The Incredibles
Fra : Per

Dato : 13-12-04 11:30

Endnu et pletskud fra Pixar! Den var lidt sløv i starten, men så kom der sgu
knald på! Absolut den bedste CGI film til dato. Og se den med original tale!

Fra : Martin Schou

Dato : 13-12-04 14:57

Per" <no@tak.dk> wrote in message
> Endnu et pletskud fra Pixar! Den var lidt sløv i starten, men så kom der
> sgu knald på! Absolut den bedste CGI film til dato. Og se den med original
> tale!

Ja den er godt nok god. Klart den bedste animationsfilm jeg har set.
God historie. Godt "skuespil" eller hvad men nu skal kalde det ;).
Og kanon flot teknisk. Er især imponeret over deres hår.

Eneste kritikpunkt er manglende sjove fraklip til sidst :)

Martin

Fra : Tommy

Dato : 13-12-04 18:18

Martin Schou wrote:
> [...]
> Og kanon flot teknisk. Er især imponeret over deres hår.
>
> Eneste kritikpunkt er manglende sjove fraklip til sidst :)

Jeg ville nok sige bedste animations film fra Hollywood/pixar, eftersom
der er væsentligt bedre film i animations genre hvis man tager f.eks.
asiastiske film med. Blot min mening, men som så meget andet er det vel
også et spørgsmål om smag.
--
Tommy

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-04 11:45

"Tommy" <bell.tommy@gmail.com> wrote

> Jeg ville nok sige bedste animations film fra Hollywood/pixar, eftersom
> der er væsentligt bedre film i animations genre hvis man tager f.eks.
> asiastiske film med.

Hvilke asiatisk CGI animations film findes der som er værd at snakkeom?

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 21:39

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> "Tommy" <bell.tommy@gmail.com> wrote

> Hvilke asiatisk CGI animations film findes der som er værd at snakkeom?

Final Fantasy? (kun delvis japansk)...

Lars B

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-12-04 22:28

Lars B. Jensen wrote:

> Final Fantasy? (kun delvis japansk)...

Ja den er da flot, men historien er prætentiøs og virker ikke rigtigt Den
kammer for meget over til sidst med alt det Gaya-halløj. Derudover er nogle af
animationerne ikke særligt godt. Det ligner mere animerede zombies end
animerede mennesker. Animationsteknisk er filmen da sikkert på højde med
pixars præstationer, men som film har den stadig meget til gode. Det samme er
tilfældet for den europæiske "Kaena"

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-12-04 09:33

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> "Tommy" <bell.tommy@gmail.com> wrote

> Hvilke asiatisk CGI animations film findes der som er værd at snakkeom?

Nu snakkede Tommy jo ikke om CGI animations film, men om animationsfilm...og
Martin som Tommy svarede skrev "bedste animationsfilm", så om det er CGI
eller ej, var ikke en del af debatten endnu. Har ikke set mange asiatiske
animations film, men dem jeg har set kan ihvertfald godt måle sig med selv
Incredibles, men synes det er lidt svært at sammenligne, da de amerikanske
altid er komedier, hvor de asiatiske jeg har set er seriøse og alvorlige
film.

Men forresten er den koreanske Wonderfull days ikke CGI, ihvertfald dele af
den. Utrolig flot film...

Mvh. Brian

Fra : -V-

Dato : 16-12-04 11:17

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Men forresten er den koreanske Wonderfull days ikke CGI, ihvertfald
> dele af den. Utrolig flot film...

Enig.
Jeg er lige ved at tro, at det er den smukkeste animationsfilm, jeg har set.

Handlingen er kryptisk og sekundær, for at sige det mildt.
Men billederne.....

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-12-04 13:01

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:EJbwd.32$%26.22@news.get2net.dk...

> Men forresten er den koreanske Wonderfull days ikke CGI, ihvertfald dele
> af den. Utrolig flot film...

Skal nok lige sætte et spørgsmål tegn, for at denne sætning helt giver
mening.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-12-04 22:43

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Nu snakkede Tommy jo ikke om CGI animations film, men om animationsfilm...og
> Martin som Tommy svarede skrev "bedste animationsfilm", så om det er CGI
> eller ej, var ikke en del af debatten endnu.

Jeg siger det heller ikke fordi jeg er uenig, men fordi jeg reelt har et
spørgsmål som der måske var en der kendte til.

> Men forresten er den koreanske Wonderfull days ikke CGI, ihvertfald dele af
> den. Utrolig flot film...

Den har jeg også et eller andet sted på min 4 kilometer lange wish-list

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 17-12-04 08:46

> Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Jeg siger det heller ikke fordi jeg er uenig, men fordi jeg reelt har et
> spørgsmål som der måske var en der kendte til.

Okay, det må du undskylde, så misforstod jeg dig

> Den har jeg også et eller andet sted på min 4 kilometer lange wish-list

Synes helt klart den er værd at eje, er helt enig med det -V- skriver
tidligere:

"Jeg er lige ved at tro, at det er den smukkeste animationsfilm, jeg har
set.

Handlingen er kryptisk og sekundær, for at sige det mildt.
Men billederne....."

Det er helt klart for det visuelle indtryk du skal se og eje den. Men så
dårlig synes jeg heller ikke handlingen er, den er bare ikke noget
særligt.........Men billederne

Mvh. Brian

Fra : Mikl

Dato : 16-12-04 11:38

Martin Schou wrote:

> Eneste kritikpunkt er manglende sjove fraklip til sidst :)

Ej nu må du lige komme videre. Det var da kun sjovt første gang!
Det er også sindsygt plat at Terkel i Knibe forsøgte at gøre det efter.

/Mikkel

Fra : Konrad

Dato : 16-12-04 11:40

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message

> Ej nu må du lige komme videre. Det var da kun sjovt første gang!
> Det er også sindsygt plat at Terkel i Knibe forsøgte at gøre det efter.

Det er da prikken over i'et i den film....Det er da hyleskægt at se "Terkel"
som diktatorisk barnestjerne med nykker!

Fra : Klaus G.

Dato : 13-12-04 17:02

> Endnu et pletskud fra Pixar! Den var lidt sløv i starten, men så kom der
sgu
> knald på! Absolut den bedste CGI film til dato. Og se den med original
tale!

Helt enig. Ikke så tit jeg kan sidde og grine alene, når jeg ser en film,
men det kunne jeg her. Og det er nemt at se, at der sker ting og sager mht.
computergrafik for hver film der laves.

Som Martin skriver, så var det lidt æv der ingen "fraklip" var.

--
Klaus G. / Seth-Enoch som håber der kommer en 2'er

www.seth-enoch.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-12-04 17:08

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Som Martin skriver, så var det lidt æv der ingen "fraklip" var.

I stedet fik vi nogle pokkers stilige rulletekster.

Jeg synes, at det var et godt valg at sige "Nå, nu gør alle det. Så
stopper vi."
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Klaus G.

Dato : 13-12-04 19:48

> I stedet fik vi nogle pokkers stilige rulletekster.
True...

> Jeg synes, at det var et godt valg at sige "Nå, nu gør alle det. Så
> stopper vi."
Kan ske du har ret, de køre stilen, og lader vognen køre videre :)

Og lige en ting mere, er jeg den eneste der synes at Mr. Incredible lige Jan
Gintberg rigtig meget?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-12-04 11:17

> Og lige en ting mere, er jeg den eneste der synes at Mr. Incredible lige
> Jan
> Gintberg rigtig meget?

Nej han er en tro kopi af hr. Gintberg, kunne næsten ikke tænke på andet da
vi så filmen. Faktisk den første amerikanske tegne/animations film, hvor jeg
stort set glemte at det ikke var en alm. spillefilm. Den fungerede rigtig
godt.

Mvh. Brian

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-04 21:57

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Endnu et pletskud fra Pixar! Den var lidt sløv i starten, men så kom der
> sgu knald på! Absolut den bedste CGI film til dato. Og se den med original
> tale!

Nu må I da styre jer, Shreck 1 & 2 er da milevidt bedre

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-12-04 22:51

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> "Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu må I da styre jer, Shreck 1 & 2 er da milevidt bedre

Nej, de er begge to lidt mindre gode - desværre. Bedre held næste gang.

/Jacob

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-12-04 23:19

Kim2000 wrote:

> Nu må I da styre jer, Shreck 1 & 2 er da milevidt bedre

Whut?! Shrek 2 er nok den dårligste computeranimerede film indtil nu.
Shrek er ganske fed, men The Incredibles er langt bedre, nok den bedste
af dem alle.

/David

Fra : Tommy

Dato : 14-12-04 07:15

David Rasmussen wrote:

> Whut?! Shrek 2 er nok den dårligste computeranimerede film indtil nu.
> Shrek er ganske fed, men The Incredibles er langt bedre, nok den bedste
> af dem alle.
>
> /David
Personligt ville jeg nok mene at Ghost in the shell 1+2 er langt bedre
end noget som helst animeret der er kommet fra Pixar

Fra : Taba

Dato : 14-12-04 11:33

> Personligt ville jeg nok mene at Ghost in the shell 1+2 er langt bedre end
> noget som helst animeret der er kommet fra Pixar

Synes 2'eren var som at læse et filosofi leksikon der omhandlede én
filosofi... Blev ret ensformigt og kedeligt i længden. 1'eren var ret god,
men at sammenligne GIH med the incredibles er ikke noget jeg vil kaste mig
ud i, de er for forskellige...

/Taba

Fra : Tommy

Dato : 14-12-04 17:32

Taba wrote:

> [...]
> men at sammenligne GIH med the incredibles er ikke noget jeg vil kaste mig

Mja, nu sammenlignede jeg dem sådan set heller ikke - jeg sagde blot at
både 1'eren og 2'ere af GiTS er bedre end noget der nogensinde er kommet
ud af Pixar

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-04 12:24

Tommy wrote:

> Personligt ville jeg nok mene at Ghost in the shell 1+2 er langt bedre
> end noget som helst animeret der er kommet fra Pixar

Nu er GITS jo ikke computeranimeret, eller i hvert fald ikke i samme
forstand. Desuden synes jeg at GITS er ret kedelig og billig. Jeg har
ikke set 2eren.

/David

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-12-04 16:41

Kim2000 skrev:

> Nu må I da styre jer, Shreck 1 & 2 er da milevidt bedre

Jeg blev meget skuffet over Shrek II. Handlingen var da ok, men slet
ikke på højde med incredibles - eller Shrek, for den sags skyld.
Baggrundene var flade (brostenene så ud som om de var malet på vejen) og
ensartede (træerne i skoven var stiliserede, og mange af dem var ens).
Fabrikken var decideret pinlig.

-Rune

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-12-04 16:49

Rune Zedeler wrote:

> [...]
> Baggrundene var flade (brostenene så ud som om de var malet på vejen) og
> ensartede (træerne i skoven var stiliserede, og mange af dem var ens).

Må jeg anbefale Shrek 4-D ( http://us.imdb.com/title/tt0360985/ ), der
foregår mellem Shrek 1 og 2. Den er der ikke noget fladt over!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox