato : 13-12-04 12:03

hej
jeg får nr. 2 computer inden ret længe og ville derfor gerne har at jeg kan
komme på Internet med begge computer + jeg kan flytte filer fra den ene
computer til den anden og omvendt selvfølgelig .
Det jeg ved at man kan købe sådan en dims ikke grine af mig for jeg ved
intet om netværk.

Forslag til edbpriser.dk ville være en god ting, i må ikke spørge om
prisklasse den må ligge i da jeg ikke aner om det er dyrt (fra1000 kr
opefter) eller billig ( fra 1000 kr og ned efter).

Alle forslag tages med åbne arme og tak på forhånd til alle som kommer med
foreslag til mit newbie spørgsmål.

Fra : Steen Gellett

Dato : 13-12-04 12:51

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ene computer til den anden og omvendt selvfølgelig .
> Det jeg ved at man kan købe sådan en dims ikke grine af mig for jeg ved

Nej og vi ved ikke hvordan du kommer på nettet, for det skriver du ikke ??
Lidt flere oplysninger ville være hjælp til selvhjælp......

1. Er du på med 56k modem ?? ...nåe nej nok ikke
2. Er du på bag router.......??
3. Er du kun på med bag kabel-modem uden router
4. Skriv om du har ADSL ------WEBSPEED ...eller andet....skriv også gerne
hvem der er din ISP ( udbyder ).....vi vil vide om du har flere ip-adresse
tilrådighed

Fra : Calle.

Dato : 13-12-04 14:13

kenzo wrote:
> [...]
> fra den ene computer til den anden og omvendt selvfølgelig .
> Det jeg ved at man kan købe sådan en dims ikke grine af mig for jeg

Det du skal have fat i er en router

--
Calle.

Fra : Steen Gellett

Dato : 13-12-04 15:03

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Det du skal have fat i er en router

Tillad mig at rette...........hvad hvis har har en router iforvejen, hvad
skal han med 2 routere??

Fra : Calle.

Dato : 13-12-04 16:06

Steen Gellett wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
>
> Tillad mig at rette...........hvad hvis har har en router iforvejen,
> hvad skal han med 2 routere??

Så kan han vel finde ud af at tage fat i den han har!
--
Calle.

Fra : kenzo

Dato : 13-12-04 23:12

undskyld det fik jeg ikke skrevet jeg har ikke nogen router.
Har en skillefilter + adsl modem.
har adsl 1024/256 ved tele2.

Håber det var til noget hjælp

Fra : Steen Gellett

Dato : 14-12-04 00:04

> undskyld det fik jeg ikke skrevet jeg har ikke nogen router.
> Har en skillefilter + adsl modem.
> har adsl 1024/256 ved tele2.
>
> Håber det var til noget hjælp

Du skal så have en router m/indbygget switch

Router delen sørger for at du kan komme et stort antal pc'ere på uanset at
du kun har en ip-adresse..............swicth delen sørger for at de mange
pc'ere kan være på nettet samtidig og at de kan "tale" sammen indbyrdes.....

De fås vistnok for en 3-400 kr

Fra : kenzo

Dato : 14-12-04 01:51

> [...]
> du kun har en ip-adresse..............swicth delen sørger for at de mange
> pc'ere kan være på nettet samtidig og at de kan "tale" sammen

Jeg kunne ikke lokke dig til at sende nogle link på eksempler på hvad jeg
skal har, tænker her på link fra edbpriser får jeg aner ikke hvad jeg skal
kigge på.

Fra : Steen Gellett

Dato : 14-12-04 09:59

> skal har, tænker her på link fra edbpriser får jeg aner ikke hvad jeg skal
> kigge på.

Kig her.............denne her har det "hele" ......4 porte ethernet / fast
ethernet 100mb

Fra : kenzo

Dato : 14-12-04 10:31

tak for hjælpen