MS Windows
briani 27239
Meget ram et problem i XP?
Fra : Leonard

Dato : 13-12-04 11:38

Jeg fik lige mulighed for at skifte mine ram ud.
Før havde jeg 2 x 256 MB, nu kunne jeg skifte til 2 x 512 MB.
Det er SDRAM PC133 i begge tilfælde.

Efter skiftet blev PCen ustabil, ved opstart kom der en advarsel om at
systemet var genoprettet efter en alvorlig fejl og efter ca 30 min
genstartede den.
Mistanken er selvfølgelig rettet mod rammene og jeg har taget den ene
stang ud, og nu virker PCen tilsyneladende stabilt.

Har XP et problem eller har jeg en dårlig ram-stang liggende på
bordet?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Calle.

Dato : 13-12-04 11:54

Leonard wrote:
> [...]
> stang ud, og nu virker PCen tilsyneladende stabilt.
>
> Har XP et problem eller har jeg en dårlig ram-stang liggende på
vil mene det er RAM stangen
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 13:21

Leonard wrote:

> Har XP et problem eller har jeg en dårlig ram-stang liggende på
> bordet?

Enten dårligt RAM-modul eller dårlig RAM-sokkel. Prøv at bytte om på
dem og prøv evt. "memtest86" - Google er din ven

Jesper G. Poulsen

Fra : Leonard

Dato : 13-12-04 21:55

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Enten dårligt RAM-modul eller dårlig RAM-sokkel. Prøv at bytte om på
>dem og prøv evt. "memtest86" - Google er din ven

Soklen er det sikkert ikke, de virkede fint indtil der blev skiftet.
Jeg prøver lige den stang jeg har mistanke til i en anden maskine,
ellers må den jo byttes.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 00:12

Leonard wrote:

> Soklen er det sikkert ikke, de virkede fint indtil der blev skiftet.

Det skal du ikke være så sikker på. Der kan opstå fejl, ved den fysiske
påvirkning som soklen får ved udskiftning af et modul - lad den checke
for en sikkerheds skyld.

> Jeg prøver lige den stang jeg har mistanke til i en anden maskine,
> ellers må den jo byttes.

Udeluk alle andre muligheder først, ikk'?

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-12-04 18:28

Leonard skrev:

> Jeg fik lige mulighed for at skifte mine ram ud.
> Før havde jeg 2 x 256 MB, nu kunne jeg skifte til 2 x 512 MB.
> Det er SDRAM PC133 i begge tilfælde.

Lidt OT med henblik på at blive lynchet her i gruppen, men jeg kan ikke
dy mig, dine gamle ram er de til salg?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 18:47

Henning Lund wrote:

> Lidt OT med henblik på at blive lynchet her i gruppen, men jeg kan

Kan du ikke skrive sådan noget pladder i en email?

FUT:netiketten

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-12-04 20:30

Jesper G. Poulsen skrev:

> Kan du ikke skrive sådan noget pladder i en email?

Hyl af hvalp, du kan sq da ikke andet end brokke dig, du ligger
simpelthen bare og lurer på folks fejl, få dig et liv.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 21:07

Henning Lund wrote:

> Hyl af hvalp, du kan sq da ikke andet end brokke dig, du ligger

Jeg følger med i denne tråd. At du ikke kan finde ud af at opføre dig
lidt anstændigt, kan ikke være min fejl.

- Anstændighed er bla. at holde opfordringer til køb/salg/bytte ude af
diskussionsgrupper.

- Anstændighed er også at holde et vis niveau af pæn omgangstone, et
sted hvor du er faldet totalt igennem.

Der er sat FUT til netiketten. Det bedes du _respektere_ !

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-12-04 21:38

Jesper G. Poulsen skrev:

> - Anstændighed er også at holde et vis niveau af pæn omgangstone, et
> sted hvor du er faldet totalt igennem.
>Kan du ikke skrive sådan noget pladder i en email?

Hmmm er det også en anstændig omgangstone?

Man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus.

Du startede med den _uanstændige_ omgangstone, deraf mit svar, du kunne
bare ignorere min forespørgsel til manden som jeg selv skrev var OT. i
stedet for at hyle op som du efterhånden gør i alle grupper hvor folk
laver en lille fejl.
Jeg skal forklare for alle her i gruppen hvorfor jeg spurgte her i
gruppen i stedet for at henvende mig via mail, mange bruger fake
mailadresser til nyhedsgrupperne så derfor får man ret så ofte intet
svar på forespørgsler.

Beklager til de som føler sig stødt over jeg svarer Jesper her.

Slut herfra.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 00:16

Henning Lund wrote:

> Hmmm er det også en anstændig omgangstone?

Ja. Du skriver noget pladder, da det ikke har med gruppen at gøre. Du
er ovenikøbet gammel nok til at kende til netikette. Alligevel ser du
stort på den. G-sus.

> mail, mange bruger fake mailadresser til nyhedsgrupperne så derfor
> får man ret så ofte intet svar på forespørgsler.

Så lav FOLLOW-UP til en korrekt gruppe - hvor svært kan det være???

> Beklager til de som føler sig stødt over jeg svarer Jesper her.

Det blev sat FUT til netiketten, da netikette-diskussioner hører til
der og kun dér. Det magter du ikke at klare.

> Slut herfra.

TROLL!

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-12-04 05:50

Jesper G. Poulsen skrev:

> TROLL!

Jeg elsker osse dig

Fra : Leonard

Dato : 13-12-04 21:51

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Lidt OT med henblik på at blive lynchet her i gruppen, men jeg kan ikke
>dy mig, dine gamle ram er de til salg?

Nej, det hele var en bytten rundt på gamle og nye stumper, så det var
et spørgsmål om hvad der kunne være og virke i 3 forskellige PCer med
så stort et udbytte i alle maskiner som muligt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 13-12-04 21:57

Leonard skrev:

> Nej, det hele var en bytten rundt på gamle og nye stumper, så det var
> et spørgsmål om hvad der kunne være og virke i 3 forskellige PCer med
> så stort et udbytte i alle maskiner som muligt.

Ok tak for svaret.

Fra : preben nielsen

Dato : 13-12-04 19:18

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg fik lige mulighed for at skifte mine ram ud.
> Før havde jeg 2 x 256 MB, nu kunne jeg skifte til 2 x 512 MB.
> Det er SDRAM PC133 i begge tilfælde.

2x512MB er ikke _meget_ ram

> Har XP et problem eller har jeg en dårlig ram-stang liggende på
> bordet?

Ikke XP sandsynligvis. Bundkort eller ram...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Leonard

Dato : 13-12-04 21:53

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote:

>2x512MB er ikke _meget_ ram

Alt er jo relativt, men du og andre har sikkert ret i at det ikke er
meget for en moderne XP-maskine.
Jeg har lige skrottet en gammel 486 med 168 MB HD, i den ville 1 GB
ram have været meget - alt for meget.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ginge

Dato : 14-12-04 06:25

> [...]
> stang ud, og nu virker PCen tilsyneladende stabilt.
>
> Har XP et problem eller har jeg en dårlig ram-stang liggende på

Det skulle vel aldrig være et "ECS K75A" bundkort?

Per.

Fra : Leonard

Dato : 14-12-04 16:44

"Ginge" <GINGEnospam@post10.tele.dk> wrote:

>Det skulle vel aldrig være et "ECS K75A" bundkort?

Nej, det er et intel, husker ikke lige nummeret.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : IzNoGoUd

Dato : 14-12-04 11:22

Leonard wrote:
> [...]
> stang ud, og nu virker PCen tilsyneladende stabilt.
>
> Har XP et problem eller har jeg en dårlig ram-stang liggende på

Hmm, jeg kunne foreslå at du prøver Knoppix/Dappix linux boot cd.
Find så ud af om systemet kører tilfredsstillende med linux, hvis ja så
kunne det måske være XP.
http://www.knoppix.org/ ca. 700mb download

Fra : Leonard

Dato : 14-12-04 16:45

IzNoGoUd <iznogoud@iznogoud.dk> wrote:

>Hmm, jeg kunne foreslå at du prøver Knoppix/Dappix linux boot cd.
>Find så ud af om systemet kører tilfredsstillende med linux, hvis ja så
>kunne det måske være XP.

Det behøver jeg ikke en bootcd til, har installeret Fedora Core 1 på
samme PC, bruger det bare for lidt.
Hvordan checker jeg ram i Linux?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 17:53

Leonard wrote:

> Hvordan checker jeg ram i Linux?

Det gør du ikke. Du checker med memtest86 - Google er din ven

Jesper G. Poulsen